וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע מפיגוע הירי בבנימין: "המחבל חייך אלינו - והחל לירות"

21.6.2015 / 10:31

יומיים לאחר הפיגוע שבו נהרג חברו והוא נפצע באורח קל-בינוני, תיאר נתנאל חדד בן ה-25 את האירועים הקשים ממיטתו בבית החולים שיבא. "ניסיתי לעשות לדני החייאה, זה לא עבד". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

(צפו: בן דודו של ההרוג בריאיון לאולפן וואלה!NEWS)

נתנאל חדד בן ה-25, שנפצע ביום שישי בפיגוע הירי בסמוך ליישוב דולב שבבנימין, שבו נהרג חברו דני גונן, צפוי להשתחרר בהמשך היום (ראשון) מבית החולים שיבא בתל השומר, שם הוא מאושפז במצב קל. בריאיון לוואלה!NEWS מבית החולים תיאר חדד את האירועים ביום הירי: "הגענו למעיין עם רכב, ושאלנו את הש"ג אם יש שם ישראלים", הוא סיפר. "ירדנו למעיין, עדיין ברכב, וראינו שאין ישראלים. הסתובבנו בחזרה, נתנו לכמה רוכבים לעקוף אותנו ויצאנו בחזרה".

"בחזור עצר אותנו מישהו, חייך ושאל אם יש מים במעיין. אמרנו לו שכן. הוא המשיך ללכת ואנחנו המשיכנו לנסוע", המשיך חדד לספר. "הוא קרא לנו שוב, אנחנו עצרנו את הרכב, הוא חזר והתחיל לירות עלינו. שם דני נפגע די במקום, וזהו. ניסיתי לעשות לו החייאה לאחר שהתקשרתי למד"א וקיבלתי מהם הנחיות. זה לא עבד". על מצבו הנוכחי סיפר חדד: "עכשיו אני מרגיש בסדר, ברוך השם. מתמודד עם המצב".

עוד על הפיגוע בבנימין:
"לא מרפים לרגע": נמשך המצוד אחר המחבל מפיגוע הירי בבנימין
"טוב הלב הביא למותך": מאות ליוו למנוחות את ההרוג מפיגוע הירי
דני גונן מלוד נהרג בפיגוע הירי בבנימין; "היה מלח הארץ"

נתנאל חדד, נפצע בפיגוע בדולב, בית חולים תל השומר ,יוני 2015. אבי כהן
נתנאל חדד בבית החולים, הבוקר/אבי כהן

חדד עוד אמר כי הוא מתקשה לעכל את מה שאירע. "עוד לא התחלנו להבין כיצד אנחנו ממשיכים, ועכשיו בחקירה כל מילה יכולה להרוס", אמר. "הדבר הכי חשוב הוא שימצאו את מי שעשה את זה, ושהוא ישלם את המחיר. שימצאו אותו ויגרמו לו לא להמשיך לפגוע ביהודים".

על חברו גונן, שנהרג בפיגוע, סיפר חדד: "הוא מסוג האנשים שעשר דקות אחרי שאתה פוגש אותם אתה אומר 'וואו'". אתמול יצא חדד מבית החולים לזמן קצר על מנת להשתתף בהלווייתו של גונן. "אחרי הלוויה נסענו לבית של דני. דני הוא הדבק, הגורם המחבר, אז כולם הגיעו לשם. אימא שלו רצתה לשמוע על הדקות האחרונות. זה כואב, זה קשה".

דני גונן שנורה למוות בפיגוע בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
"הדבק, הגורם המחבר". דני גונן/צילום מסך, פייסבוק

הפיגוע אירע ביום שישי אחר הצהריים כשהגיעו שני החברים לרחוץ במעיין סמוך להתנחלות דולב. לאחר הירי הוזעקו למקום כוחות מד"א והגישו סיוע לחדד ולגונן, שנפצע תחילה באורח אנוש. השניים פונו לבית החולים, ושם נקבע מותו של גונן. לזירת הפיגוע הגיעו גם כוחות צה"ל והחלו לסרוק את הסביבה בניסיון לאתר את המחבל, אולם עד כה הוא לא נלכד.

הלילה קיבלה חוליית הטרור "מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה", הקרויה על שם המחבלים שחטפו בקיץ שעבר את שלושת הנערים ורצחו אותם, אחריות על הפיגוע. קודם לכן בירך חמאס על הפיגוע. "אנו מברכים על פעולת הגבורה הייחודית שאירעה קרוב לרמאללה", נמסר בהודעת דובר הארגון, חוסאן בדראן. "אנו, ועמנו כל בני העם, רואים במלוא הכבוד וההערכה את אותן ידיים טהורות אשר אחזו בהתנגדות והפנו את האש לעבר הכובש, למרות כל הקשיים והאתגרים בגדה המערבית".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

זירת אירוע הירי בסמוך לדולב שבבנימין, יוני 2015. מגד גוזני
כוחות צה"ל בסמוך לזירת הפיגוע/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully