וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-140 הרוגים בפיגוע בבית ספר בפקיסטן

מחבלי טליבאן פרצו לבית ספר בעיר פשוואר. גורמים רשמיים: בין הנרצחים - יותר מ-130 ילדים. ארגון הטרור: "זו נקמה על המבצע הצבאי נגדנו". ראש הממשלה: "לא נחוס על האחראים". דובר הצבא: "מתקפת הטרור החמורה בהיסטוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כ-140 בני אדם נהרגו כאשר מחבלי טליבאן פרצו הבוקר (שלישי) לבית ספר בעיר פשאוור שבצפון מערב פקיסטן, בהם 132 תלמידים. יותר מ-120 נפצעו, רובם ילדים. "מדובר במתקפת הטרור החמורה ביותר בהיסטוריה של המדינה" – כך מסר דובר צבא פקיסטן, גנרל אסים בג'ווה, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו על חילופי אש בין המחבלים לכוחות הצבא שכיתרו את בית הספר. צבא פקיסטן הודיע כי יצא לפעולת חילוץ וכי רוב התלמידים ואנשי הצוות פונו מבית הספר.

דובר הטליבאן בפקיסטן (תחריכ א-טליבאן) מוחמד חוראסאני, הודיע כי אנשיו אחראים למתקפה. הוא אמר כי שישה מחבלים פרצו לבית הספר, ו"קיבלו הוראה לרצוח ולהתאבד". לדבריו, "הם קיבלו פקודה להרוג רק את התלמידים המבוגרים, אך לא את הילדים".

מקורות ביטחוניים בבירה איסלאמבאד אמרו כי עד 500 תלמידים ואנשי צוות היו בבית הספר בשעה שהחלה המתקפה. ראש הממשלה נוואז שריף, שיצא לפשוואר, אמר כי מדובר ב"מתקפה מחרידה ובטרגדיה לאומית" וכי האחראים לה "לא יזכו לרחמים".

פצוע במתקפת טליבאן על בית ספר צבאי בעיר פשוואר בפקיסטן, דצמבר 2014. AP
פינוי פצועים מבית הספר, הבוקר/AP

בית הספר הוא חלק מרשת ארצית של מוסדות לימוד שאותה פוקדים ילדים של אנשי צבא, לצד אזרחים. התלמידים בבית הספר הם בני 18-10. רבים מאנשי הצוות בבית הספר הם קרובי משפחה של קצינים בצבא הפקיסטני.

בהודעת הטאליבן נמסר כי מדובר בנקמה על "המערכה בצפון וזיריסטאן". חבל ארץ זה, בצפון פקיסטן, הוא זירת הלחימה העיקרית בין טליבאן לצבא פקיסטן. גם רבות ממתקפות המל"טים של הסי-אי-איי מבוצעות בתחומיו. בשנה האחרונה נהרגו מאות לוחמי טליבאן בקרבות באזור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תלמידים פצועים מפונים מבית ספר צבאי שהותקף בידי אנשי טליבאן בעיר פשוואר שבפקיסטן, דצמבר 2014. AP
תלמידים פצועים מפונים מבית ספר צבאי שהותקף בידי אנשי טליבאן בעיר פשוואר שבפקיסטן, דצמבר 2014/AP

אחד מהתלמידים שנמלטו סיפר כי המחבלים נכנסו לבניין ופתחו באש. לדבריו, תלמידים התחבאו מתחת לשולחנות בכיתות ונמלטו לאחר מכן למקומות מחבוא, שם חלקם חולצו בידי כוחות הביטחון.

עד ראייה: התוקפים נכנסו לכל כיתה והיכו את התלמידים

מודאסיר עוואן, עוזר הוראה בבית הספר, סיפר: "כשהירי החל רצנו החוצה לכיתות שלנו. הייתה מסיבה לכיתות ט' ו-י', ולכן מספר קטן של ילדים היו שם. בקומה העליונה היו בחינות לכיתות י"א וי"ב, התלמידים ישבו שם. ראיתי את התוקפים, היו שישה-שבעה גברים, הם נכנסו לכל כיתה והיכו את התלמידים".

ילדים בורחים מאזור בית הספר עליו השתלטו אנשי הטליבן בפקיסטן, 16 בדצמבר 2014. רויטרס
תלמידים מפונים מבית הספר/רויטרס
חיילים בצבא פקיסטן מחוץ לבית הספר הצבאי שהותקף בידי טליבאן, דצמבר 2014. AP
חיילים פקיסטנים מול בית הספר, הבוקר/AP

במידה מסוימת, הפיגוע בפקיסטן מזכיר את הטבח בבית הספר בבסלאן שברוסיה, שלפני שלושה חודשים ציינו לו עשר שנים.

ב-1 בספטמבר 2004 השתלטו חמושים צ'צ'נים על בית ספר שבצפון אוסטיה ולקחו יותר מאלף בני ערובה. 334 בני אדם, 186 מהם ילדים, נרצחו, עד שחולצו על ידי הקומנדו הרוסי. יותר מ-800 בני אדם נפצעו בפיגוע.

מנהיג המורדים הצ'צ'נים שמיל בסאייב קיבל בשעתו אחריות לפיגוע. הוא חוסל שנתיים לאחר מכן. על פי הגרסה של השלטונות במוסקבה, 31 מחבלים חוסלו במהלך ההסתערות על בית הספר ואחד נוסף נעצר, נשפט ונידון למאסר עולם. עם זאת, חקירת פיגוע החטיפה נותרה פתוחה עד היום, אף שזה שנים שהיא כבר לא מתנהלת. לטענת המשפחות, רוב הראיות הושמדו לאחר האסון.

חיילים בצבא פקיסטן מחוץ לבית הספר הצבאי שהותקף בידי טליבאן, דצמבר 2014. AP
חיילים בצבא פקיסטן מחוץ לבית הספר הצבאי שהותקף בידי טליבאן, דצמבר 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully