וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנה של ההרוגה בפיגוע בברלין הדליק חנוכייה בעיר: "ניצחון על החושך"

27.12.2016 / 23:45

אור, בנה של דליה שנהרגה באירוע ושל רמי, שעדיין מאושפז במצב קשה, השתתף באירוע השנתי שנערך בבירת גרמניה לרגל חנוכה. באירוע השתתפו גם בכירים במדינה ובעיר. רב הקהילה היהודית על הפיגוע: "מעשה נתעב שכוון באופן ברור נגד שלוש הדתות כאחת"

צלמים זמניים מורשים

אור, בנה של דליה אליקים שנהרגה בפיגוע הדריסה שאירע בשבוע שעבר בברלין, הדליק הערב (שלישי) את הנרות בחנוכייה שהוצבה בשער ברנדנבורג בעיר הבירה של גרמניה. אביו של אור ובעלה של דליה, רמי, עדיין מאושפז בבית החולים בעיר.

הטקס נערך על ידי הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, בנוכחותם של גורמים רשמיים בגרמניה, בהם סגנית נשיא הבונדסטאג, שגרירי ישראל וארצות הברית בגרמניה וראשת העיר ברלין, ובהשתתפותם של נציגים משלושת הקהילות הדתיות בעיר וכ-1,500 תושבים ותיירים. "ההתקפה שחווינו בעיר בשבוע שעבר הייתה מעשה נתעב אשר כוון באופן ברור נגד שלוש הדתות כאחת", אמר הרב טייכטל בטקס. "הוא כוון מכאן נגד העולם הדמוקרטי, נגד ערכים כמו שלום וסובלנות".

לקריאה נוספת:
הפיגוע בברלין: "הנהג הפולני לא עצר את המחבל כי נורה בראשו"
שבוע לאחר שדליה נרצחה בברלין: רמי שנפצע קשה עדיין מורדם
מאות בהלוויתה של דליה שנרצחה בברלין: "היו זוג שאוהב את החיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדלקת החנוכייה, הלילה בברלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "ההתקפה נועדה להנציח את החושך, והיום אנו חוגגים את חג החנוכה, חג שכל מהותו היא הפוכה, שהרי המסר של חנוכה הוא ניצחון האור וניצחון הרוח על פני החושך. היהודים למודי רדיפות, נרדפנו בידי היוונים, נרדפנו לפני 75 שנה בדיוק כאן בגרמניה, אבל אנו עומדים איתן ומצהירים כי לעולם יגבר האור על החושך. התשובה שלנו למעשי הטרור והרוע היא האחדות והסולידריות שאותה אנחנו רואים כאן".

מדי שנה נערכת בברלין הדלקת נרות חנוכה חגיגית במרכז שער ברנדנבורג, שבמהלכה מודלקת חנוכייה מפוארת, שנחשבת לאחת הגדולות ביותר בעולם. השנה התקיים הטקס תחת מעטה כבד של אבטחה וכוחות המשטרה המקומיים פעלו רבות על מנת לאפשר לטקס להתקיים כהרגלו.

בפיגוע, שאירע ביום שני שעבר, נהרגו 12 בני אדם, בהם דליה אליקים, ויותר מ-50 נפצעו. מחבל שגנב משאית דהר עמה אל תוך ההמון שהגיע לקניות בשוק חג המולד בעיר. המחבל, תוניסאי במקור, נורה למוות ארבעה ימים אחרי הפיגוע על ידי המשטרה המקומית במילאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully