וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שירה במחבל: "המשאית העיפה אותי, הוצאתי את האקדח - ויריתי"

איתן, מורה דרך, סיפר כי נהג המשאית, שביצע את הפיגוע בירושלים, דהר לתוך קבוצת חיילים ולאחר מכן נסע לאחור בטרם נורה למוות. "השאלה היא למה אזרח מתפעל את האירוע ולא עשרות קצינים שהיו במקום". צוער שירה במחבל: "ראינו שהנהג לא עוצר והבנו שזה פיגוע"

בווידאו: שלוש חיילות וחייל נהרגו מפגיעת משאית בטיילת ארמון הנציב/צילום: רוני כנפו, דובר צה"ל; עריכה: שמרית גולדשטיין ויוסי אלטר

(בווידאו: שיחה עם האיש שירה במחבל בארמון הנציב באולפן וואלה! NEWS)

הפיגוע בירושלים - עדכונים אחרונים:

- שלוש חיילות וחייל נהרגו בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב
- כ-13 בני אדם נפצעו, בהם שלושה במצב קשה, ופונו לבתי החולים השונים בבירה
- אזרחים וצוערים שהיו במקום ירו למוות במחבל
- המחבל הוא פאדי אל-קנבר, תושב ג'בל מוכבר
- כוחות מג"ב פשטו על ביתו ועצרו את אביו
- ראש הממשלה ושר הביטחון הגיעו לזירה. נתניהו: "המחבל תומך דאעש"

איתן, מורה דרך, שהיה אחד מאלו שירו למוות במחבל בפיגוע הדריסה היום (ראשון) בירושלים שבו נהרגו שלוש חיילות וחייל, סיפר על שאירע בזירה. "עמדנו להתחיל את ההדרכה והחיילים ירדו מהאוטובוס", שחזר איתן מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "בזמן שפרקו את התיקים הסתכלתי שמאלה וראיתי משאית דוהרת במהירות ופוגעת בי". איתן אמר כי התגלגל על הדשא וחשב תחילה שמדובר בתאונה, אך כשראה שהמשאית נוסעת לאחור הבין שמדובר בפיגוע. "הוצאתי את האקדח ויריתי על הגלגלים שלו", אמר.

"במחשבה לאחור הייתי לוקח M16 מאחד החיילים. האקדח לא היה אפקטיבי. הרגשתי תסכול שלא הצלחתי לעשות יותר", ציין. "אני פגעתי במחבל וחיילים ירו בו גם אחרי, אז אני לא יודע אם אני הרגתי אותו".

סמוך לשעה 13:30 עלה פאדי אל-קנבר עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים מבה"ד 1 במגמת נחשון שהייתה בשבוע השתלמויות בבירה וירדה מהאוטובוס. הוא דרס למוות שלוש חיילות וחייל ופגע ב-13 נוספים, בהם שלושה באורח קשה. חיילים שהיו במקום ירו עשרות קליעים לעבר כלי הרכב ואל-קנבר נהרג במקום.

עוד על הפיגוע בירושלים:
נתניהו בזירת הפיגוע בירושלים: "המחבל תומך דאעש"
הפיגוע בירושלים: בצה"ל בודקים מדוע חיילים חמושים נמלטו מהזירה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
המשאית הפוגעת בזירה, היום/רויטרס

איתן תהה מדוע הוא היה הראשון שירה ולא החיילים שהיו בזירה. "השאלה היא למה אזרח מתפעל את האירוע הזה ולא עשרות קצינים שהיו במקום. יש פה עשרות אם לא מאות חיילים עם נשק. אני מרגיש שיש קשר לפרשת אלאור אזריה, שהיה היסוס. הרגשתי חוסר אונים שהוא נסע אחורה ולי נגמרה התחמושת. עוד כמה שניות של היסוס של חיילים היו יכולות לשנות משהו", טען.

הצוער שירה במחבל: "כשראינו שהנהג לא עצר הבנו שזה פיגוע"

אחד משני הצוערים שירה למוות במחבל סיפר כי היה בסיור, ובעת שהיו בתצפית באזור ארמון הנציב פגעה המשאית בחיילים. "עמדנו באיזושהי תצפית הצופה לירושלים ושמענו בום", תיאר. "כשהסתובבנו ראינו משאית שפגעה בכמה צוערים. תחילה חשבנו שזו תאונה, אבל כשראינו שהנהג לא עצר הבנו שזה פיגוע. רצנו למשאית, הכנסתי מחסנית דרכתי את הנשק וביצעתי ירי".

לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא פאדי אל-קנבר, בן 28 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. אל-קנבר הוא אסיר משוחרר שהתגורר במזרח העיר ולכן היה בעל רישיון נהיגה ישראלי ותעודת זהות כחולה. כוחות של משמר הגבול נשלחו אל ביתו בג'בל מוכבר ועצרו את אביו. בתוך כך, חמאס והג'יהאד האסלאמי בירכו על הפיגוע.

פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

פרמדיקית מד"א חן לנדי שחזרה גם היא את שראו עיניה בדקות הראשונות שלאחר האירוע. "הייתה המולה רבה", סיפרה. "ראיתי משאית שפגעה בצעירים שירדו מאוטובוס סמוך לעמדת התצפית של ארמון הנציב, על הדשא סמוך לכביש שכבו כעשרה פצועים, חלקם לכודים מתחת למשאית. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים".

לאה שרייבר, מדריכת קבוצות שהייתה עדה לאירוע, סיפרה כי בעת שהחלה לדבר עם קבוצה שמעה צרחות. "ראיתי את המשאית וחיילים מתחתיה, החיילים ירו על המשאית אבל לא הצליחו להרגו את המחבל שעשה רוורס. רק לאחר מכן נורה. הסתתרנו מאחורי חומות אבן כי פחדנו מאירוע נוסף", העידה.
"בשלב הראשון רוב החיילים לא ידעו מי נפגע. אני הבנתי שהיה פיגוע רק לאחר זמן מה".

פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
פינוי פצועים מהזירה/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי לפי כל הסימנים המחבל שביצע את הפיגוע בטיילת היה תומך "המדינה האסלאמית" (דאעש). נתניהו הגיע לזירת הפיגוע עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שם קיבלו סקירות ממפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי.

"אנחנו פה לאחר פיגוע טרור אכזרי וטרגי שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, שלוש חיילות וחייל. שמנו כתר על ג'בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות. אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו", אמר ראש הממשלה.

נתניהו ביקש למסור תנחומים למשפחות, ואיחולי החלמה לפצועים. "אנחנו נתגבר על הטרור הזה כפי שהתגברנו על פיגועים אחרים. יש שורה של פעולות שאנחנו לא נפרט אותן כרגע, שאנחנו נצטרך לעשות כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יישנו, שנוכל להם למקרה שיהיו ניסיונות כאלה", אמר ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בזירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
נתניהו וליברמן בזירת הפיגוע/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
טיפול בפצועים בטיילת ארמון הנציב/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully