וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים במילואים: פגיעה בצה"ל חמורה יותר מכל אירוע שנוי במחלוקת

6.1.2017 / 3:45

60 מפקדי גדודים במילואים פרסמו מכתב תמיכה בצה"ל וברמטכ"ל בעקבות אירועי הימים האחרונים. "אנו מוקיעים אמירות המנסות ליצור חיץ ביננו ולהעמיק את השסע בחברה", כתבו. "צה"ל והעומד בראשו מהווים חומת המגן של המדינה"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

60 מפקדי גדודים במילואים פרסמו אתמול (חמישי) מכתב תמיכה בצה"ל וברמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בעקבות האירועים בימים האחרונים סביב הרשעתו של סמל אלאור אזריה בהריגה. "לנוכח האווירה ביממה האחרונה והאמירות הנשמעות מחלקים בחברה הישראלית, הפוגעות במרקם החברתי העדין הקיים במדינת ישראל, ולנוכח הקריאות לפגיעה באמון בצה"ל ובמפקדיו, אנחנו, מפקדי הגדודים במילואים ביחידות צה"ל השונות מבקשים לחזק את צבא ההגנה לישראל, את מפקדיו ואת הרמטכ"ל העומד בראשו, המהווים את חומת המגן של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית", כתבו.

במכתבם הוסיפו המג"דים כי "אנו מוקיעים אמירות המנסות ליצור חיץ ביננו ולהעמיק את השסע בחברה הישראלית, אמירות שפוגעות באושיות הדמוקרטיה וערכיו הבסיסיים של צה"ל – צבא העם". לדבריהם, "כוחו של צה"ל נובע מהאמון שנותנים בו אזרחי ישראל המשרתים בו בסדיר ובמילואים על פי חוק. פגיעה בצה"ל היא פגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה יותר מכל אירוע שנוי במחלוקת ככל שיהיה, והיא משאת נפשם של אויבינו.

"על כן, זו העת לחזק את צבא ההגנה לישראל למען המשך קיומה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנו מבקשים להביע את אמוננו בצבא ההגנה לישראל ולחזק את ידי מפקדי הצבא".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נחקר כחמש שעות גם על פרשה נוספת; חשוד נוסף נחקר
מסע הירי בחיפה: החשוד ברצח הסגיר את עצמו לידי המשטרה
תיעוד: כך הבריח גטאס את הטלפונים לאסיר הביטחוני בכלא

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקור בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
"מבקשים לחזק את צה"ל ואת העומד בראשו". הרמטכ"ל איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

השבוע, יממה לפני ההכרעה במשפטו של אזריה, התייחס איזנקוט לחקירות הפנימיות בצה"ל. בדברים שנשא ביום עיון לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק, אמר איזנקוט כי "הבלבול שחל בשיח בחברה הישראלית בין גבר ואישה בני 18 לבין הילדון של כולנו שהתבלבל ונחטף או... זה שיח שפוגע בדרישה שלנו מחיילי צה"ל. בדברים הבסיסיים ביותר".

לפני כן, אמר: "אנחנו בוחרים לעשות הפרדה בין השיח הפיקודי לציר החקירה", והוסיף כי הוא מודע "לשיח הציבורי ולשיח האינטרנטי הער". ואולם, הבהיר, "על מפקדי צה"ל לבחור בצד המקצועי והפיקודי". עוד אמר איזנקוט שהוא לא מושפע מסקרי דעת קהל. "אני לא נבחר ציבור, מינתה אותי הממשלה. אני לא צריך לבדוק מה מצבי בעזרת סקרים", הוסיף.

שלשום, בעת הקראת הכרעת הדין בעניינו של אזריה בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה, הפגינו מאות בני אדם שקראו לשחרר את החייל. כמה מהמפגינים קראו לפגוע ברמטכ"ל ובין השאר קראו: "גדי גדי תיזהר, רבין מחפש חבר". אמש אישר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחקור כמה מהמפגינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
אלאור אזריה בבית הדין בקריה, שלשום/AP

מאז הרשעתו של אזריה נמתחה ביקורת חריפה על השופטים, שבמקרים קיצוניים אף נחקרה כהסתה. עיקר האש הופנתה כלפי השופטת אלוף-משנה מאיה הלר, שהקריאה את הכרעת הדין ועמדה בראש ההרכב. אתמול בלילה נעצר צעיר תושב ירושלים שעל פי החשד הפיץ בקבוצה בפייסבוק פוסט ובו הביע ביקורת קיצונית על החלטת השופטים. הוא נעצר לאחר שהמשטרה ביקשה וקיבלה את אישור פרקליטות המדינה לחקירה. צעירה נוספת, בת 22 מקריית גת, עוכבה לחקירה בחשד לאיומים בפייסבוק. בתום חקירתה, היא שוחררה בתנאים מגבילים.

שלשום תוגברה האבטחה על שופטי בית הדין הצבאי מחשש לפגיעה בהם. אבטחתו של אחד התובעים בתיק, סגן אלוף (במיל') עו"ד נדב ויסמן, תוגברה גם היא. בעקבות כך פרסמה אתמול נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, הצהרה ובה גיבתה את חבר השופטים. "ההשתלחות המתרחשת בימים אלה חצתה את גבולות השיח הלגיטימי והיא מהווה סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה", כתבה. "לשופטים בכל ערכאות השיפוט אין אופציה להיכנע להסתות ולאיומים".

הפגנת תמיכה באלאור אזריה, מחוץ לקריה בתל אביב במהלך הכרעת דינו. 4 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים למען אזריה בקריה, שלשום/ראובן קסטרו
הפגנת תמיכה באלאור אזריה, מחוץ לקריה בתל אביב במהלך הכרעת דינו. 4 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים למען אזריה בקריה, שלשום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully