וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע בירושלים: מפקדת צוות הורתה לחיילים לברוח מהזירה

9.1.2017 / 0:31

לאחר שעלתה ביקורת ציבורית על הימלטות החיילים ואי-חתירה למגע, נמסר מצה"ל כי מתחקור הנוכחים בזירה עלה כי לאחר הדריסה כמה צוערים פתחו באש לעבר המחבל. בעקבות כך פקדה אחת מהמפקדות על שאר הצוערים להתרחק ולתפוס מחסה

עריכה: שמרית גולדשטיין

התחקיר הראשוני שקיים מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה יניב אלאלוף, לאחר פיגוע הדריסה בירושלים אתמול(ראשון), שבו נהרגו קצינה ושלושה צוערים, מעלה כי לאחר הדריסה פתחו כמה צוערים באש לעבר המחבל. בעקבות כך, לפי התחקיר, פקדה אחת ממפקדות הצוותים על שאר הצוערים לתפוס מחסה ולהתרחק מהזירה.

בדיקת צה"ל החלה לאחר שבתיעוד הפיגוע נראו הצוערים נמלטים מיד לאחר שהמשאית פגעה בקבוצת החיילים שהתאספה בזירה. הימלטות זו ספגה ביקורת ציבורית במיוחד לאחר שאיתן, מורה דרך שירה במחבל, טען כי ייתכן שההשתהות בנטרול המחבל נבעה מהרשעת החייל אלאור אזריה.

אל"מ אלאלוף, שהגיע לזירת הפיגוע בטיילת ארמון הנציב, תחקר את החיילים והקצינים על נסיבות האירוע. מהתחקיר עלה כי לפחות שני צוערים ירו מטווח קצר לעבר המחבל לאחר פיגוע הדריסה. מדובר צה"ל נמסר כי כמקובל בצה"ל, האירוע יתוחקר לעומקו.

לקריאה נוספת:
שירה חלמה על קורס קצינים, ארז התנדב לצה"ל: סיפורי הנרצחים בפיגוע
נפצע בפיגוע - ומתכוון לחזור בקרוב ליחידה: "לא ניתן להם לנצח"
המקור דאעש, הניחוח אירופי: האווירה שממנה צמח המחבל מהפיגוע בירושלים

חיילות בזירת פיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

"השאלה היא למה אזרח מתפעל את האירוע הזה ולא עשרות קצינים שהיו במקום", תהה איתן. "יש פה עשרות אם לא מאות חיילים עם נשק. אני מרגיש שיש קשר לפרשת אלאור אזריה, שהיה היסוס. הרגשתי חוסר אונים שהוא נסע אחורה ולי נגמרה התחמושת. עוד כמה שניות של היסוס של חיילים היו יכולות לשנות משהו".

עם זאת, בתדרוך אחר הצהריים דובר צה"ל, אלוף מוטי אלמוז, הבהיר כי אין קשר בין פרשת אזריה לבין חיסול המחבל בירושלים. "לא נכון לקשר את הדברים האלה צריך להשלים את הפרטים לנוכח התחקיר הראשוני". לדבריו, "מדובר באירוע שארך שניות, זמן קצר מאוד, לוקח שניות להבין שזה פיגוע ואז הם חותרים למגע ופותחים באש. שאר האירוע נמצא בתחקיר", אמר.

אלוף אלמוז נשאל מה הציפיות שלו כמפקד כמג"ד ומח"ט לשעבר, והשיב: "אני לא יודע אם הם ירו באיחור, אין לי את עיתוי הירי, יש שני לוחמים שירו וחתרו למגע. יש שם קבוצה שקרובה מאוד ומבינה שזה פיגוע ויש עוד קבוצה. אני מבין שחלק גדול מהם לא מבין שזה פיגוע".

אלמוז ציין כי "צריך לשאול ולתחקר אותם. אנחנו לא מבינים נכון לעכשיו את כל הסיבות. היו שם סך הכל 300 חיילים ולא צריך שכולם יפתחו באש, שניים מהם מעידים שפתחו באש". לאחר שנשאל אם תיאורטית ניתן להדיח צוערים על רקע אירוע כזה, השיב כי "זה שלב מוקדם מדי לשאלות מהסוג הזה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

הפיגוע בירושלים אירע אתמול סמוך לשעה 13:30 כשהמחבל, פאדי אל-קנבר, נסע עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים שירדה מאוטובוס. הוא דרס למוות קצינה, שתי צוערות וצוער ופגע ב-15 נוספים, בהם שלושה באורח קשה.

ארבעת ההרוגים הם סגן-משנה ארז אורבך, בן 20 מההתנחלות אלון שבות שבגוש עציון; סגן יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים; סגן שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים וסגן-משנה שירה צור, בת 20 מחיפה.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully