וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי נפצע קשה בפיגוע בברלין שבו נרצחה אשתו: "תכננו כבר את הטיול הבא"

5.1.2017 / 15:23

שבועיים אחרי שנפצע קשה בדריסה בשוק חג המולד, גילה רמי אליקים על כך שאשתו לא מוכרת נפגעת פעולות איבה, אלא מוגדרת נפגעת תאונת דרכים. "היא היתה אישה יקרה ויוצאת דופן", אמר בשיחה לאולפן וואלה! NEWS. אחיו: "הממשלה לא יצרה איתנו קשר, זה מעליב"

עריכת וידאו: ניר חן

משפחתו של רמי אליקים, שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה בגרמניה לפני כשבועיים, באירוע שבו נרצחה אשתו דליה, טוענת כי המדינה ממשיכה להתעלם ממנה. "שום נציג ממשלה לא היה בהלוויה. אף אחד לא התעניין אם הביטוח בסדר או לא. שבועיים אנחנו יושבים בברלין ליד המיטה של אחי, ואף אחד לא מצא לנכון להביע התעניינות, למעט נשיא המדינה ראובן ריבלין", אומר עופר אליקים, אחיו של הפצוע, בריאיון האולפן וואלה! NEWS.

"יצאה תגובה, נראה לי של משרד הביטחון, אבל אף אחד לא קם ואמר בקולו אנחנו לא מכירים בכם", סיפר עופר על קביעתו של המוסד לביטוח לאומי, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, ולפיה דליה היא "נפגעת תאונות דרכים" ולא מפעולות איבה. "זה היה פיגוע, היום אפילו קראתי שעוד מסייע נעצר בברלין. אנחנו לא קיבלנו שום מידע מוסמך, זה הגיע אלינו כשמועה הזויה. ברגע שיצאה הודעה אנונימית ממשרד הביטחון הייתי המום. ועדיין, שיבוא הבן אדם שיגיד 'זה לא היה פיגוע טרור', שיבוא נציג מוסמך של ממשלת ישראל ויגיד שדליה לא נהרגה בפיגוע טרור, ושינסה להסביר את זה".

לקריאה נוספת:
הישראלי שנפצע בפיגוע בברלין התעורר: "לא יודע על מות אשתו"
בנה של ההרוגה בפיגוע בברלין הדליק חנוכייה בעיר: "ניצחון על החושך"
הפיגוע בברלין: "הנהג הפולני לא עצר את המחבל כי נורה בראשו"

רמי ודליה אליקים. באדיבות המצולמים
"היתה אישה מדהימה". רמי ודליה/באדיבות המצולמים

לדבריו, המשפחה לא ציפתה לקבל יחס כזה. "ברמה האישית זה קודם כל מעליב. זה בכלל לא הקטע הכספי, יכול להיות שעדיף שהגרמנים יטפלו בזה. יש פה עניין של הכרה של המדינה בפיגוע טרור. גיסתי נרצחה, אחי שוכב עם פלג גוף תחתון מרוסק ואף אחד לא חושב שמן הראוי להתייחס לפיגוע הזה כי הוא לא כוון נגד ישראלים?", אמר בכעס.

מנגד, אמר אליקים, גופים פרטיים כן נרתמו לעזרתם. "אנחנו מוקפים חום אנושי בצורה מדהימה. כל פקיד שנדרשנו אליו ברמה האישית: אל על עזרה לנו בביטולי טיסות בלי חיוב, חברת סלולר מיוזמתה אמרה שלא תחייב אותי על חבילה, החניון בנתב"ג לא יחייב על האוטו של רמי שנתקע שם ואין לנו מפתח. גם חברת הביטוח פספורט קארד יוצאת מגדרה ומימנה את ההטסה של דליה וכרגע גם את תיאום ההטסה של רמי והאשפוז שלו. ראש העיר הרצליה, רוני פדלון, התקשר לבן של רמי והתעניין בשלומו ושאל אם צריך משהו עם ההלוויה. גם בשגרירות סייעו בצורה אישית ואנושית והיו אתנו 24 שעות ביממה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
"נפגעת תאונות דרכים". זירת הפיגוע בשוק חג המולד בברלין, בחודש שעבר/AP

רמי, שחזר השבוע להכרה וצפוי לחזור בימים הקרובים ארצה, סיפר בפעם הראשונה בשיחה מגרמניה כי הוא מתקשה לאסוף את השברים. עתה הוא יצטרך לבטל את הנסיעה הבאה שכבר תוכננה לו עם אשתו המנוחה.

"זאת הפעם הראשונה שאני שומע שהיא עברה תאונת דרכים ולא פעולת איבה. את המקרה עצמו אני לא זוכר בכלל. מארגנים אותי להטסה, אני מקווה מאוד שמחר בבוקר. המזוודה אצל הילדים בחדר. דליה היא אישה אחת היקרות שהכרתי, אוהבת את החיים. אוהבת לטייל, באמת היתה אישה יוצאת דופן. היא כל הזמן חתכה את הידיעות הקטנות בעיתון מאחורה כדי לשמור לנסיעה הבאה. אנחנו עכשיו צריכים לבטל את הנסיעה הבאה. יש לנו עוד נסיעה שאני לא זוכר אפילו לאיפה, ביקשתי מהילדים שיטפלו בזה".

מהביטוח הלאומי מסרו בתגובה: "הביטוח הלאומי רשאי לטפל בנפגעי פעולות איבה אך ורק לאחר שמשרד הביטחון מכיר באירוע כאירוע איבה - כל עוד אין הכרה כזו הביטוח הלאומי לא יכול לטפל בכך. לא קיים בביטוח הלאומי דבר כזה שנקרא 'נפגע תאונות דרכים', לכן לא ברור מעיין מערכת וואלה הביאה את האמירות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully