וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי שבו נרצח דני גונן ליד דולב

15.7.2015 / 12:49

מוחמד אבו-שאהין, פעיל פתח ותושב קלנדיה בן 30, התקשר למשטרה כעשרה ימים לאחר הפיגוע והודה במעשה. השיחה, שלא הביאה למעצר מידי, היוותה קצה חוט עבור החוקרים. דודו של גונן: "גאים במערכת הביטחון". צפו בדיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

כוחות ימ"מ עצרו את המחבל שביצע את פיגוע הירי שבו נרצח דני גונן ליד ההתנחלות דולב שבבנימין בחודש שעבר – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. העצור הוא מוחמד אבו-שאהין, תושב מחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים בן 30, פעיל פתח בעברו שמקבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית.

11 יום לאחר הפיגוע, ב-30 ביוני, התקשר אבו-שאהין למוקד המשטרה של מחוז יהודה ושומרון, וטען כי הוא זה שביצע את הפיגוע. השיחה סומנה מיד כחשודה, אולם מאחר שהוא מסר פרטים חלקיים ושיבש ראיות, היה קשה לאתרו. אלא שכוחות הביטחון החלו בפעילות מודיעינית וכמה ימים לאחר מכן הצליחו לשים עליו את ידיהם.

עוד בנושא:
שבוע אחרי הרצח בדולב: נתנאל חדד שנפצע בפיגוע חוזר למעיין
הפצוע מפיגוע הירי בבנימין: "המחבל חייך אלינו - והחל לירות"
דני גונן מלוד נהרג בפיגוע הירי בבנימין; "היה מלח הארץ"

המחבל ופעילים בפיגוע הירי סמוך לדולב. תקשורת שב"כ,
הרשות הפלסטינית תגנה את הרצח? חמשת העצורים/תקשורת שב"כ

אבו-שאהין היה כלוא בישראל בין יוני 2006 לדצמבר 2008, לאחר שהודה בתכנון פיגועי דקירה וירי. מהחקירה עולה כי לקראת ביצוע הפיגוע הוא אסף מידע מודיעיני והגיע למעיין שבו נרצח גונן כמה פעמים. כמו כן, במהלך שנת 2014 ביצע שישה פיגועי ירי נוספים, לרבות פיגוע ירי בא-ראם, שבו נפצע חייל.

עמו נעצרו ארבעה פעילים נוספים ששיתפו עמו פעולה, כולם פעילי פתח ותושבי מחנה הפליטים קלנדיה. שניים מהם היו כלואים בעבר בכלא הישראלי, אחד מהם שוחרר בעסקת שליט. החמישה נעצרו בגל מעצרים שבוצע לאחר הפיגוע על ידי שב"כ וצה"ל באזור רמאללה. הם הודו בחקירתם בביצוע שורת פיגועים, לרבות הרצח של גונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
האקדח ששימש בפיגוע הירי סמוך לדולב, יולי 2015. תקשורת שב"כ,
אמצעי לחימה שנתפסו בעת החקירה/תקשורת שב"כ

החמישה הודו כי ביצעו כמה פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון באיזור קלנדיה, וכי במסגרת ההכנות לפיגועים, תצפתו על אזור המעיין שבו נרצח גונן, במטרה לאתר ישראלים השוהים במקום. במהלך החקירה נתפסו כמה אמצעי לחימה, לרבות הנשק שבו נעשה שימוש בפיגועים.

עם אבו שהין נעצר אמג'ד עדואן, בן 35, שהיה כלוא בישראל כמה פעמים בעבר, האחרונה שבהן בין מאי לדצמבר 2008 על רקע סחר באמצעי לחימה. כמו כן, בעבר הוא היה מעורב בתכנון פיגוע ירי ופיגוע מטען. עדואן סיפק לאבו-שאהין תחמושת ושימש כתצפיתן בכמה פיגועי ירי שביצע אבו-שאהין. כמו כן, השניים יצאו לבצע פיגוע דומה לזה שבוצע במעיין, שלא יצא לפועל בסופו של דבר.

כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015. מגד גוזני
זירת האירוע, בחודש שעבר/מגד גוזני

עצור נוסף הוא אשרף עמאר, פעיל במודיעין הצבאי של הרשות הפלסטינית בן 24. ככל הנראה, עמאר הוא זה שיצא עם אבו-שאהין לבצע פיגוע דומה לזה שבוצע במעיין, אשר לא מומש לבסוף.

אסאמה אסעד, בן 29, היה כלוא בישראל בין יוני 2010 לנובמבר 2011 על רקע סחר באמצעי לחימה ופעילות טרור עממי ושוחרר במסגרת חלקה השני של עסקת שליט. מהחקירות עולה כי הוא הסתיר בביתו את האקדח ששימש את אבו-שאהין בביצוע הפיגועים, והיה מודע, בדיעבד, למעורבות אבו-שאהין בפיגוע שבו נרצח גונן ובפיגועים נוספים.

העצור החמישי הוא מוחמד עדואן, בן 37. מהחקירה עולה כי הוא הסתיר בביתו את האקדח ששימש את אבו-שאהין לפיגועים. האקדח המדובר הוסגר בעת מעצרו.

ראיון עם אהרון  גונן, דוד של ההרוג בפיגוע בבנימין בשישי, דני גונן ז"ל. מערכת וואלה!
דני גונן/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את פעולת השב"כ המהירה שהביאה ללכידתו של המחבל. "ביום הרצח אמרתי שנתפוס את הרוצח הנתעב והשפל והשב"כ, צה"ל והמשטרה, עשו זאת תוך זמן קצר", אמר. "עכשיו כשברור שמדובר באיש הרשות הפלסטינית, מעניין אם הרשות הפלסטינית תגנה את הרצח, או שתמשיך בשתיקתה. מי שלא תוקף את הטרור סופו שהטרור יתקוף אותו".

אהרון, דודו של גונן, מסר בתגובה למעצרים כי המשפחה מודה וגאה במערכת הביטחון על המאמצים שהשקיעו בתפיסת החוליה. "אנחנו מקווים שמי שצריך לעשות בנושא יעשה מה שצריך לעשות", אמר. אהרון נשאל מה דעתו על כך שאבו-שאהין מקבל משכורת מהרשות הפלסטינית. "זה לא נושא שהמשפחה מתעסקת בו, אנו סומכים על מערכת הביטחון שתעשה מה שצריך לעשות ואין לנו דרישות בעניין, זה לא תחום עניינינו", ציין.

לאחר הפיגוע קיבלה חוליית הטרור "מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה", הקרויה על שם המחבלים שחטפו בקיץ שעבר את שלושת הנערים ורצחו אותם, אחריות על הפיגוע. קודם לכן בירך חמאס על הפיגוע. "אנו מברכים על פעולת הגבורה הייחודית שאירעה קרוב לרמאללה", נמסר בהודעת דובר הארגון, חוסאן בדראן. "אנו, ועמנו כל בני העם, רואים במלוא הכבוד וההערכה את אותן ידיים טהורות אשר אחזו בהתנגדות והפנו את האש לעבר הכובש, למרות כל הקשיים והאתגרים בגדה המערבית".

הפיגוע אירע ב-19 ביוני, בצהרי יום שישי, אז הגיעו גונן וחברו נתנאל חדד, שניהם בני 25, לרחוץ במעיין הסמוך להתנחלות. לאחר הירי הוזעקו למקום כוחות מד"א והגישו סיוע לחדד ולגונן, שנפצע תחילה באורח אנוש. השניים פונו לבית החולים, ושם נקבע מותו של גונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully