וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנפצע בפיגוע בברלין התעורר: "לא יודע על מות אשתו"

31.12.2016 / 21:27

הרופאים בבית החולים בבירת גרמניה העירו את רמי אליקים לאחר שיפור שחל במצבו. "הוא עדיין מתאקלם. לפחות משהו אחד האיר פנים", סיפר אחיינו. במקביל, ממשיכה משפחתו להיאבק על הכרה במנוחה דליה כנפגעת טרור

צלמים זמניים מורשים

רמי אליקים, התייר הישראלי שנפצע קשה בפיגוע בברלין לפני שבוע וחצי התעורר ומתקשר עם סביבתו – כך סיפר היום (שבת) אחיינו, נחשון. "העירו אותו והוא עדיין מתאקלם, עוד לא מחובר ומבין מי נגד מי וגם לא יודע על אשתו". דליה, אשתו, נהרג בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בבירת גרמניה.

נחשון העיד כי הרופאים העירו את רמי בשעות אחר הצהריים, לאחר שיפור שחל במצבו. "אני מאמין שמחר נדע תמונה יותר מלאה כשיתחילו לדבר איתו. מבחינת מצב הבריאות הוא בסדר, נושם לבד". האחיין סיפר כי ייתכן שישתמשו בשירותיו של פסיכולוג כשירצו לבשר לו על מות אשתו.

לקריאה נוספת:
הפיגוע בברלין: נעצר אזרח תוניסיה בחשד שסייע למחבל
דליה נהרגה בפיגוע בברלין – אך הוגדרה "נפגעת תאונת דרכים"
בנה של ההרוגה בפיגוע בברלין הדליק חנוכייה בעיר: "ניצחון על החושך"

רמי אליקים פצוע ישראלי מפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין. פייסבוק, צילום מסך
נפצע באורח קשה בפיגוע. רמי אליקים/צילום מסך, פייסבוק

"זו תחושה של אושר עילאי", אמר נחשון. "לפחות משהו אחד מאיר לנו פנים, הרופאים מהתחלה היו אופטימיים לגבי הסיפור הזה, אמרו לנו שבעבודה נכונה הוא יגיע ליום שהוא לא רק יוכל ללכת אלא גם לרוץ, שידרו לנו אופטימיות וזה מה שקרה".

בינתיים המשפחה ממשיכה לעסוק בנבכי הביורוקרטיה מול משרד הביטחון באשר להסדרת מעמדה של דליה המנוחה. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, דליה הוגדרה במהלך הלווייתה "נפגעת תאונות דרכים", תוך התעלמות מנסיבות הטרור שבהן מצאה את מותה. בביטוח הלאומי הבהירו כי החוק במדינת ישראל לא כולל אירועים כמו פיגוע הדריסה בברלין תחת נפגעי פעולות איבה. לפי החוק, נמסר מהביטוח הלאומי, רק פיגועים שכוונו למטרות ישראליות או יהודיות, מוכרים על ידי המדינה פעולות איבה.

"אחרי הכתבה בוואלה! NEWS קיבלנו כמה תגובות מכמה גופים, שהראשי בהם היה משרד הביטחון שטען שכיוון שהפיגוע לא כוון עבור מטרה ישראלית אי אפשר להכיר בה כנפגעת פעולות איבה. איך אפשר לדעת למה התכוון המחבל?", אמר נחשון. "זה לא טיעון זה תירוץ", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully