וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולייה המזוהה עם חמאס קיבלה אחריות לפיגוע בבנימין

20.6.2015 / 0:45

חוליית הטרור מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, על שמם של חוטפי שלושת הנערים בקיץ האחרון, קיבלה אחריות על הפיגוע שבו נורה למוות דני גונן בן ה-25 וחברו נפצע. נתניהו: "הניסיונות לפגוע בנו נמשכים כל הזמן"

צילום: אבי כהן, ניב אהרונסון. עריכה: ליאור קירשנר

חוליית הטרור מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה קיבלה הלילה (שבת) אחריות על פיגוע הירי בסמוך ליישוב דולב שבבנימין, שבמהלכו נהרג דני גונן, בן 25 מלוד, וחברו, גם הוא בן 25, נפצע קל-בינוני. החולייה נקראת על שם שניים מהמחבלים, פעילי חמאס, שאחראים לחטיפה ולרצח של שלושת הנערים בגוש עציון.

חמאס בירך אמש על הפיגוע ודובר הארגון, חוסאן בדראן, אמר: "אנו מברכים על פעולת הגבורה הייחודית שאירעה קרוב לרמאללה. אנו, ועמנו כל בני העם, רואים במלוא הכבוד וההערכה את אותן ידיים טהורות אשר אחזו בהתנגדות והפנו את האש לעבר הכובש, למרות כל הקשיים והאתגרים בגדה המערבית". עוד הוסיף בדראן כי "ישראל ותומכיה משלים את עצמם אם הם חושבים שהפשעים נגד עמנו ימשיכו ללא תגובה מצד ההתנגדות".

זירת אירוע הירי בסמוך לדולב שבבנימין, יוני 2015. מגד גוזני
זירת האירוע/מגד גוזני

קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון התייחס אתמול לאירוע הירי שלדבריו, "נראה כמו פיגוע". הוא הוסיף כי ייתכן שתשתית של חמאס אחראית לירי, אך לא שלל את האפשרות שמדובר במפגע בודד. לדבריו, לא היו התרעות לפיגוע.

הקצין סיפר כי השניים, שרחצו במעין סמוך, שוחחו עם אחד מחבריהם המתגורר בדולב וסיפרו לו כי במקום יש "ערבים ולא נעים להיות שם", ולכן הם הלכו מהאזור ונסעו בכלי רכב. "פלסטיני עצר אותם בזמן הנסיעה ושאל אותם אם יש להם מים", הוסיף הקצין. "הם עצרו ואז הוא ירה בהם מטווח קצר". הקצין הבכיר הבהיר כי כל ירידה למעין הזה "מחייבת תיאום עם החטיבה, אך זה לא קרה. אם מאשרים להגיע למעיין, מביאים מעטפת אבטחה. המעיין נמצא בשטח C ולכן אין שילוט".

לדבריו, "90 אלף פלסטינים יצאו באווירת החג לתפילות בהר הבית, אך בשלב זה אנחנו לא קושרים בין ההקלות לחג הרמדאן לפיגוע. קודם נבין מי עומד מאחורי זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נתניהו: "אסור שהשקט היחסי יטעה אותנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לאירוע ואמר כי "הסימנים בשטח מעידים שמדובר בפיגוע טרור". הוא הוסיף כי כוחות הביטחון "פועלים כדי לאתר את מי שביצע" את הירי. לדבריו, "אסור שהשקט היחסי שמושג הודות לסיכולים רבים יטעה אותנו. הניסיונות לפגוע בנו נמשכים כל הזמן ואנו נמשיך להילחם בהם בכל האמצעים שעומדים לרשותנו".

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס אף הוא לאירוע ואמר: "בזמן שהעולם עוסק בלהחרים את היהודים, הפלסטינים עוסקים בלרצוח אותם. שתי התופעות מחוברות ביניהם בקשר סיאמי של טרור. הפלסטינים הולכים ומרחיקים עצמם ממשפחת העמים, אל חברה המעודדת רצח וטרור".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי הפיגוע הוא "חוליה נוספת בהסלמה השקטה והחמורה של מעשי טרור שאנו עדים להם בחודשים האחרונים". לדבריו, "לא נשלים עם מציאות שבה מטייל צעיר מקפח את חייו באדמת ארץ ישראל בשל היותו יהודי. כוחות הביטחון יפעלו ללא לאות כדי להביא את האחראים למעשה האכזרי והנפשע לדין".

כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015. מגד גוזני
כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015/מגד גוזני

לאחר האירוע, שהחל בשעות אחר הצהריים, הגיעו לזירה כוחות של צה"ל וביחד עם כוחות מד"א, הגישו סיוע רפואי לשני הפצועים ופינו אותם לבית החולים שיבא שבתל השומר. גונן, שנפצע אנוש, פונה באמצעות מסוק ובבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. מדובר באזור שאותו פוקדים מדי שישי מטיילים רבים בשל המעיינות באזור.

גורם בחטיבת בנימין מסר כי "היורה בא במגע עם הפצועים לפני שפתח באש. כל הנושא נמצא בחקירת השב"כ". גורם צבאי אחר מסר: "הירי ברכב הפרטי בוצע מטווח קצר. היורה ביצע ירי בחלק הקדמי של המכונית. כפי הנראה הנהג ניסה להימלט מזירת האירוע, אך היורה המשיך בירי ופגע בחלק האחורי. כתוצאה מהירי נפגעו שני אזרחים ישראלים".

(עדכון ראשון: 18:45)

כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015. מגד גוזני
כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015/מגד גוזני
כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015. מגד גוזני
כוחות צה"ל בזירת פיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 19 ביוני 2015/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully