וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קבלת המתווה: המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את פינוי עמונה

תושבי המאחז קיבלו את המתווה לפינוי מרצון, אולם המדינה הבהירה בפנייתה לבג"ץ כי לא ניתן להתחיל לבנות על חלקה 38 - אחת החלקות שאליהן צפויים להתפנות התושבים. המדינה הבהירה כי גם במתכונת הזו תושבי עמונה מקבלים את המתווה, וביקשה לדחות את הפינוי ב-45 ימים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן.

המדינה הגישה היום (שלישי) לבג"ץ בקשה לדחות את פינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה ב-45 ימים נוספים מהמועד האחרון. זאת, לאחר שהתושבים קיבלו את המתווה החדש שהוצע להם לפינוי מוסכם של המאחז. פינוי המאחז אמור היה להתקיים עד 25 בדצמבר והמדינה ביקשה להאריכו ל-8 בפברואר. מטרת בקשת הדחייה היא לאפשר זמן נוסף להיערכות לקראת הפינוי מרצון. בית המשפט נתן לעותרים, בעלי הקרקע באמצעות ארגון "יש דין", להגיב לבקשת הדחייה עד מחר.

הפנייה לבג"ץ נעשתה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן. בבקשה נאמר כי בהינתן המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, הכוללת 40 משפחות וכ-200 ילדים, השקיעה המדינה מאמצים לגיבוש פתרון שיאפשר את פינוי התושבים בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות מטעמם, תוך צמצום הפגיעה במשפחות המתגוררות במקום.

לקריאה נוספת:
אחרי אישור המתווה: פלסטיני טוען לבעלות על החלקה המיועדת לתושבי עמונה
הבעיות נערמות על המתווה החדש – ובעמונה ערוכים לחידוש המאבק
רב עמונה: "הפוליטיקאים נכשלו, אך נבטיח את המשך ההתיישבות"

מאחז עמונה בוקר קבלת מתווה פשרה נוסף לפניי הפינוי המיועד ל-25 בדצמבר, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
לא ניתן לבנות בחלקה 38 עד שתתברר בעלות הקרקע. עמונה/רויטרס

בבקשת המדינה הוסבר כי הושגה הסכמה על מתווה לפינוי בדרכי שלום. במסגרת המתווה, תפעל המדינה להקמת חלופת מגורים לתושבי עמונה. גם לאחר שהתברר כי לא ניתן לקיים את אחד ממרכיבי המתווה הקשורים לשטח בחלקה 38 הבהירו התושבים כי הסכמתם נותרה בעינה.

הדחייה הקצרה המבוקשת למימוש פסק הדין - 45 ימים – נדרשת לשם השלמת מציאת פתרונות מגורים זמניים לתושבי עמונה ולבחינת סוגיית חלקה 38. זאת, לאחר שפלסטיני תושב סילוואד טען בסוף השבוע האחרון לבעלות על 90% מהקרקע המדוברת חרף העובדה כי תחילה הייתה הקרקע חפה מהתנגדויות ונתפסה ככזו שניתן להחיל עליה אופן מידי את מתווה נכסי נפקדים. הדרג המדיני הבהיר כי המדינה לא תבקש ארכה נוספת מעבר ל-45 הימים המבוקשים כעת, וזאת גם אם המתווה לא ימומש בתום הזמן המדובר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תומכי עמונה ששהו ביישוב עוזבים את לאחר ההחלטה על קבלת ההסכם. 18 בדצמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
אזרחים שבאו להפגין עוזבים את עמונה לאחר אישור המתווה לפינוי מרצון/תצפית TPS, הלל מאיר

בבקשת המדינה צוין כי מדובר מטרת הבקשה היא לאפשר את פינוי תושבי עמונה מרצון ובדרכי שלום, באופן שיצמצם את כלל ההשלכות הפוטנציאליות של האירוע, תוך מתן מענה ראוי והולם למשפחות. עוד נמסר כי פרק הזמן המבוקש כעת הוא קצר, תחום וסופי בהחלט.

עוד בבקשת המדינה הוסבר כי ישנם שני הבדלים בין הבקשה הנוכחית לזו שקדמה לה. הראשון היה הסכמת התושבים לפינוי, דבר שלא היה בפעם הקודמת שהמדינה ביקשה הארכה, והשני הוא פרק זמן מבוקש - 45 ימים לעומת שבעה חודשים בבקשה הקודמת.

מ"יש דין" נמסר בתגובה: "בקשת המדינה לעכב את פינוי עמונה מבוססת על עסקת מושחתת בין ממשלת ישראל לבין פורעי חוק, שמהווה כניעה לסחטנות של מי שצו שיפוטי חייב אותם לפנות את הקרקע שאליהם פלשו. המדינה, בבקשת הדחייה הקודמת שהגישה ונדחתה, הודיעה שהיא מוכנה לפינוי במועד שקבע בג"ץ. ראוי שהיא תעמוד במחויבותה ותסיים את הפגיעה בבעלי הקרקעות הפלסטינים, שנמשכת כבר 20 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully