וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי הרצח בדולב: נתנאל חדד שנפצע בפיגוע חוזר למעיין

27.6.2015 / 0:15

המונים פקדו את עין בובים שבבנימין שבו נורה למוות לפני שבוע דני גונן. הם חנכו גלעד לזכרו והתעקשו: נמשיך לטייל. "המסר פשוט: ערבים יכולים להיות כאן, אבל גם יהודים". חדד: "אנחנו עם חזק"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

תחת אבטחה כבדה של צה"ל, מאות מטיילים פקדו אתמול (שישי) את עין בובים שבבנימין, ששמו הוסב ל"עין דני" לזכרו של דני גונן שנרצח במקום בשבוע שעבר. המטיילים הרבים פסעו בשבילים באותה הדרך שבה נסע דני, עצרו בגלעד שהוקם לזכרו וירדו לרחוץ במעיין. בין המטיילים הרבים שפקדו את המקום, היה גם נתנאל חדד שנפצע באורח קל בפיגוע.

כשהשמועה על הגיעו למעיין מגיעה לאוזניי המבלים – כולם משתתקים ומקבלים אותו בשקט צורם. ההגעה למקום קשה לנתנאל ורואים זאת על פניו. בשיחה עם וואלה!NEWS הוא שחזר את הרגעים הקשים. "בשבוע שעבר הגיע לפה מחבל שרצה לפגוע ביהודים. הוא הגיע למעיין וירה בדני מטווח אפס", אמר חדד. "מה שהוא לא לקח בחשבון זה שאנחנו אנשי אמונה ואיש אמונה שאתה פוגע לו בגוף בסופו של דבר אתה רק מחזק את הרוח, ואותה אי אפשר לשבור. אנחנו עם חזק ואת זה הם לא ישברו לנו, נמשיך לטייל כאן ובכל ארץ ישראל".

נתנאל חדד הפצוע בפיגוע בדולב באירוע לזכרו של דני גונן 26 יוני 2015. יותם רונן
"נמשיך לטייל בכל ארץ ישראל". נתנאל חדד/יותם רונן

למקום הגיעו צעירים רבים מקהילת הגרעין התורני של לוד, עיר מגוריו של דני, שיזמו את פתיחת המעיין להמוני המבקרים בשיתוף פעולה עם מזכירות היישוב דולב. לדבריו של יעקב נתניהו, יו"ר מזכירות דולב, צפויים אירועים נוספים במקום. "אנחנו באים להעביר מסר של חיים", אמר. "נמשיך לשלוח קבוצות בכל יום שישי. המסר פשוט: ערבים יכולים להיות כאן, אבל גם יהודים. אנחנו נמשיך את המורשת הזאת".

אראל אברמוביץ,' חברו של דני, הגיע גם הוא לחנוך את אנדרטת הזיכרון לחברו. "שמענו שהיה פיגוע ביום שישי בחמש בערב, הגענו לבית חולים ולצערי כבר בדרך הבנו שאין לנו מה למהר", הוא נזכר. "דני היה חבר טוב ויקר. בשבעה דיברו כמה לב ענק היה לו. הלב שלו שפע אהבה לכולם. גם לערבי המנוול הזה הוא עצר ופתח את החלון. ואז הוא ירה בלב הגדול שלו. לדני הייתה אהבה מאוד גדולה לארץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אירוע לזכרו של דני גונן שנרצח בדולב 26 יוני 2015. יותם רונן
"אחריותינו להגיע למקום הזה שדני לא הספיק לרחוץ בו". ההמונים במעיין/יותם רונן

"אנחנו לפחות שמחים שהוא השאיר מורשת גדולה שרואים אותה היום", הוסיף אברמוביץ'. "ילדים תינוקות ומבוגרים מטיילים פה וכל מי שמבלבל את המוח על סכנה ביטחונית - זו האחריות שלנו להגיע למקום הזה שדני לא הספיק לרחוץ בו, ולעוד מקומות שדני לא הספיק להגיע אליהם. כך נחנך את הילדים שלנו, אני בטוח שדני היה שמח בזה".

ראש מועצת בנימין אבי רואה התייחס גם הוא לחשש המטיילים להגיע לאזור אחרי הרצח. "היה פה אירוע קשה ומה שאנחנו עושים זה לחזק את הדור הצעיר שימשיך לבוא ולטייל במקום, כמו גם במקומות אחרים בארץ ישראל וביהודה ושומרון", אמר. "נוער בחופשה מחפש מקומות לטייל ויחד עם הצורך לנקוט בזהירות, יש צורך לאפשר להם להגיע למקומות כאלה".

רואה מוסיף כי אין להם דרישות מיוחדות מהצבא למעט מתן האפשרות לטייל במקום. "כרגע אין לנו שום דרישות חדשות. אין בעיה שגם הערבים יבואו ליהנות מהדברים היפים האלו אבל כשיש אירועים כאלה, אני בטוח שגם הצבא וגם המשטרה עושים מה שצריך. אנחנו עסוקים בלעודד את הנוער לטייל, העניינים הביטחוניים הם באחריות הצבא".

אירוע לזכרו של דני גונן שנרצח בדולב 26 יוני 2015. יותם רונן
"הלב שלו שפע אהבה לכולם". גלעד לזכר דני גונן/יותם רונן

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שמתגורר בדולב הגיע עם המטיילים הרבים היום למעיין. "אנחנו הגענו כדי לתקן. הם (דני גונן ונתנאל חדד – ש"ב) רצו להגיע למעיין והערבים מנעו מהם", אמר. "המקום הזה יהיה צריך להיות מונגש ומאובטח גם לנו וגם לערבים, וכך יהיה. המועצה תדאג להנגיש את המקום ומערכת הביטחון תדאג לאבטח אותו כדי שנוכל לטייל וליהנות מהמקום הזה".

מאיר אינדור מארגון "אלמגור" לנפגעי טרור נכח במעיין ואף ביקר אתמול את משפחתו של דני. אינדור לא מתבייש לבקר ולהעלות את המחדלים שהביאו לרצח. "יש קולות ממערכת הביטחון שרומזים שדני אולי לא נהג נכון", הוא מסביר. "אבל מי שלא נורמלי הוא הרוצח, ואני מוסיף שאולי מי שלא נורמלי הוא מי שמאשים את הנרצח. השאלה היא איפה היו כוחות הביטחון בזמן שהאירוע היה? הנה היום הם פה בהמוניהם. אם הם היו פה הרצח הזה לא היה קורה".

שאלה נוספת שמעלה אינדור היא בנוגע לתפקוד הממשלה. "האם ממשלת ישראל יכולה אחרי שני הרציחות והפנייה להאג להמשיך עסקים רגיל עם הרשות?", הוא תוהה. "אנחנו קוראים להענשה מידתית, שלפחות בשנה הקרובה לא לאפשר לצעירים הפלסטינים להגיע למעיינות. עונש קיבוצי ומידתי. אנו קוראים לממשלה להפסיק את העסקים כרגיל במציאות הזו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:48)

אירוע לזכרו של דני גונן שנרצח בדולב 26 יוני 2015. יותם רונן
"איפה היו כוחות הביטחון בזמן שהאירוע היה?". אבטחה במעיין/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully