וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בברלין: "הנהג הפולני לא עצר את המחבל כי נורה בראשו"

בבילד דווח כי לוקש אורבן, שהוקר כגיבור לאחר שנטען כי ניסה למנוע מאניס עמרי לדרוס את באי שוק חג המולד, איבד דם רב בשעות שקדמו לפיגוע - ולכן לא יכול היה להפריע למחבל

ספק 500

נהג המשאית הפולני שנרצח על ידי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברלין נורה בראשו שעות לפני המתקפה שגבתה את חייהם של 12 איש, כולל את שלו – כך דיווח היום (שלישי) הבילד הגרמני. לוקש אורבן נחשב לגיבור אחרי שדווח כי ניסה לעצור את אניס עמרי, אזרח תוניסיה שנשבע אמונים לדאעש, אך נתיחה שלאחר המוות הראתה כי הוא לא היה כבר בהכרה, ולכן לא יכול היה להיאבק בו.

אורבן חנה את המשאית ששקלה 40 טונות בברלין כדי לפרוק קורות פלדה ביום שלמחרת, אך נרצח בידי עמרי. המחבל נמלט מברלין דרך צרפת לאיטליה, ונורה למוות ביום שישי על ידי שוטרים מקומיים במילאנו. הוא תועד במצלמות אבטחה בתחנת רכבת בליון ועתה החקירה מתמקדת במשתפי פעולה אפשריים.

לפי הנתיחה של נהג המשאית, אורבן נורה בראשו בין השעה 16:30 ל-17:30 ואיבד דם רב, ומנהל החברה ובן דודו של אורבן אמר כי הקשר עמו אבד בסביבות השעה 16:00. המתקפה בשוק חג המולד אירעה ב-20:00, ועל אף שייתכן שאורבן היה עוד בחיים בשלב הזה, הוא לא היה יכול לאחוז בהגה של המשאית כפי שדווח.

עוד על הפיגוע בברלין
שבוע לאחר שדליה נרצחה בברלין: רמי שנפצע קשה עדיין מורדם
"קטלני יותר מחייל": כך פיגועי הדריסה הפכו לנשק המועדף על דאעש

לוקש אורבן, נהג משאית פולני שנרצח במתקפת הטרור בברלין, דצמבר 2016. AP
נהג המשאית הפולני לוקש אורבן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully