וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עמונה בתשובתם לבג"ץ: "מחויבים לפינוי שקט מההר"

תושבי המאחז הודיעו כי הם "מחויבים להסכם לפינוי וקידום אפשרויות הסדרת עמונה, ללא כל התנגדות". בבג"ץ לא התרצו מהתשובה ודרשו מהתושבים "הצהרה חד משמעית" על הבטחה לפינוי לא אלים עד 17:00. בנט: "אסור שמערכת הצדק תתעמר בתושבים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן.

(בווידאו: אולפן וואלה! NEWS על אישור מתווה עמונה, בשבוע שעבר)

תושבי עמונה הגישו הבוקר (חמישי) את הצהרתם לבג"ץ, לפיה הם מחויבים לפינוי שקט של המאחז הבלתי חוקי. "כלל המשיבים רואים עצמם מחויבים להסכם ולפינויו לקידום אפשרויות הסדרת עמונה, וממילא גם למתווה המצורף אליו על פיו הם מחויבים לפינוי בדרכי שלום וללא כל עימות והתנגדות", וזאת בהתאם להחלטה שהתקבלה ביישוב", כתבו.

בית המשפט לא התרצה מתגובת התושבים, וביקש הצהרה חוזרת, "בלתי מותנית, בלשון חד משמעית, בנוסח שנתבקש בהחלטתנו מאתמול, וזאת עד השעה 17:00 היום".

בהמשך היום, כתב יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו, "‏אסור שמערכת צדק תהפוך להיות מערכת התעמרות בתושבים". לדבריו, "אני מצפה מבג"ץ שישמור את גישת 'ייקוב הדין את ההר' כלפי מחבלים ורוצחים ולא כלפי מתיישבים".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי קבלת המתווה: המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את פינוי עמונה
חלקה במחלוקת: טרקטורים החלו בעבודות בהר עמונה - ואולצו להפסיק
אחרי אישור המתווה: פלסטיני טוען לבעלות על החלקה המיועדת לתושבי עמונה

השר נפתלי בנט, הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"מקווה שבג"ץ ישמור את גישת 'ייקוב הדין את ההר' כלפי מחבלים". בנט/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת
העבודות להכשרת חלקה 38 בסמוך למאחז עמונה, 21 בדצמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
העבודות אתמול בהר עמונה/תצפית TPS, הלל מאיר

אמש פרסם בית המשפט העליון את תגובת הביניים לעתירת המדינה לבג"ץ לדחות את פינוי המאחז עמונה שבבנימין ב-45 יום, וקבע כי על כל תושבי המקום להסכים לבקשה ולהתחייב שהפינוי יעבור ללא התנגדות ובדרכי שלום. "זאת, ככל שייקבע מועד על ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה בשלב זה", לשון הפסיקה.

אתמול בערב החלו טרקטורים של קבלן פרטי מטעם המועצה האזורית בנימין בעבודות להכנת הקרקע בחלקה מספר 38 הנכללת במתווה להעתקת בתי המאחז, אך נאלצו להפסיקן כעבור כמה שעות. העבודות בוצעו בניגוד להצהרת המדינה כי יש לדחות את מועד פינויו בשל הרצון למצוא פתרונות חלופיים לתושבים ובשל ההתנגדות שהוגשה נגד ההכרזה על החלקה כקרקע נטושה בידי הבעלים.

הפרקליטות הודיעה הבוקר לבג"ץ כי העבודות התבצעו ללא ידיעת המדינה, וכי ההתנהלות אינה מקובלת. בפנייה לבית המשפט נכתב כי "לראש המנהל האזרחי נודע על עבודות עפר בחלקה 38 מידיעה באתר וואלה! NEWS". המדינה ביקשה להדגיש בפנייתה כי היא "רואה בחומרה התנהלות זו מטעמה של המועצה האזורית מטה בנימין".

(עדכון ראשון: 9:24)

עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
תושבי המאחז, השבוע/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully