וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טוב הלב הביא למותך": מאות ליוו למנוחות את ההרוג מפיגוע הירי

21.6.2015 / 1:42

דני גונן שנורה למוות ביום שישי בידי מחבל ליד ההתנחלות דולב שבבנימין נקבר בבית העלמין החדש בעיר מגוריו, לוד. אמו ספדה: "אהבת לטייל - וכך נרצחת". פצוע מהפיגוע עדיין מאושפז בבית החולים

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

מאות חברים ובני משפחה ליוו למנוחות את דני גונן, שנרצח ביום שישי בפיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב שבבנימין. הלווייתו מתקיימת בבית העלמין החדש בעיר מגוריו, לוד. "היית לי מקור לגאווה עצומה, עמוד תווך לאחיך ולאחיותך", ספדה לו אמו. "חיית כיהודי חופשי בארצו. אהבת ארץ ישראל עבורך, הייתה ערך עליון. גם אהבת את מי שחי בארץ. אהבת לטייל בארץ וכך גם נרצחת. אני אוהבת אותך דני".

"אנחנו לא יכולים לראות המשך בלעדיך. איך אמא תמשיך בלעדיך?", ספדה לו אחותו, רותי. "איש של חסד ואמת, וטוב הלב שלך בסוף הביא למותך. רצית לעזור ונרצחת על אדמת ארץ ישראל בגלל שאתה יהודי".

עוד על פיגוע הירי:
"לא מרפים לרגע": נמשך המצוד אחר המחבל מפיגוע הירי בבנימין
חוליה המזוהה עם חמאס קיבלה אחריות לפיגוע בבנימין
הפיגוע ליד המעיין בבנימין חושף את הבטן הרכה של צה"ל

השר אריאל: "מעתה למעיין יקראו 'עין דני'"

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל שנכח בהלוויה, הודיע כי מעתה המעיין שבסמוך לו נרצח גונן ייקרא "עין דני". "המעיין שבו בילה דני ערב השבת לא יקרא עוד עין ביבון, אלא עין דני, ואני מתחייב לפתחו לאתר שיהיה מהמתויירים בישראל", אמר השר אריאל. "המרצחים שלא רצו לראות בו את מעט המטיילים עד כה יראו כיצד ינהרו אליו אלפי יהודים נוספים. דני הי"ד שגר בלוד והיה תלמיד הישיבה במעלה אדומים האמין ופעל להגברת בניה החברתית והפיזית בכל מקום בארץ. אנו מחוייבים להמשיך את דרכו גם בחיזוק הפעילות החברתית ברחבי הארץ לצד חיזוק הבניה ושבירת הקיפאון ביהודה ושומרון".

הלווייתו של דני גונן שנרצח בפיגוע ירי בבנימין, יוני 2015. יותם רונן
הלוייתו של גונן/יותם רונן

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, ספד גם הוא לגונן בלוויה. "איך ננחם את דבורה, שמקבלת את בשורת האיוב השלישית זה שלושה דורות? הבעל, הנכדה ועכשיו דני", אמר. "אני פונה לשר הביטחון: פורסם שלפני הרמאדן יהיו הקלות לפלסטינים ושמקווים שהחמאס לא ינצל זאת לפיגועים. אדוני שר הביטחון, לא יכול להיות שהילדים שלנו לא יוכלו להסתובב כאן וצריך לסדר כל מה שצריך ביהודה ושומרון".

מודעת אבל בביתו בלוד של דני גונן, שנרצח בפיגוע הירי ליד ההתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. יותם רונן
מודעת אבל מחוץ לביתו של גונן בלוד, הערב/יותם רונן
הלווייתו של דני גונן שנרצח בפיגוע ירי בבנימין, יוני 2015. יותם רונן
קרוביו של גונן בהלווייתו/יותם רונן

"אנחנו בשוק ועדיין מסרבים להאמין למה שקרה", אמר לוואלה!NEWS חיים זהב, חבר של המשפחה, מחוץ לבית המשפחה. "זו בהחלט השבת הגרועה ביותר שעברתי. דני היה ילד זהב. עצוב". בין המשתתפים בהלוויה ח"כ מוטי יוגב והשר אורי אריאל.

גונן, בן 25, וחברו רחצו במעיין באזור דולב, ויצאו משם בכביש עפר עם רכב. מחקירה ראשונית עלה כי היורה ניגש אליהם לכאורה כדי לשאול שאלה, אז שלף אקדח וירה בהם מטווח אפס. גונן נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נקבע מותו. חברו, שנפצע באורח קל-בינוני אושפז גם הוא במחלקה האורתופדית בבית החולים. עם צאת השבת הגיעו לבקרו מבקרים רבים והם שוהים לצד מיטתו.

הלווייתו של דני גונן שנרצח בפיגוע ירי בבנימין, יוני 2015. יותם רונן
הלווייתו של דני גונן שנרצח בפיגוע ירי בבנימין, יוני 2015/יותם רונן

אתמול נמשכו החיפושים אחר היורה. צה"ל תגבר את כוחותיו סביב היישובים במטה בנימין, במיוחד סביב לדולב, וריכז כוחות באזור הכפרים סביב רמאללה, שאליהם יכול היה להימלט. כמו כן, עוכבו באזור כמה פלסטינים, אך שוחררו בתום תחקור. במסגרת המצוד אף הוקמו כמה חדרי פיקוד בשטח על ידי הצבא והשב"כ במטרה לייעל את החיפושים. כוחות מיוחדים הועמדו בכוננות גבוהה לקראת האפשרות שהמחבל יאותר ויידרש מעצר שיזדקק בו שימוש בכוח.

דני גונן שנורה למוות בפיגוע בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
דני גונן/צילום מסך, פייסבוק

אהרון גונן, דודו של דני, סיפר ביום שישי על אחיינו הצעיר. "דני הילד הכי טוב בעולם", סיפר בשיחה עם וואלה!NEWS. "הוא סטודנט להנדסת חשמל שאוהב לטייל הרבה. הוא היה הבן הבכור והותיר אחריו אמא וארבעה אחים".

פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

שלום מרקוביץ', חבר המשפחה ורב בקהילה, סיפר גם הוא על דני, חברו הטוב של בנו. "הוא ובני חברים מאוד טובים. הוא בחור איכותי, עמוד התווך של המשפחה", אמר מרקוביץ' והוסיף: "הוא עזר לאמא שלו אחרי שאביו נפטר והחזיק את המשפחה הרבה שנים. הוא למד בישיבת הסדר, מלח הארץ, בחור איכותי ישר, ירא שמים".

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully