וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: היורה בנמל התעופה בפלורידה הואשם - ועשוי לקבל עונש מוות

8.1.2017 / 5:46

אסטבן סנטיאגו ירה למוות בחמישה בני אדם ואם יורשע, הוא עשוי להיות מוצא להורג. התביעה לא מייחסת לו עבירות טרור, אך אפשרות זו טרם נשללה. "לא זיהינו כל מניע שהוביל למתקפה"

רויטרס

התביעה בפלורידה שבארצות הברית הגישה הלילה (שבת) כתב אישום נגד אסטבן סנטיאגו, האדם שהרג חמישה בני אדם בנמל התעופה פורט לודרדייל-הוליווד ביום שישי. סנטיאגו בן ה-26 הואשם במעשה אלים קטלני בנמל תעופה בינלאומי, ואם יורשע בסעיף זה עלול להיגזר עליו עונש מוות. כמו כן, סנטיאגו הואשם בשתי עבירות שימוש בנשק. כתב האישום לא מייחס לו עבירות טרור, על אף שגורם ב-FBI הממונה על החקירה אמר כי לא נשלל שום כיוון חקירה.

סנטיאגו אמר לחוקריו כי הוא תכנן את המתקפה, ורכש כרטיס בכיוון אחד מאנקורג' שבאלסקה לפורט לאודרדל. "האישומים מצביעים על חומרת האירוע ומייצגים את המחויבות של רשויות החוק להגן על הקהילה ולהביא לדין את אותם אנשים הפוגעים באזרחים ובתיירים", אמר התובע של אזור דרום פלורידה, וילפרדו פרר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: חמישה הרוגים בתקרית ירי בנמל תעופה בפלורידה
חקירת הירי בפלורידה: "היורה טען כי שמע קולות להילחם עבור דאעש"
"מלחיץ ומפחיד": אלפים נתקעו במשך שעות במטוסים בפלורידה

כוחות ביטחון בנמל תעופה בפלורידה, ארה"ב, אחרי תקרית ירי, 6 בינואר 2017. AP
כוחות הביטחון בשדה התעופה לאחר התקרית, שישי/AP

עוד עולה מחקירת האירוע כי סנטיאגו אחסן את האקדח שבו השתמש לביצוע הירי במזוודה שנשלחה לתא המטען המטוס, בהתאם לחוק. הוא אסף את מזוודתו, הלך לשירותים, ושם שלף את נשקו, פתח באש ורוקן שתי מחסניות טרם נעצר. "לא זיהינו כל מניע שהוביל למתקפה", אמר ג'ורג' פירו, סוכן הבולשת הפדרלית (FBI) המעורה בפרטי החקירה. לדבריו, בין היתר בוחנים החוקרים את חשבונות הרשת החברתית של סנטיאגו, ומוקדם עדיין לקבוע אם מדובר במעשה טרור.

לפי הודעת הרשויות בנושא, בנובמבר האחרון נכנס סנטיאגו למשרד הבולשת הפדרלית באנקורג', ואמר כי הממשל האמריקני שולט במוחו ומאלץ אותו לצפות בסרטונים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). סנטיאגו נשא עמו אז מחסניות מלאות, אך השאיר את אקדחו ברכבו, יחד עם בנו התינוק. הנשק נתפס והוא הופנה לאבחון פסיכיאטרי, אך ב-8 בדצמבר הושב לו האקדח. לא נמסר אם מדובר באותו כלי הנשק ששימש אותו במתקפה. "דברים כאלה קורים במשרדי ה-FBI כל יום", הדגיש סוכן ה-FBI מרלין ריצמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לא זיהינו כל מניע שהוביל למתקפה". סנטיאגו/מערכת וואלה, צילום מסך

סנטיאגו היה במשמר הלאומי האמריקני ושוחרר בשנה שעברה בשל תפקוד לקוי. אחיו אמר כי הוא ביקש סיוע פסיכולוגי, אך קיבל עזרה מעטה מהרשויות. "כיצד ייתכן שהממשל אשפז אותו לארבעה ימים בלבד ואז השיב לו את נשקו?", תהה. אמו, השוהה בפורטו ריקו, אמרה כי הוא הושפע מאירוע שאירע כאשר היה בן 18 ושירת בעיראק, ובו מטען התפוצץ בסמוך לשניים מחבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully