וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קיבל את בקשת המדינה: פינוי עמונה יידחה ב-45 ימים

בית המשפט הודיע כי קיבל את בקשת המדינה לדחייה, שתוכננה להתבצע עד יום ראשון: "ארכה סופית ואחרונה". מוקדם יותר השיבו תושבי המאחז בפעם השלישית לבג"ץ, והצהירו כי יפנו את ההר "ללא התנגדות וללא תנאים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן.

בג"ץ קיבל היום (חמישי) את בקשת המדינה לדחות את פינוי מאחז עמונה ב-45 ימים. בהחלטתם, כתבו השופטים כי מדובר בהחלטה שניתנה לפנים משורת הדין. "זוהי ארכה סופית ואחרונה וזאת גם אם לא יימצא פתרון חלופי כזה או אחר", כתבו.

הפנייה לבג"ץ נעשתה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן. בבקשה נאמר כי בהינתן המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, הכוללת 40 משפחות וכ-200 ילדים, השקיעה המדינה מאמצים לגיבוש פתרון שיאפשר את פינוי התושבים בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות מטעמם, תוך צמצום הפגיעה במשפחות המתגוררות במקום.

מוקדם יותר היום השיבו תושבי המאחז לבג"ץ במענה נוסף, ולפיו יתפנו מהמאחז ללא התנגדות וללא תנאים. תשובתם מגיעה לאחר שבית המשפט לא התרצה מתשובתם הראשונה שעסקה גם ב"קידום אפשרויות הסדרת המאחז". "המשיבים מבהירים, למען הסר ספק, כי הם 'מסכימים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות', ולמען הסר ספק נוסף, הם מבהירים עוד כי מחויבותם הינה ללא תנאים", כתבו.

עוד בנושא:
תושבי עמונה בתשובתם לבג"ץ: "מחויבים לפינוי שקט מההר"
מתווה בסכנה: בג"ץ דורש שכל תושבי עמונה יתחייבו לפינוי מרצון
חלקה במחלוקת: טרקטורים החלו בעבודות בהר עמונה - ואולצו להפסיק

עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
מחויבים לפינוי שקט ללא סייגים. מאחז עמונה, השבוע/ניב אהרונסון

חברי הבית היהודי יצאו היום נגד התנהלות בג"ץ בנושא. "אסור שמערכת צדק תהפוך להיות מערכת התעמרות בתושבים", כתב יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצפה מבג"ץ שישמור את גישת 'ייקוב הדין את ההר' כלפי מחבלים ורוצחים, ולא כלפי מתיישבים".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) טען כי "בית המשפט העליון ממשיך להתעמר במשפחות עמונה". לדבריו, "במקום למצוא פתרונות ולחבר, הוא מתנתק בפסיקותיו מאמון החברה הישראלית. די לדיקטטורה של בג"ץ".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
שר החינוך נפתלי בנט בכנס שדרות לחברה וכלכלה, סינמטק שדרות. נובמבר 2016. לירון מולדובן
"אסור שמערכת הצדק תתעמר בתושבים". בנט/לירון מולדובן

תושבי המאחז הגישו הבוקר את הצהרתם לבג"ץ, לפיה הם מחויבים לפינוי שקט של המאחז הבלתי חוקי. "כלל המשיבים רואים עצמם מחויבים להסכם ולפינויו לקידום אפשרויות הסדרת עמונה, וממילא גם למתווה המצורף אליו על פיו הם מחויבים לפינוי בדרכי שלום וללא כל עימות והתנגדות", וזאת בהתאם להחלטה שהתקבלה ביישוב", כתבו.

ואולם, בית המשפט לא התרצה מתגובת התושבים, וביקש הצהרה חוזרת, "בלתי מותנית, בלשון חד משמעית, בנוסח שנתבקש בהחלטתנו מאתמול, וזאת עד השעה 17:00 היום". מעט לפני השעה 16:00, הגישו התושבים את תגובתם המתוקנת.

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully