וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מרפים לרגע": נמשך המצוד אחר המחבל מפיגוע הירי בבנימין

20.6.2015 / 18:00

כוחות גדולים של צה"ל נפרסו באזור במטרה לאתר את המחבל שירה למוות בדני גונן בן ה-25 בסמוך להתנחלות דולב. כמה חפ"קים הוקמו בשטח וכוחות מיוחדים הועמדו בכוננות גבוהה. עד כה עוכבו כמה פלסטינים, אך שוחררו בתום תחקור

צילום: אבי כהן, ניב אהרונסון. עריכה: ליאור קירשנר

יממה לאחר פיגוע הירי בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, שבו נהרג דני גונן בן ה-25 וחברו נפצע באורח קל-בינוני, נמשך המצוד אחר המחבל שירה בגונן מטווח אפס. צה"ל תגבר את כוחותיו סביב היישובים במטה בנימין, במיוחד סביב לדולב, וריכז כוחות באזור הכפרים סביב רמאללה, שאליהם יכול היה להימלט. כמו כן, במהלך היום עוכבו באזור כמה פלסטינים, אך שוחררו בתום תחקור.

"המחבל יכול היה לברוח במספר נתיבים לכמה כפרים באזור, למרות שזמני ההגעה של כוחות צה"ל לזירת הפיגוע היו מהירים יחסית", אמר גורם ביטחוני על החיפושים אחר המחבל. "אף אחד לא פוסל אפשרות שמדובר בחוליה שסייעה למחבל להימלט מהשטח למקום מסתור".

עוד כתבות בנושא:
ויקיליקס: סטודנטים סעודים נחשפו לתדרוכים בשגרירות ישראל בארה"ב
דוח אמריקני חושף: איראן הגבירה את תמיכתה בארגוני הטרור
רון חולדאי: "שוקל להתמודד לראשות מפלגת העבודה"

פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. רויטרס
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע/רויטרס

במסגרת המצוד אף הוקמו כמה חדרי פיקוד בשטח על ידי הצבא והשב"כ במטרה לייעל את החיפושים. כמו כן, כוחות מיוחדים הועמדו בכוננות גבוהה לקראת האפשרות שהמחבל יאותר ויידרש מעצר שיזדקק בו שימוש בכוח. "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה, בטח כשמדובר בחג הרמדאן - אנשים צמים ועצבנים במיוחד", הוסיף הגורם הביטחוני. "בקלות אפשר להקים עליך את האוכלוסייה המקומית ולגרור את השטח להפרות סדר". הוא הדגיש כי "הפעולות נעשות בחוכמה. אף אחד לא מרפה לרגע והחיפושים נמשכים. השב"כ חוקר את האירוע הזה לעומק כדי להבין מי אחראי לפיגוע ומרכז מאמץ גדול".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת האירוע החשוד כפיגוע ירי בסמוך ליישוב דולב שבבנימין. אהוד אמיתון - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אהוד אמיתון - סוכנות תצפית

חוליית הטרור "מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה", אשר נקראת על שם שניים מהמחבלים, פעילי חמאס, שאחראים לחטיפה ולרצח של שלושת הנערים בגוש עציון, קיבלה הלילה אחריות על הפיגוע. נוסף על כך, חמאס בירך על הפיגוע ודובר הארגון, חוסאן בדראן, אמר כי חמאס "רואה במלוא הכבוד וההערכה את אותן ידיים טהורות אשר אחזו בהתנגדות והפנו את האש לעבר הכובש, למרות כל הקשיים והאתגרים בגדה המערבית".

קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון התייחס אתמול לאירוע ואמר כי ייתכן שתשתית של חמאס אחראית לירי. עם זאת, הוא לא שלל את האפשרות שמדובר במפגע בודד. הקצין סיפר כי גונן וחברו, שרחצו במעין סמוך, שוחחו עם אחד מחבריהם המתגורר בדולב וסיפרו לו כי במקום יש "ערבים ולא נעים להיות שם", ולכן הם הלכו מהאזור ונסעו בכלי רכב. "פלסטיני עצר אותם בזמן הנסיעה ושאל אותם אם יש להם מים", הוסיף הקצין, "ואז הם עצרו והוא ירה בהם מטווח קצר".

קרניות עיניו של גונן נלקחו לטובת תרומת איברים

אמו של גונן, שהחזיק בכרטיס אדי, ביקשה לתרום את איבריו ולהציל חיים. לכן, נלקחו קרניות עיניו והן יושתלו בימים הקרובים.

לאחר האירוע, שהחל בשעות אחר הצהריים, הגיעו לזירה כוחות של צה"ל ובשיתוף כוחות מד"א, הגישו סיוע רפואי לשני הפצועים ופינו אותם לבית החולים שיבא שבתל השומר. גונן, שנפצע אנוש, פונה באמצעות מסוק ובבית החולים נאלצו לקבוע את מותו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לאירוע ואמר כי "הסימנים בשטח מעידים שמדובר בפיגוע טרור". הוא הוסיף כי כוחות הביטחון "פועלים כדי לאתר את מי שביצע את הירי". לדבריו, "אסור שהשקט היחסי שמושג הודות לסיכולים רבים יטעה אותנו. הניסיונות לפגוע בנו נמשכים כל הזמן ואנו נמשיך להילחם בהם בכל האמצעים שעומדים לרשותנו".

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. AP
זירת הפיגוע/AP
פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. AP
פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015/AP
פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. AP
פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully