וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלפון האדום והכיסאות הנמוכים: קרב המוחות של נתניהו והחוקרים

5.1.2017 / 14:56

חוקרי יאח"ה יגיעו הערב בפעם השנייה למעון ברחוב בלפור במטרה להוציא את ראש הממשלה משיווי משקל ולחקור את יחסיו עם בעלי ההון. נתניהו, מנגד, ינצל את העובדה שהחקירה מתבצעת במשרדו כדי להתיש אותם. "זאת חקירה כמעט בלתי אפשרית", אומר קצין בכיר לשעבר ביאח"ה

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר היום (חמישי) בפעם השנייה בחשד לקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים משני אנשי עסקים. בתחילת השבוע הוא נחקר במשך שלוש שעות במעונו הרשמי בירושלים.

הפעם, החקירה ברחוב בלפור צפויה להיות מתוחה יותר. חוקרי יאח"ה יגיעו דרוכים וינסו להראות כי ידם על העליונה, כמו גם נתניהו. "זו חקירה כמעט בלתי אפשרית עבור החוקרים. העובדה כי הם חוקרים את החשוד שלא במתקן חקירות, כשהוא בסביבה הטבעית שלו ונהנה מחסינות מלאה, כובלת את ידיהם", אומר קצין בכיר לשעבר ביאח"ה.


לקריאה נוספת:
השאלה העומדת בפני חוקרי נתניהו: מתי מתנות הופכות לטובות הנאה?
היועמ"ש: במהלך החודש האחרון נאספו ראיות שהצדיקו חקירת נתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יצטרך להסביר כיצד לא השיב מתנות לבעלי ההון". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרב המוחות של נתניהו והחוקרים יחל כבר מרגע כניסתם למשרד ראש הממשלה. "כל צד ינסה להוציא את השני משיווי משקל. אחרי הליך הבידוק בכניסה החוקרים ימתינו לנתניהו עד אשר יורשה להם להיכנס לשני החדרים שיעמדו לרשותם. נתניהו יבקש לנהל את החקירה במשרדו, כשהוא יושב מאחורי השולחן הכבד שלו לצד טלפון אדום, מחשב ומכשיר אינטרקום. סביר להניח שכסאות החוקרים יהיו נמוכים וצרים יותר", הסביר סגן-ניצב בדימוס עו"ד יאיר רגב, שחקר את ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ואת שר הביטחון לשעבר איציק מרדכי.

הקצין הבכיר לשעבר אמר כי החוקרים יעדיפו לסדר את המשרד כך שידמה חדר חקירות, על מנת שהדינמיקה בין הצדדים תהיה מוכרת ונוחה להם. חוקר בכיר אחר, שהשתתף בחקירת נתניהו בפרשת בר-און-חברון, הסביר כי החוקרים ינמקו את שינוי סידורי ההושבה לצורך תיעוד והקלטת השיחה.

נתניהו, מטבע הדברים, ירצה שהחקירה תהיה קצרה יותר ולכן יעדיף לגשת ישר לשאלות ולענות בקצרה ובאופן ממוקד. החוקרים, במטרה להפעיל לחץ, יזכירו לראש הממשלה כי מדובר בחקירה נוספת תחת אזהרה, ויבקשו ממנו שלא לקבל שיחות או להיענות לכל הפרעה אחרת.

עוד באותו נושא

"האיום האיראני החדש של נתניהו": זה האיש שחוקר את ראש הממשלה

לכתבה המלאה
הכניסה למעון ראש הממשלה, ירושלים. 2 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
קרב מוחות מן הרגע הראשון. החוקרים נכנסים למעון ראש הממשלה, השבוע/נועם מושקוביץ

בחקירתו של משה קצב, שהורשע בעבירות מין ובאונס, ניסה הנשיא לשעבר להפעיל לחץ על החוקרים בדרך זו. הוא המחיש להם בדרך לא דרך כי לשכתו תהיה פתוחה במהלך החקירה, שבמהלכה באו והלכו עוזריו ומזכירותיו. בשלב מסוים חוקריו דרשו ממנו להפסיק ללחוץ על האינטרקום, אחרת יפנו ליועץ המשפטי לממשלה וידרשו שחקירתו תתקיים במתקן משטרתי.

בחקירה השנייה יידרש ראש הממשלה לענות על שאלות ממוקדות וחדות יותר מכפי שנשאל בפעם הקודמת, כך שימצא את עצמו מתלבט לגבי תשובות. כך, למשל, הוא יסביר על מערכת היחסים שלו עם בעלי ההון שהובילה לקבלת המתנות. "הוא יצטרך להסביר איך לא השיב מתנות, היכן ההדדיות?", אמר הקצין הבכיר בדימוס.

החקירה היום, כאמור, תהיה מורכבת וקשה יותר לשני הצדדים. ראש יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה וקרימינולוגיה, יצטרך ליישם את חומרי הלימוד לניהול חקירת האיש החזק ביותר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully