וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בהלוויתה של דליה שנרצחה בברלין: "היו זוג שאוהב את החיים"

גופתה של דליה אליקים נחתה הלילה בישראל ומובאת לקבורה בבית העלמין בהרצליה. חלק מבני המשפחה נותרו לצד מיטת בעלה המאושפז במצב קשה בגרמניה. "הם נקלעו לאירוע שלא קשור אליהם ומתו בדרך אכזרית", אמר אחיו של רמי לאולפן וואלה! NEWS

צילום: דב גיל-הר, עריכה: רן צימט

מאות בני משפחה וחברים הגיעו היום (שישי) ללוות בדרכה האחרונה את דליה אליקים, שנרצחה בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין שבגרמניה בתחילת השבוע, בבית העלמין החדש בהרצליה. בעוד חלק מבני המשפחה ליוו למנוחות את דליה, אחדים מבני המשפחה נשארו לצד מיטתו של רמי, בעלה, שמאושפז בבית החולים בברלין במצב קשה.

הלילה הוטסה לישראל גופתה של אליקים, בת 66 במותה, לאחר שמשרד החוץ הודיע כי זוהתה גופתה. היא היתה מוגדרת נעדרת מאז הפיגוע. עם היוודע הבשורה הקשה על אודות מעורבות ההורים בפיגוע, הילדים אור בן ה-28 וחן בת ה-26 עשו את דרכם לברלין, ולבקשת המשטרה המקומית מסרו דגימות ד-נ-א כדי לסייע בזיהוי גופת אמם.

"הם היו זוג שאוהב את החיים", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS עופר אליקים, אחיו של רמי. "זה מאוד אפיין אותם כזוג להיות בשוק בחג המולד, לשתות יין חם. הם טיילו, הם בילו, אהבו את החיים, מסיבות יום העצמאות של רמי זה שם דבר בהרצליה", סיפר אליקים.

עוד בוואלה! NEWS:
חבר כנסת מאחורי סורג ובריח: באסל גטאס נעצר לאחר חקירתו
בג"ץ קיבל את בקשת המדינה: פינוי עמונה יידחה ב-45 יום
כלום לא יעזור לה: כל האצבעות מופנות למרקל אחרי כל פיגוע

רמי אליקים הפצוע הישראלי מפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין ואישתו דליה שנרצחה בפיגוע. פייסבוק, צילום מסך
"אהבו את החיים". רמי אליקים ובתו חן במהלך אחד מטיוליהם/צילום מסך, פייסבוק

לדברי אליקים, אחיו וגיסתו נהגו לצאת לחו"ל בכל הזדמנות שהתאפשרה להם. "היינו צוחקים שדליה יושבת על הדף האחורי של העיתון וגוזרת את הפרסומות הקטנות של הנסיעות ומסמנת יעדים. כל הזמן הייתה להם תכנית אחת קדימה", הוסיף. "באופן די אכזרי הם נקלעו לאירוע שבכלל לא קשור אליהם".

"זה קשה לכולם, הילדים נקרעים, בין ההכנות להלוויה של אימא, לבין הצורך ללוות את ההחלמה של אבא. אנחנו רוצים לקצר ולמצות את התהליך הזה כמה שיותר מהר, להתרכז בהחלמה של רמי ולחזור לפרטיות שלנו", אמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שוק חג המולד בברלין נפתח לאחר הפיגוע. דצמבר 2016. דב גיל-הר, מערכת וואלה! NEWS
אנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע, בשוק בברלין. "למה?" נכתב על שלט שהוצב במקום/מערכת וואלה! NEWS, דב גיל-הר

דליה ורמי התגוררו זה יותר מ-20 שנה בהרצליה לאחר שעברו אליה מטבריה. "הם כמו משפחה שניה שלנו", סיפרה שכנתם הצמודה, עליזה גניס כהנא. "כשהבן שלי התחתן הם הגיעו לחתונה עם שאר השכנים וחגגנו ביחד". לדבריה, "הם אנשים טובים ושמחים, מוקפים בחברים, משפחה שנוסעת רבות לחו"ל. הם אוהבים את החיים, אוהבי הארץ, תמיד מוקפים בחברים".

כהנא המשיכה וסיפרה על הרגע שבו קיבלה את הידיעה על מעורבותם של הזוג בפיגוע. "בכיתי. הם כמו משפחה שלנו, כואב לנו מאוד. ניסיתי קשר ליצור עם דליה, אך מיום ראשון לא היה איתה קשר".

ריבלין: "נישאר מאוחדים אל מול הטרור הרצחני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול למעורבותם של דליה ורמי בפיגוע. "רעייתי שרה ואני משתתפים בצערה של משפחת אליקים על הירצחה של אם המשפחה, דליה, בפיגוע בברלין שבו נרצחו עוד 11 בני אדם", כתב בחשבון הפייסבוק שלו, "כולנו מתפללים ומקווים להחלמתו המהירה של בעלה, רמי, שנפצע קשה ועודנו מאושפז בבית החולים. יהיה זכרה ברוך".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "קיבלתי בצער גדול את ההודעה על מותה של דליה אליקים בפיגוע הנורא בברלין. מכאן אני שולח תנחומים וכוחות למשפחתה הנמצאת כעת סמוך למיטתו של רמי, בעלה, אשר נפצע קשות בפיגוע ואנו מתפללים להחלמתו המהירה". עוד הוא הוסיף: "אנחנו נשאר מאוחדים ונחושים אל מול הטרור הרצחני שפוגע בכל קצוות העולם ונאבק בכל הכח בקיצוניות ובשנאה".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון ספד לדליה אליקים. "דליה נרצחה באדמת גרמניה על ידי מחבל מתועב ושפל, חסר לב ומצפון", אמר, "המחבל הארור בחר לפגע במקום שבו תושבים ותיירים מטיילים בשוק ושמחים לקראת בוא השנה החדשה ובין רגע חרב עולמם של עשרות משפחות בכלל ומשפחת אליקים בפרט".

עוד הוא הוסיף: "שאלתי שכנים וחברים אודות משפחת אליקים והם הגדירו במשפט אחד: משפחה מדהימה מלחי הארץ. דליה היתה אשת משפחה, צנועה, חברותית, מחייכת ושמחה. דליה תמיד היתה עם חיוך על הפנים, אופטימית, טובת לב שסייעה לשכנים שנקלעו למצוקה. מכאן אני רוצה לשלוח תפילת החלמה לרמי הבעל, שבעזרת השם מצבו יתייצב ויחזור במהרה ארצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully