וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם למחבל שרצח את דני גונן סמוך להתנחלות דולב ב-2015

מוחמד אבו-שאהין מקלנדיה נדון למאסר עולם אחד בגין רצח גונן, והשני על ניסיון רצח של נתנאל חדד, שנפצע באותו פיגוע, ושל אביחי ארזואן. בנוסף הוטל עליו לשלם פיצויים בסך 3.5 מיליון שקלים. בית הדין הצבאי המליץ שהמחבל לא ישוחרר באף עסקה עתידית

צילום: דובר צה"ל עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: צה"ל הורס את ביתו של המחבל שרצח את דני גונן, נובמבר 2015)

בית הדין הצבאי בכלא עופר גזר הבוקר (שני) שני מאסרי עולם על המחבל שרצח את דני גונן לפני כשנה וחצי, במעיין ליד היישוב דולב. על המחבל, מוחמד אבו-שאהין, הוטל עונש מאסר עולם ופיצויים בסך 3.5 מיליון שקלים.

עונש מאסר נוסף הוטל עליו בגין ניסיון לרציחתם של נתנאל חדד שנפצע בפיגוע בבנימין, ואביחי ארזואן, חייל שנפצע מירי של אבו-שאהין בפיגוע בא-ראם. בית הדין המליץ שהמחבל לא ישוחרר בעסקה.

בית המשפט הצבאי קבע שאבו שאהין יצא ל"מסע הרג, במסגרתו ניסה פעם אחר פעם להרוג אזרחים וחיילים אך ורק בשל היותם יהודים, נהג באכזריות ובקור רוח". בית המשפט קבע עוד שבשל מעשיו ראוי הנאשם "לעונש החמור ביותר שניתן להטיל, הוא אינו ראוי עוד להלך חופשי בחברת בני אדם, וכליאתו למשך כל חייו מתחייבת גם מהצורך להגן על החברה כולה מפני רוצחים מסוכנים שכמותו".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דריסה בירושלים: 4 חיילים נהרגו ו-13 נפצעו מפגיעת משאית
האיש שירה במחבל: "המשאית העיפה אותי, הוצאתי את האקדח - ויריתי"
הפיגוע בירושלים: בצה"ל בודקים מדוע חיילים חמושים נמלטו מהזירה

גונן, בן 25 מלוד, נורה בסמוך לצומת הפרסה באזור ההתנחלות דולב. אמו דבורה אמרה לאחר מתן פסק הדין כי "המדינה מאפשרת לחיה מהלכת על שתי רגליים, ונקראת בטעות בן אדם, להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו. המחבלים נהנים ממעטפת הטבות מופלאה, יושבים על סיר הבשר. מקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית ואספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב, ותנאי מחיה שרבות מהמשפחות הנזקקות בארץ חולמות עליהן".

הפיגוע אירע ב-19 ביוני 2015, בצהרי יום שישי, אז הגיעו גונן וחברו נתנאל חדד, שניהם בני 25, לרחוץ במעיין הסמוך להתנחלות דולב. לאחר הירי הוזעקו למקום כוחות מד"א והגיעו סיוע לחדד ולגונן, שנפצע תחילה באורח אנוש. השניים פונו בית החולים, ושם נקבע מותו של גונן. אבו-שאהין, תושב מחנה הפליטים קלנדיה בן 30 ופעיל פתח בעברו המקבל משכורת קבועה מרשות הפלסטינית, נעצר כחודש לאחר הפיגוע על ידי כוחות ימ"מ.

עוד באותו נושא

נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי שבו נרצח דני גונן ליד דולב

לכתבה המלאה
דני גונן שנורה למוות בפיגוע בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
דני גונן, שנרצח בפיגוע בבנימין/צילום מסך, פייסבוק

אבו-שאהין התקשר למוקד המשטרה של מחוז יהודה ושומרון 11 יום לאחר הפיגוע, וטען כי הוא זה שביצע את הפיגוע. השיחה סומנה מיד כחשודה, אולם מאחר שהוא מסר פרטים חלקיים ושיבש ראיות, היה קשה לאתרו. אלא שכוחות הביטחון החלו בפעילות מודיעינית וכמה ימים לאחר מכן הצליחו לשים עליו את ידיהם. אבו-שאהין היה כלוא בישראל בין יוני 2006 לדצמבר 2008, לאחר שהודה בתכנון פיגועי דקירה וירי.

מהחקירה עלה כי לקראת ביצוע הפיגוע הוא אסף מידע מודיעיני והגיע למעיין שבו נרצח גונן כמה פעמים. כמו כן, במהלך שנת 2014 עמד מאחורי שישה פיגועי ירי נוספים, לרבות פיגוע ירי בא-ראם, שבו נפצע ארזואן.

המחבל ופעילים בפיגוע הירי סמוך לדולב. תקשורת שב"כ,
אבו-שאהין ומחבלים נוספים שנעצרו עמו/תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully