וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: עשרות אסירים נהרגו במהומות בכלא בברזיל

6.1.2017 / 22:20

כוחות עילית של המשטרה הצליחו להשתלט על המהומה שגבתה את חייהם של 33 בני אדם ונתגלעה ככל הנראה בין חברי כנופיות סמים יריבות בכלא. השבוע נרצחו בכלא אחר 56 אסירים. "אין דבר שהממשלה יכולה לעשות כדי לעצור את האלימות"

רויטרס

לפחות 33 אסירים נהרגו היום (שישי) במהומה שפרצה בבית כלא בברזיל, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע נרצחו 56 בני אדם בטבח נגד חברי כנופיית סמים בבית סוהר אחר במדינה. המהומה פרצה בבית הכלא במונטה כריסטו, הגדול שבמחוז רוריימה, וכי הושגה עליו שליטה באמצעות כוחות עילית של המשטרה. בקטטה אחרת שפרצה בבית הכלא באוקטובר האחרון בין חברי כנופיות סמים יריבות, נהרגו עשרה בני אדם.

איש ביטחון בכיר במחוז, אוזיאל דה קסטרו, סיפר לתחנת הרדיו "בנדניוז" כי האחראית לפרץ האלימות בבית הכלא היא כנופיית הסמים PCC שמוצאה בסאו פאולו. לדבריו, חברי כנופיה זו היו אלו שנרצחו בבית הכלא במחוז אמזונס בתחילת השבוע.

שר המשפטים של ברזיל, אלכסנדר מוראס, טען כי המהומות ברוריימה אינן קשורות לטבח שהתרחש בבית הכלא באמזונס. בהודעה שמסר לתקשורת הוא התעקש כי ברזיל שולטת במצב וכי הקטטה שפרצה הייתה תוצאה של סכסוך פנימי בכנופיית PCC.

עוד ידיעות מהעולם:
טראמפ על סערת תקיפות הסייבר של רוסיה: "ציד מכשפות פוליטי"
שנה אחרי קלן: מצוד באוסטריה אחרי זרים שתקפו מינית נשים בסילבסטר
רוסיה הודיעה על החזרת נושאת המטוסים מסוריה: "מצמצמים כוחות"

קרובי משפחות האסירים שנהרגו במהומה בכלא בברזיל. 6 בינואר 2016. רויטרס
כוחות השיטור באזור הכלא במחוז רוריימה שבברזיל, היום/רויטרס

לפחות 93 אסירים נהרגו בשלושה אירועי אלימות נפרדים שהתרחשו השבוע בבתי סוהר בברזיל. כעת, רבים במדינה חוששים כי גל האלימות בין כנופיות סמים, החולשות על אזורים נרחבים בברזיל, עלול להימשך ואף לצאת משליטה. באירוע שהתרחש בכלא במחוז אמזונס, נערפו ראשיהם של כמה אסירים וגופותיהם נשרפו.

מומחי ביטחון בברזיל מעריכים כעת כי אירועי אלימות נוספים ימשיכו להתרחש בימים הקרובים בבתי הכלא ברחבי המדינה. "זה נעשה מכוער מאוד, המצב הוא כמו כדור שלג ואין שום דבר שהממשלה יכולה לעשות כדי לעצור את האלימות בטווח הקצר", אמר רפאל אלקדיפני, מומחה ביטחון מסאו פאולו. "אנחנו משלמים את המחיר על 50 שנים של הזנחה מוחלטת של מערכת הכליאה בברזיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קרובי משפחות האסירים שנהרגו במהומה בכלא בברזיל. 6 בינואר 2016. רויטרס
משפחות האסירים במחוז רוריימה/רויטרס
קרובי משפחות האסירים שנהרגו במהומה בכלא בברזיל. 6 בינואר 2016. רויטרס
משפחות האסירים במחוז רוריימה/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully