וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח אמריקני חושף: איראן הגבירה את תמיכתה בארגוני הטרור

20.6.2015 / 9:03

דוח הטרור השנתי חושף כי בזמן שאיראן מנהלת מו"מ עם המערב, היא המשיכה לתמוך בחיזבאללה ובחמאס והגבירה את סיועה למליציות השיעיות בעיראק. עוד נכתב כי ישנה עלייה דרמטית במספר פעולות הטרור וההרוגים ברחבי העולם

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בפגישה עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בלוזאן, שוויץ, 18 במרץ 2015. רויטרס
התמיכה בטרור נמשכת במקביל לשיחות הגרעין. שר החוץ האמריקני קרי ומקבילו האיראני זריף במו"מ בשוויץ/רויטרס
בשנה שעברה נהרגו כמעט 33 אלף בני אדם בכ-13,500 מתקפות טרור ברחבי העולם – עלייה של כמעט פי שניים ביחס ל-2013

איראן הגבירה את תמיכתה בארגוני טרור בשנה החולפת – כך פורסם אתמול (שישי) בדוח הטרור השנתי של משרד החוץ האמריקני. זאת, פחות משבועיים לפני תאריך היעד להגעה להסכם גרעין בין המעצמות והרפובליקה האיסלאמית, אשר צפויה לקבל מיליארדי דולרים אם הסנקציות יוסרו במסגרת ההסכם.

לפי הדוח, המתפרס על פני 388 עמודים, איראן הגבירה את סיועה למליציות השיעיות הפועלות בעיראק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), והמשיכה להעביר סיוע צבאי, מודיעיני וכלכלי לחיזבאללה, לצבאו של משטר אסד בסוריה ולחמאס ולג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

עוד נמסר בדוח כי ישנה עלייה של 35% בפעולות טרור של גורמים קיצוניים במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה, ביחס לשנת 2013. רוב הפעולת נעשו על ידי ארגון דאעש והטליבאן. כמו כן, נכתב כי בשנה שעברה נהרגו כמעט 33 אלף בני אדם בכ-13,500 מתקפות טרור ברחבי העולם – עלייה של כמעט פי שניים ביחס לשנת 2013, אז נהרגו 18 אלף בני אדם בכמעט עשרת אלפים מתקפות.

לוחמי חיזבאללה בלבנון. AP
המשטר האיראני ממשיך לתמוך בחיזבאללה/AP

נוסף לכך, נכתב כי מספר החטיפות בעולם שילש את עצמו – מ-3,137 חטיפות בשנת 2013 ל-9,428 ב-2014. העלייה מיוחסת בעיקר לחטיפות ההמוניות שמבצעים ארגוני הטרור בסוריה, בעיקר דאעש וג'בהת א-נוסרה. זאת ועוד, ישנה עלייה של כ-1,000% בפעולות הקטלניות שבמסגרתן נהרגו יותר ממאה בני אדם – משתי מתקפות בלבד ב-2013 ל-20 מתקפות ב-2014.

בין הפעולות הקטלניות נמצאת תקיפת הטליבאן בבית הספר בפשוואר שבפקיסטן, שבה נהרגו 150 בני אדם. מתקפה נוספת היא זו של דאעש ביוני האחרון בבית כלא במוסול שבעיראק, שבו נהרגו 670 אסירים שיעים – מספר ההרוגים הגבוה ביותר בפעולות טרור מאז פיגועי ה-11 בספטמבר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לחימה בדרום תיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
עלייה בפעולות הטרור בעיראק. מכונית תופת שהתפוצה בעיר תיכרית, מרץ 2015/רויטרס

הדוח מייחס את העלייה הקיצונית לטרור המתגבר בעיראק, שם החל בשנה שעברה מאבק בין כוחות הממשל לארגון דאעש, וכן לפעולות המתגברות של טליבאן באפגניסטן ושל בוקו חראם בניגריה. לפי הדוח, בשנה שעברה אירעו פעולות טרור ב-95 מדינות, אך התרכזו במזרח התיכון, דרום אסיה ומערב אפריקה. כמו כן, יותר מ-60% מכול התקיפות התרכזו בעיראק, פקיסטן, אפגניסטן, הודו וניגריה.

למרות העלייה, מתאמת המאבק בטרור של משרד החוץ האמריקני, טינה קיידאנו, אמרה כי הדבר לא משקף את השיפור שעשו ארצות הברית בשותפותיה בכול הנוגע למאבק בפעולות אלה. "ישנה התקדמות", אמרה קיידאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully