וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: 4 חיילים נהרגו ו-13 נפצעו מפגיעת משאית

שלוש חיילות וחייל נהרגו מפגיעת המשאית בטיילת בארמון הנציב. המחבל, תושב מזרח י-ם ואסיר משוחרר, נורה למוות. הפצועים, בהם שלושה קשה, פונו לבתי חולים בעיר. המפכ"ל הגיע לזירה והוכרז אירוע רב-נפגעים

צילום: רוני כנפו ומד"א, עריכה: שניר דבוש

פיגוע דריסה בירושלים: עדכונים אחרונים

- ארבעה חיילים נהרגו בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים
- המחבל, תושב מזרח ירושלים ואסיר משוחרר, חוסל
- עוד 13 פצועים הועברו לבתי החולים בעיר
- חמאס בירך על הפיגוע
- הקבינט יתכנס לישיבה מיוחדת בשעה 17:30

שלוש חיילות וחייל בשנות ה-20 לחייהם נהרגו היום (ראשון) בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים. עוד 13 חיילים נפצעו, בהם שלושה באורח קשה ועוד אחד באורח בינוני-קשה. כוחות רפואה טיפלו בהם בזירה ופינו אותם לבתי חולים בעיר. המחבל נורה ונהרג אחרי שקליעים רבים נורו לעבר כלי הרכב, שסטה ממסלולו ופגע בקבוצת חיילים שירדה מאוטובוס. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן סיירו בזירה ובשעה 17:30 תתקיים ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני.

לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא פאדי אל-קנבר, בן 28 תושב ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים ואסיר משוחרר. המפכ"ל רוני אלשיך הגיע לזירה ואמר כי המחבל היה בעל תעודת זהות כחולה וכי הוא נורה למוות בידי חיילים. הוא הוסיף כי הוטל צו פרסום על החקירה. חמאס בירך על הפיגוע.

חמישה מהפצועים – שניים קשה, אחד בינוני קשה ושניים קל - פונו להדסה עין כרם. עוד חמישה - אחד קשה וארבעה קל - פונו לשערי צדק. עוד שלושה פצועים קל פונו להדסה הר הצופים. בעקבות הפיגוע, נפתחו חדרי מצב בבתי החולים.

עוד בנושא צבא וביטחון
אחרי החלטת הקבינט: חמאס חוגג החזרת גופות "שניים ממחבליו"
מגרש המשחקים של חיזבאללה: כך מגן צה"ל על ההר המסוכן בישראל

זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
המשאית בזירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בזירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
נתניהו וליברמן בזירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ

"זה פיגוע חמור מאוד, שלא היה הרבה זמן בירושלים, צריך להבין שאנחנו מדברים על פיגוע ללא התרעה, אנחנו פועלים באינטנסיביות כדי להגיב מהר לפיגועים", אמר המפכ"ל. "החיילים שהיו בזירה הגיבו מיד והרגו את המפגע". לדבריו, "לא הייתה התרעה, מכאן ניתן להבין שהוא לא היה מוכר. ירושלים מתוגברת באופן קבוע, הגדלנו את הכוח של המחוז הזה כדי לחזק את הביטחון בעיר". שעות ספורות לאחר הפיגוע הגיעו לזירה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן.

ראש העירייה ניר ברקת הוסיף כי "לצערנו אין גבול לאכזריותם של המחבלים, שלא בוחלים בשום אמצעי כדי לרצוח יהודים ולפגוע בשגרת החיים בבירת ישראל". לדבריו, "אלו שמסיתים ומלבים ואלו שתומכים בטרור חייבים לשלם מחיר כבד. אני קורא לתושבי ירושלים והמדינה כולה לגלות ערנות, ולמרות הפיגוע הקשה, להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לטרור לנצח".

פרמדיקית מד"א חן לנדי שרון, שהגיעה למקום, סיפרה: "הייתה המולה רבה, ראיתי משאית שפגעה בצעירים שירדו מאוטובוס סמוך לעמדת התצפית של ארמון הנציב, על הדשא סמוך לכביש שכבו כעשרה פצועים, חלקם לכודים מתחת למשאית. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים".

כוחות משטרה וכיבוי אש בזירת פיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
למחבל הייתה תעודה כחולה. המשאית בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

איתן, מדריך של קבוצת צוערים מבה"ד 1, שהיה אחד מאלו שירו למוות במחבל סיפר על שאירע בזירה. "עמדנו להתחיל את ההדרכה והחיילים ירדו מהאוטובוס", שחזר איתן. "בזמן שפרקו את התיקים הסתכלתי שמאלה וראיתי משאית דוהרת במהירות ופוגעת בי". איתן אמר כי התגלגל על הדשא וחשב תחילה שמדובר בתאונה, אך כשראה שהמשאית נוסעת לאחור הבין שמדובר בפיגוע. "הוצאתי את האקדח ויריתי על הגלגלים שלו", אמר.

איתן תהה מדוע הוא היה הראשון שירה ולא החיילים שהיו בזירה. "השאלה היא למה אזרח מתפעל את האירוע הזה ולא עשרות קצינים שהיו במקום. יש פה עשרות אם לא מאות חיילים עם נשק. אני מרגיש שיש קשר לפרשת אלאור אזריה, שהיה היסוס. הרגשתי חוסר אונים שהוא נסע אחורה ולי נגמרה התחמושת. עוד כמה שניות של היסוס של חיילים היו יכולות לשנות משהו", טען.

פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
כוחות ביטחון והצלה בזירה, היום/נועם מושקוביץ

בחודשים האחרונים התרחשו שורת פיגועים קטלניים באירופה שבהם נעשה שימוש במשאית. האחרון שבהם היה לפני כשבועיים, כ-12 איש נהרגו בפיגוע בשוק חג המולד בברלין, בירת גרמניה, בהם דליה אליקים מישראל. ביולי נהרגו 86 איש בפיגוע דריסה בחגיגות יום הבסטיליה בניס, צרפת.

בחודש אוקטובר נהרגו שני בני אדם ונפצעו חמישה נוספים בשתי זירות ירי בעיר. כלי רכב לבן עצר מול תחנת רכבת קלה בשדרות בר לב בסמוך לגבעת התחמושת, לא הרחק מהמטה הארצי של המשטרה, ומחבל פתח ממנו בירי. כוח מג"ב רדף אחרי המחבל וחיסל אותו לאחר חילופי ירי.

(עדכון ראשון: 13:30)

פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
כוחות הצלה רבים הגיעו לזירה/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully