וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולף את האקדח ויורה לכיוון הראש: תיעוד הירי בנמל התעופה בפלורידה

9.1.2017 / 1:27

מצלמות האבטחה של נמל התעופה פורט לודרדייל תיעדו את אסטבן סנטיאגו יורה ללא הבחנה בנוסעים שחיכו למזוודותיהם. אתמול הוא הואשם בבית משפט פדרלי, ואם יורשע הוא עלול לקבל עונש מוות

צלמים זמניים מורשים

שולף את האקדח מהמכנסיים, יורה ומתחיל לרוץ – כך תועד אסטבן סנטיאגו במצלמות האבטחה של נמל התעופה פורט לורדרדייל-הוליווד שבפלורידה, בסרטון שהופץ אתמול (ראשון) בכלי התקשורת בארצות הברית. סנטיאגו, חייל לשעבר בן 26 ששירת בעיראק, ירה למוות ביום שישי האחרון בחמישה בני אדם בטרם נעצר על ידי הרשויות. הוא הואשם אתמול בבית משפט פדרלי ואם יורשע הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות.

ביום שבת נודע כי משטרת אלסקה החרימה את אקדחו, אך השיבה לו אותו בחודש שעבר לאחר שאבחון פסיכיאטרי קבעה כי הוא לא סובל ממחלה נפשית. לסנטיאגו היה היסטוריה של התנהגות לא נורמטיבית והחוקרים בודקים אם הוא החליט לצאת למסע הירי בשל מחלה נפשית. לפי מסמכי בית המשפט, הוא סיפר לחוקרים כי הוא תכנן את המתקפה וקנה כרטיס הלוך בלבד לפלורידה.

עוד על הירי בפלורידה:
חקירת הירי בפלורידה: "היורה טען כי שמע קולות להילחם עבור דאעש"
"מלחיץ ומפחיד": אלפים נתקעו במשך שעות במטוסים בפלורידה
ארה"ב: היורה בנמל התעופה בפלורידה הואשם - ועשוי לקבל עונש מוות

תיעוד הירי בשדה התעופה בפלורידה. מערכת וואלה! NEWS
החמוש מכוון ויורה לראשם של הקורבנות/מערכת וואלה! NEWS

מרלין ריצמן, סוכן מיוחד של הבולשת, FBI, סיפר כי סנטיאגו הגיע מיוזמתו בעבר למטה ה-FBI ומסר להם כי הוא שומע קולות שקראו לו להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הוא גם אמר להם שהוא חושב שמוחו נשלט על ידי סוכנויות הביון האמריקניות. תיקו הועבר למשטרה המקומית שהפנתה אותה לבדיקה רפואית. "לסנטיאגו היו מחשבות טרוריסטיות והוא חשב שהוא מושפע מדאעש", מסר מפקד המשטרה אנקורג' בפלורידה.

החוקרים אמרו כי הם עדיין לא שוללים עדיין את מניע הטרור ושרישומי הטיסות של סנטיאגו נבדקים. התביעה הפדרלית האשימה אותו בעבירת אלימות בנמל תעופה, גרימה חבלה, שימוש בנשק בפשע אלים, וגרימת מוות לאדם באמצעות נשק. הוא יובא לבית משפט בפורט לודרדייל ביום שני.

חמישה בני נהרגו ושישה נפצעו במהלך הירי. עשרות נפגעים נוספים פונו לבית החולים בשל חבלות ושברים שספגו במהלך הכאוס ששרר באזור איסוף הכבודה בנמל התעופה לאחר הירי. הרשויות מסרו כי סנטיאגו הגיע לפורט לודרדייל בטיסה מאלסקה. הוא הניח את האקדח שלו במזוודה שהפקיד בבטן המטוס. כשנחת בפלורידה הוא הלך לשירותים, הוציא את אקדחו וירה ללא הבחנה בנוסעים המצפים לכבודתם. הוא ירה בין עשר ל-15 פעמים וכיוון לראשם של הקורבנות.

(עדכון ראשון: 21:27)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נוסעים מפונים משדה התעופה פורט לודרדייל-הולייווד שבפלורידה, ארצות הברית, לאחר אירוע ירי. 6 בינואר 2016. רויטרס
נוסעים מחוץ לטרמינל. פלורידה, יום שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully