וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסע הארוך שעברתי הושלם": ארז נלחם כדי להתנדב לצה"ל ונרצח בפיגוע

ארז אורבך בן ה-20, שנדרס למוות בפיגוע בירושלים, נשא דברים בשנה שעברה ביום המתנדב. "מעולם לא ראיתי את עצמי שונה", סיפר המתנדב שהובא הבוקר למנוחות. בבית החולים ממשיכים להיאבק על חייה של שוטרת מג"ב שנפצעה קשה, מצבו של פצוע נוסף השתפר במהלך הלילה

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניר חן.

(ריאיון עם הרב איתן אנסבכר, שהיה מורה של ארז אורבך, באולפן וואלה! NEWS)

"על אף מחלתי, מעולם לא ראיתי את עצמי שונה מאחרים או בעל זכויות יתר. ודאי שלא חשבתי שמגיע לי לעשות פחות מאחרים", כך העיד על עצמו לפני כשנה ארז אורבך, שנרצח אתמול (ראשון) בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, במהלך טקס ביום ההוקרה לחיילים מתנדבים בבסיס חיל האוויר בו השתתף. הלווייתו של אורבך, בן 20 מאלון שבות, נערכה בשעה 11:00 בבית העלמין בכפר עציון.

אורבך התבקש לשאת דברים בשם המתנדבים, וסיפר על ההחלטה לשרת בצה"ל. "אני מבקש לומר שני דברים על התפקיד: האחד, אני מאוד מרוצה לשרת בתפקיד זה, והשני – שלא העליתי בדעתי מעולם שזה מה שאעשה בשירות הצבאי שלי".

"כשהגיע הצו הראשון", סיפר אורבך, "לא שיערתי איזה מסע ארוך אעבור כדי להתגייס. החשש שלא אוכל להתגייס עקב מחלתי הנדירה התאמת. צה"ל החליט לפטור אותי משירות. על אף מחלתי, לא ראיתי עצמי שונה מאחרים או בעל זכויות יתר. ודאי שלא חשבתי שמגיע לי לעשות פחות מאחרים. ידעתי אז, ואני יודע גם היום שאני כמו כולם, כמעט, והחלטתי שאני לא מוותר. אחרי טפסים וטלפונים, ומעבר בין ועדות עם המתנה ארוכה, קיבלתי אישור להתנדב", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דריסה בירושלים: 4 חיילים נהרגו ו-13 נפצעו מפגיעת משאית
הפיגוע בירושלים: בצה"ל בודקים מדוע חיילים חמושים נמלטו מהזירה

ארז אורבך, הרוג בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. באדיבות המשפחה
אורבך, "לא ראיתי את עצמי שונה"/באדיבות המשפחה
קברו של ארז אורבך, שנהרג בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית עלמין כפר עציון. ינואר 2017. דוברות אלון שבות, מערכת וואלה! NEWS
קברו של אורבך, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות אלון שבות

"לפני כחמישה חודשים התגייסתי", שחזר אורבך, "ואני משרת בתפקיד איכותי. אני עושה דברים שלא העליתי בדעתי שאעשה, ואני שותף לדברים שמעולם לא דמיינתי שהם קיימים. אם להשתמש במונח מקצועי מעולמי שלי, אמנם אני בורג קטן במכונה גדולה, אבל זהו בורג שבלעדיו המכונה עלולה לא לעבוד. על אף העייפות בסוף כל יום עבודה, זהו חלקי ואותו אני צריך לתת. בסוף כל יום כזה", סיכם, "על אף העייפות, אני יודע שהמסע הארוך לגיוס כמתנדב הושלם".

אורבך, בן לאורי ולקרן, הוא הבכור מבין שישה ילדים. הוא סיים את לימודיו בישיבה התיכונית "נווה שמואל" שבאפרת, למד בהמשך בישיבת ההסדר במעלות והתנדב לשירות צבאי. "ארז נלחם על הזכות להתנדב לשירות צבאי", נמסר ממזכירות ישובו. "הוא ייזכר בחיוכו התמידי, בנכונותו לסייע ולהתנדב לכל מטרה טובה".

מחנכו של אורבך בישיבה: "דמותו תמשיך ללוות אותי שנים"

הרב איתן אנסבכר, שהיה מחנכו של אורבך בישיבת "נווה שמואל", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "ארז היה נחוש ורצה לעשות דברים בכל מחיר. הוא לא כתובת שאפשר להפנות אליו טענות". לדבריו, למרות מצבו הרפואי אורבך לא ויתר על טיולים תובעניים במסגרת הלימודים. "הוא התייעץ עם המשפחה והחליט שהוא יוצא. לא הייתה לו שום בעיה", סיפר אנסבכר.

"כשהוא קיבל תשובה שלא יוכל לשרת הוא לא ויתר והפעיל קשרים בצבא כדי שיתקבל בתור מתנדב", הוסיף. "היה לו חשוב להגיע למקום משמעותי ולתרום. לפעמים יש לך תלמיד שאתה מרגיש שהוא יותר מורה שלך ואתה לומד ממנו והולך עם דמותו. ארז היה כזה. דמותו תמשיך ללוות אותי בשנים הבאות ובוודאי אמשיך ללמוד ממנו הרבה".

נלחמים על חייה של צוערת שנפצעה קשה בדריסה

בבית החולים שערי צדק ממשיכים להילחם על חייה של חיילת שנפצעה אתמול באורח קשה בפיגוע. מבית החולים נמסר על "יציבות מסוימת" במצבה של החיילת, אך היא עדיין מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת וסכנה נשקפת לחייה.

הפצועה, צוערת שאחרי קורס מש"קיות ת"ש שובצה במג"ב, יצאה לאחרונה לקורס קצינים. משפחתה מלווה על ידי גורמים בצה"ל ובמשטרה, שכן במהלך קורס הקצינים היא חוילה מחדש בידי צה"ל, במטרה שבסוף הקורס תשובץ בצבא או במג"ב.

מצבו של חייל נוסף שנפצע קשה מוגדר כעת בינוני, לאחר שנותח אתמול בבית החולים הדסה עין כרם ומצבו התייצב. בהדסה עין כרם מאושפזת גם חיילת נוספת שנפצעה בינוני, והיא מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ. שתי חיילות נוספות מאושפזות במצב קל, וארבעה פצועים קל שטופלו בשערי צדק שוחררו.

ארז אורבך, הרוג בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. באדיבות המשפחה
ארז אורבך, שנרצח בפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה

הפיגוע בירושלים אירע אתמול בסמוך לשעה 13:30 כשהמחבל, פאדי אל-קנבר, נסע עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים שירדה מאוטובוס. הוא דרס למוות קצינה, שתי צוערות וצוער ופגע ב-15 נוספים. לבד מאורבך נהרגו גם סגן יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים; סגן שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים וסגן-משנה שירה צור, בת 20 מחיפה.

הלווייתה של שיר חג'אג' תתקיים היום בשעה 14:00 בהר הרצל שבירושלים. יעל יקותיאל תיטמן היום בשעה 15:00 בקריית שאול שבתל אביב ושירה צור ב-14:00 בבית העלמין הצבאי שבחיפה.

על שירה צור סיפר חבר של משפחתה ירון, כי "שירה שלנו הייתה מלאת שמחת חיים, אהבה לתת ולתרום. היא הייתה מדריכה בצופים ומצטיינת בכל אשר עשתה. ילדה מלאת מרץ וחייכנית שתמיד חיפשה היכן לתרום". ירון העיד כי שירה התחילה את שירותה הצבאי בקורס טיס, ולאחר מכן עברה ליחידה שבה שירתה בימים אלה. "כל מה ששירה חשבה זה איך להמשיך ולצאת לקורס קצינים", הוסיף.

יעל יקותיאל, הרוגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. ינואר 2017. באדיבות המשפחה
יעל יקותיאל, שנרצחה בפיגוע/באדיבות המשפחה

דודתה של יעל יקותיאל, מלכה דרורי, סיפרה כי אחייניתה היא "ילדה מיוחדת", שאהבה את החיים. היא ילדה מדהימה, תמיד צחקה ונהנתה. היא רצתה להיות לוחמת". דרורי אמרה כי המשפחה מתקשה לתפקד בעקבות האירוע. "המשפחה גמורה, הם לא מתפקדים", ציינה.

(עדכון ראשון: 9:00)

שירה צור, הרוגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. ינואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
שירה צור, נרצחה בפיגוע בירושלים/צילום מסך, פייסבוק
שיר חג'אג', הרוגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. ינואר 2017. באדיבות המצולמים
שיר חג'אג', מנרצחות הפיגוע בירושלים/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully