וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נחקר כחמש שעות גם על פרשה נוספת; חשוד נוסף נחקר

בפעם השנייה השבוע נחקר ראש הממשלה במעונו בירושלים על ידי קציני יאח"ה, שעסקו גם בחשד לקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים וגם ב"תיק 2000", שפרטיו טרם ידועים. החשוד הנוסף נחקר ביומיים האחרונים

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר אתמול (חמישי) במשך חמש שעות במעונו בירושלים בחשד לקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים משני אנשי עסקים ובפרשה נוספת, המכונה "תיק 2000" ושפרטיה עוד לא דועים. לפי הודעת המשטרה, ביומיים האחרונים נחקר חשוד נוסף וכי בשל חשש לשיבוש החקירה לא ניתן למסור פרטים נוספים. המשטרה מסרה כי תעדכן בנושא ככל שיתאפשר. בתחילת השבוע נחקר נתניהו במשך שלוש שעות על ידי קציני היחידה בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור.

בערוץ 2 דווח אמש כי ראש הממשלה חשוד שקיבל מהמפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן סיגרים בשווי מאות אלפי שקלים בשבע עד שמונה השנים האחרונות, וכי רעייתו שרה נתניהו קיבלה ממנו בקבוקי שמפניה יקרים. מקורבי נתניהו מסרו בתגובה שמדובר במתנות מחבר אישי, שלא במסגרת תפקידו של ראש הממשלה. עוד נמסר כי למילצ'ן היו ועדיין יש מניות בערוץ 10 וכי נתניהו במשך שנים ניסה לסגור את הערוץ - ולכן דחו את הטענות. בערוץ 2 דיווחו עוד כי במשטרה מגדירים את "תיק 2000" "תיק כבד משקל". מסביבת נתניהו נמסר על כך כי הם "לא יודעים במה התיק עוסק" והם מכחישים שהועברו כספים, "אבל אם הועברו כספים - מדובר בהלוואה, והתיק מקורו באי הבנה".

עוד בנושא:
"האיום האיראני החדש של נתניהו": זה האיש שחוקר את ראש הממשלה
נתניהו ב-2008: "ראש ממשלה בחקירה לא חושב על האינטרס הלאומי"
השאלה העומדת בפני חוקרי נתניהו: מתי מתנות הופכות לטובות הנאה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול, לקראת השעה 17:00 נכנסו חוקרי יאח"ה למעונו, וזמן קצר לאחר מכן יצא מהמקום פרקליטו, עו"ד יעקב וינרוט. לפני החקירה, הגיע למעון ראש הממשלה ראש לשכתו של נתניהו ומקורבו, יואב הורוביץ. "זו חקירה כמעט בלתי אפשרית עבור החוקרים. העובדה כי הם חוקרים את החשוד שלא במתקן חקירות, כשהוא בסביבה הטבעית שלו ונהנה מחסינות מלאה, כובלת את ידיהם", אמר קצין בכיר לשעבר ביאח"ה.

"כל צד ינסה להוציא את השני משיווי משקל. אחרי הליך הבידוק בכניסה החוקרים ימתינו לנתניהו עד אשר יורשה להם להיכנס לשני החדרים שיעמדו לרשותם. נתניהו יבקש לנהל את החקירה במשרדו, כשהוא יושב מאחורי השולחן הכבד שלו לצד טלפון אדום, מחשב ומכשיר אינטרקום. סביר להניח שכסאות החוקרים יהיו נמוכים וצרים יותר", הסביר סגן-ניצב בדימוס עו"ד יאיר רגב, שחקר את ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ואת שר הביטחון לשעבר איציק מרדכי.

לאחר החקירה הראשונה, הצהיר היועץ המשפטי לממשלה בהודעה מיוחדת ממשרד המשפטים על המעבר מבדיקה בעניינו של נתניהו - שנפתחה בחודש יולי - לחקירה, באופן רשמי. "הטענות אשר הובילו בסופו של יום להחלטה על קיום חקירה באזהרה, עלו במסגרת הבדיקה אך לפני כשלושה חודשים כחשדות ראשוניים ומאז נעשתה עבודה מאומצת של משטרת ישראל לברר את טיבן ולתמוך אותן בראיות", נכתב. "במהלך החודש האחרון נאספו ראיות ששינו את המצב הראייתי בהקשר זה".

עוד באותו נושא

הטלפון האדום והכיסאות הנמוכים: קרב המוחות של נתניהו והחוקרים

לכתבה המלאה
רכב משטרה נכנס למעון ראש הממשלה לקראת חקירת בנימין נתניהו. 5 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
תת-ניצב כורש ברנור נכנס למעון ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ

ואולם, לא נמסרו פרטים חדשים על אודות החשדות או המעשים המיוחסים לנתניהו, אלא רק על המעשים שבגינם לא נמצאה עילה לפתוח בחקירה. בין היתר, נמסר כי החקירה לא עוסקת בטענות לקבלת מימון אסור בבחירות 2009, בטענות להטיית תוצאות הפריימריז בליכוד באותה השנה, בטענות לקבלת טובות הנאה בחו"ל ומימון טיסות על ידי בעלי הון וטענה למיומן כפול של טיסות לחו"ל.

שני אנשים עסקים הודו בפני חוקרי יאח"ה כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה ולבנו יאיר נתניהו. השניים, שביניהם אין קשר, טענו בחקירה כי המתנות לנתניהו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית, וכי לא הייתה להם כוונה לקבל טובות הנאה בתמורה להן.

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
הבהיר כי ישנה תשתית ראייתית לחקירה. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

אחד מאנשי העסקים, שמרכז פעילותו בחו"ל, העניק למשפחת נתניהו את המתנות מעבר לים. ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד ולכן מחייב חקירת משטרה. החשד שאותו חוקרת המשטרה הוא מתן שוחד, בבחינת "שלח לחמך".

לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה ובידם רק העדויות של נותני המתנות. גם בנו של ראש הממשלה, יאיר, צפוי למסור עדות, וייתכן כי גם בן משפחה נוסף. במשטרה מעריכים כי יידרשו כמה ימים לחקירת נתניהו.

(עדכון ראשון: 16:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully