וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך הבריח גטאס את הטלפונים לאסיר הביטחוני בכלא

סרטוני מצלמות האבטחה של כלא קציעות, שמהווים ראיה מרכזית נגד חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, חושפים כיצד העביר הח"כ מהרשימה המשותפת את הטלפונים במעטפות. בסרטון ששודר לראשונה בחדשות 10, נראה גטאס מעביר את המעטפות ממעילו לאסיר שלפי החשד העבירן למחבל וליד דקה

צילום: ערוץ 10

סרטוני מצלמות האבטחה מכלא קציעות, שנחשפו הערב (חמישי) מראים כיצד הדליף ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) טלפונים סלולרי לאסיר ביטחוני בכלא קציעות, כפי שמיוחס לו. הסרטונים, שפורסמו לראשונה בחדשות 10, מהווים את הראיה המרכזית נגד גטאס.

בהקלטות נראה גטאס נכנס לחדר המפגש עם האסיר הביטחוני באסל ביזרי, הנושא עונש של 15 שנות מאסר בגין עבירות ביטחון, ומוודא שדלת החדר סגורה. בשלב זה, מעביר גטאס את המעטפות אל ביזרי, שמכניס אותן אל מכנסיו. על פי החשד, המעטפות והטלפונים יועדו אל המחבל וליד דקה, איש החזית העממית הנושא עונש מאסר עולם בגין רצח החייל משה תמם.

המצלמות בחדר המפגש הוצבו בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לשירות בתי הסוהר. עם סיום המפגש, עיכבו חוקרי המשטרה את גטאס, אולם הוא סירב להיענות לבקשתם לחיפוש בשל חסינותו. האסיר הביטחוני נעצר מיד אחר כך, כשעל גופו נמצאו הטלפונים.

תיעוד הברחת הטלפונים של גטאס בכלא. חדשות 10
גטאס כפי שתועד במצלמות האבטחה/חדשות 10

לפי פרטי כתב האישום שפורסמו היום, גטאס ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להעביר טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים. בחודש שעבר הוא נפגש עם אסעד דקה, אחיו של וליד דקה, ותכנן עמו כיצד להעביר את הטלפונים, כמו גם מידע, לתוך כותלי הכלא. לפי כתב האישום, ביקורו של גטאס נערך במסגרת בדיקת תנאי כליאתו של האסיר.

לפני ביקורו בכלא נפגש גטאס עם אסעד בתחנת דלק שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. הח"כ הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו.

כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. הח"כ טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

ח"כ גטאס מסר בתגובה: "המשטרה ממשיכה להדליף פרטים מחקירתי, כך עשתה מהיום הראשון, הכל בכוונה למנוע ממני הליך משפטי ראוי והוגן. היום בחרו להדליף סרט וידאו. לסרט הזה התייחסתי במפורש בחקירתי וטענתי כי לא מסרתי טלפונים או כל ציוד תקשורת אחר, והסברתי שכל מה שנתתי זה חומר כתוב מסיבות הומניטריות". עוד הוסיף גטאס כי "התזמון של ההדלפה נובע מזה שהמשטרה נכשלה לקבל הארכת מעצר בית מבית משפט השלום, כשהשופט שחרר אותי לאלתר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חבר הכנסת באסל גטאס בהארכת המעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 26 דצמבר 2016. מגד גוזני
גטאס בדיון בהארכת מעצרו, לפני כשבועיים/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully