וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחיץ ומפחיד": אלפים נתקעו במשך שעות במטוסים בפלורידה

7.1.2017 / 10:19

יותר משש שעות הסתתרו נוסעים בשטח נמל התעופה, בכלי רכב ובמטוסים חונים בשדה, בעקבות אירוע הירי שהתחולל באזור איסוף הכבודה, שבו נהרגו חמישה בני אדם. בזמן זה דווח על ירי שני, שהתברר כשגוי. "אנשים בכו, היו בחרדה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אלפי נוסעים היו תקועים במשך יותר משש שעות בנמל התעופה פורט לודרדייל-הוליווד שבפלורידה, ארצות הברית, אתמול (שישי) במהלך אירוע הירי הקטלני שהתחולל במקום. רבים מהם שהו במטוסים, אחרים במכוניות או במקום מסתור בנמל. "אנשים היו מאוד אמוציונליים, בכו, היו בחרדה", סיפרה קונסטנס מקינטייר, בת 53, שהסתתרה בתא שירותים בזמן שדווח על ירי שני בנמל, שהתברר כשגוי.

"אני אפילו לא יודעת אם זה היה מקום בטוח להסתתר בו. אתה מרגיש כל כך פגיע שם. זה היה מלחיץ ומפחיד", הוסיפה. היא ובעלה, וינסנט, הגיעו בשעה 13:00 (שעון מקומי) להקפיץ את בתם לטיסה שיצאה לג'מייקה מטרמינל 4. עד מהרה התברר כי אדם פתח בירי בטרמינל 2. אנשים ששמעו על ירי רצו לעבר טרמינל 4, ובמסכים של הנמל נראו אנשים מסתתרים מאחורי כלי רכב.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שהכתירו אותו בובה של פוטין, טראמפ מתכנן נקמה בגופי המודיעין
דוח סוכנויות המודיעין: פוטין הורה להשפיע על הבחירות בארה"ב
בפעם השנייה השבוע: עשרות אסירים נהרגו במהומות בכלא בברזיל

ירי בנמל התעופה פורט לודרדייל שבפלורידה ארצות הברית, 6 בינואר 2017. רויטרס
אנשי כוחות הביטחון בנמל התעופה, אתמול/רויטרס

וינסנט סיפר כי בשלב מסוים שמע מהומה באזור החניה וכמה רגעים לאחר מכן ראה שוטרים מחפשים אנשים. "ראינו אותם רצים לכיוון כמה גברים עם אקדחים שלופים, ואנשים מפוזרים סביבם. הם הפילו שני גברים ולקחו את התיקים שלהם", אמר. לדבריו, את אחד התיקים שמו השוטרים בתוך מכל צהוב ולאחר מכן נשמעה הודעה במערכת הכריזה שייערך פיצוץ מבוקר לתיק החשוד.

רוני קאוטו, איש עסקים בן 38 מקרוליינה הצפונית החולה בסוכרת, סיפר כי הוא בילה במשך שעות במטוס של חברת "סאות'ווסט איירליינס", עד שנאלץ להתפנות לחדר מיון בשל מחלתו. "צוות נמל התעופה עשה עבודה טובה", סיפר, הם הביאו מים, מזון". הוא ואשתו, אשלי למברט, אמרו שאנשים במטוס היו מבולבלים כשהוא נחת בנמל ועמד ללא תזוזה. לדבריהם, נוסעים אחרים צעקו: "היה ירי", ודיילת אישרה זאת.

בשעה 18:30 החלו צוותי ימ"מ ללוות את האנשים שעמדו באזור הצ'ק-אין של טרמינל 2 לחניון. 45 דקות לאחר מכן כל הטיסות עדיין היו מקורקעות והרשויות הודיעו לנוסעים שהגיעו עם כלי רכב שהם יכולים לעזוב את הנמל. אחרים נלקחו באוטובוסים למסוף של נמל בקרבת מקום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נוסעים מפונים משדה התעופה פורט לודרדייל-הולייווד שבפלורידה, ארצות הברית, לאחר אירוע ירי. 6 בינואר 2016. רויטרס
נוסעים מפונים מאזור איסוף הכבודה, אתמול/רויטרס

מחקירה ראשונית של אירוע הירי עלה כי היורה ירד מטיסה שנחתה ממינסוטה, בנמל התעופה בפלורידה, אסף את מזוודתו, הלך לשירותים, שם שלף את נשקו, יצא ופתח באש. בתקרית, שאירעה באזור איסוף הכבודה, נהרגו לפחות חמישה בני אדם ונפצעו שמונה נוספים. עוד דווח כי היורה פעל כחוק ואחסן את הנשק שבו השתמש לביצוע הירי במזוודה שנשלחה לבטן המטוס שממנו ירד בנמל התעופה.

במסיבת עיתונאים שקיים ה-FBI אושר כי היורה הוא אסטבן סנטיאגו, אזרח אמריקני בן 26 שנולד בניו ג'רזי ושירת בצבא. לפי הרשויות, סנטיאגו הגיע לפני כמה חודשים מרצונו למשרדי ה-FBI באנקורג', אלסקה, כשהוא בעיצומו של משבר נפשי, וסיפר כי הוא "שומע קולות", בין היתר, כאלה הקוראים לו להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ולהילחם עבורם. עדי ראייה סיפרו כי סנטיאגו היה מעורב בקטטה שהתרחשה במהלך הטיסה שממנה ירד בפלורידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully