וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אישור המתווה: פלסטיני טוען לבעלות על החלקה המיועדת לתושבי עמונה

20.12.2016 / 9:12

לפני תחילת העבודות על קרקע של חלקה 38, שבה אמורות להתיישב 24 משפחות מאחר שאיש לא טען לבעלות עליה, פלסטיני מסילוואד טוען כי 90% מהשטח שייך לו. עד שיאומת המידע, העבודות במקום יתעכבו והדבר עלול להביא לסיום מתווה הפשרה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן.

אחרי ההסכמה שנתנו תושבי עמונה להעתקת המאחז לחלקות הסמוכות לו, נראה כי כבר מעתה חל עיכוב בהתחלת העבודות בעקבות תביעת בעלות על אחת מהן בידי פלסטיני. שורש העתקת המאחז הוא במתווה נכסי נפקדים, שלפיו ניתן ליישב את אנשי עמונה בשטח שאיש לא תובע עליו בעלות.

ואולם, רגעים ספורים לפני תחילת העבודות הגיש ארגון "יש דין" התנגדות על 90% משטח חלקה 38 בהר, בשמו של תושב סילוואד. חלקה 38 היוותה את חלקו הראשון והוודאי של מתווה הפרשה בנוגע למאחז. היא הייתה נקייה מהתנגדויות, ונתפסה ככזו שניתן להחיל עליה באופן מידי את מתווה נכסי נפקדים.

לקריאה נוספת:
רב עמונה: "הפוליטיקאים נכשלו, אך נבטיח את המשך ההתיישבות"
תמיד תהיה לנו את עמונה: אחרי המתווה, הרומן של נתניהו ובנט עומד להסתיים
הבעיות נערמות על המתווה החדש – ובעמונה ערוכים לחידוש המאבק

מאחז עמונה בוקר קבלת מתווה פשרה נוסף לפניי הפינוי המיועד ל-25 בדצמבר, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
24 מבנים תוכננו להיבנות בחלקה 38. בית בעמונה/רויטרס

קציני פיקוד המרכז הגיעו אתמול למקום על מנת לבדוק את התשתיות והכבישים, ובשלב מאוחר יותר הגיע גם עוזר השר לענייני התיישבות, קובי אלירז, יחד עם אנשי מקצוע וקבלנים, כדי לקדם את התכניות ל-24 המבנים שיוצבו בחלקה המדוברת. הפגישה עברה ללא שיבושים מיוחדים, וגם אי ההסכמות שהיו בין הצדדים גושרו לבסוף. בין היתר, ניסו נציגי משרד הביטחון בפגישה להציע להקים מבנים יבילים, אך נציגי עמונה התנגדו נחרצות והבהירו כי אם לא יהיו אלה מבני קבע, יחזרו בהם מהחלטתם וידחו את המתווה. על פי רוח הפגישה עם גורמי משרד הביטחון, מועד תחילת העבודות, בשל קוצר הזמן, צריך להיות כמה שיותר מוקדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חלקה 38 היא לבו של המתווה

במהלך הפגישה המדוברת הודיעו בארגון "יש דין", המייצג את בעלי הקרקע הפלסטינים, עלה כי ישנה התנגדות על שטח חלקה 38, לבו של המתווה והחלקה שאמורה הייתה להיות הראשונה שתאפשר פיתוח, ללא בעיות. לאחר הגשתה וחרף הסיכומים בין הצדדים ותחילת עבודות הפיתוח, הוחלט לעכב את בניית 24 המבנים עד לסיום אימות המידע על ידי המנהל האזרחי. במנהל עומלים כדי לבחון את ההתנגדות כמה שיותר מהר ולפי הערכות, תשובתם צפויה להתקבל בתוך יום או יומיים. עד אז, לא יחלו העבודות במקום.

מתפלל צופה על עמונה, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
התושבים טוענים כי ההתנגדות לא תתקבל. מתפלל צופה על עמונה/רויטרס

תושבי עמונה טוענים כי החלקה נמסרה למועצה האזורית בנימין ולכן ההתנגדות לא תתקבל, גם אם היא תימצא אמיתית. זאת, לפחות עד סיום תקופת הצו שהקצה את הקרקע למועצה לשמונה חודשים. מנגד, גורמים משפטיים אחרים טוענים כי בית המשפט לא יוכל להתעלם מההתנגדות, למרות ההקצאה, כל זמן שלא החלו העבודות ואין סיכון להפסד עבור המועצה שקיבלה לרשותה את הקרקע בתום לב.

הפלסטיני שטוען לבעלות על הקרקע אותר על ידי "יש דין" ביום שבת האחרון וכבר ביום ראשון בבוקר שלח הארגון מכתב ליועץ המשפטי ביהודה ושומרון, שבו הסב את תשומת לבו לטענות הפלסטיני. מהארגון נמסר כי אם יימצאו מסמכים אותנטיים, תוגש התנגדות שתמנע את תחילת העבודות. לפי הערכות, במקרה כזה תתקשה המדינה להצדיק את מהלך הבנייה בחלקה מבחינה משפטית, וייתכן שהדבר יביא לסיומו של מתווה הפשרה. אם כך הדבר, ישובו התושבים למאבק לקראת פינוי כפוי של המאחז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully