וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה נהרגה בפיגוע בברלין – אך הוגדרה "נפגעת תאונת דרכים"

בני משפחתה של דליה אליקים, שבן זוגה רמי עדיין מאושפז במצב קשה, גילו כי המדינה מתעלמת מנסיבות הטרור שבהן מצאה את מותה. "הכסף הוא מה שחשוב למדינה", אמרו. בביטוח הלאומי הבהירו: חוק פעולות איבה כולל רק אירועים שהופנו כלפי ישראלים

צילום: דב גיל-הר, עריכה: רן צימט

בני משפחתה של דליה אליקים, שנרצחה לפני כשבוע וחצי בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, שמעו במהלך הלווייתה כי יקירתם הוגדרה "נפגעת תאונות דרכים" על ידי המוסד לביטוח לאומי, תוך התעלמות מנסיבות הטרור שבהן מצאה את מותה. בן זוגה, רמי, עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים בבירה הגרמנית.

לדברי אחיה, רוני עב, ראש עיריית הרצליה רוני פדלון היה מי שלקח על עצמו את סידורי ההלוויה. "נפגשנו עם ראש עיריית הרצליה בהלוויה. שאלנו אם יהיו נציגים של הממשלה, והוא אמר שלא כי לא החילו עליה נוהל חבצלת (הנוהל שעוסק בכללי הטקס להלוויה ממלכתית של נפגעי פעולות איבה, ד"י), וכעת היא מוכרת כנפגעת תאונת דרכים", אמר. "הם חיפשו כותרת שונה במקום נפגעת טרור. זו בדיחה, ממש בדיחה, כי באותו יום כבר ידעו שהיה מדובר בפעולת טרור. המחבל עצמו הרג נהג תמים בירייה ולקח לו את המשאית, אז איך הם מגדירים את האירוע כתאונת דרכים?".

עוד בנושא:
בנה של ההרוגה בפיגוע בברלין הדליק חנוכייה בעיר: "ניצחון על החושך"
הפיגוע בברלין: "הנהג הפולני לא עצר את המחבל כי נורה בראשו"
בדיקות פתע ואיסור על משאיות: כוננות שיא באירופה לקראת חג המולד

דליה אליקים הישראלית שנרצחה בפיגוע מפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין. פייסבוק, צילום מסך
"איך הם מגדירים את האירוע כתאונת דרכים?". אליקים/צילום מסך, פייסבוק

עב מעריך כי סיבת המוות שנתנה המדינה שאחותו, היא ממניעים כלכליים. "בגלל שיש לזה השלכות כספיות אז הם קוראים לזה 'תאונת דרכים'. היום ישבה אתנו יותר משעה סגנית השגריר והביעה את תנחומיה. זה מראה שיש אנשים שלא בורחים מאחריות, לעומת מדינת ישראל", אמר. "לא שמענו אפילו מנציג זוטר של הזוטר של הממשלה שלא הגיע לבקר". היום, מסיימים בני משפחתה לשבת שבעה על דליה ועולים לקבר. לדבריהם, חלון האפשרויות נסגר כעת.

בביטוח הלאומי הבהירו כי החוק במדינת ישראל לא כולל אירועים כמו פיגוע הדריסה בברלין תחת נפגעי פעולות איבה. לפי החוק, נמסר מהביטוח הלאומי, רק פיגועים שכוונו למטרות ישראליות או יהודיות, מוכרים על ידי המדינה פעולות איבה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
זירת הפיגוע בשוק חג המולד/AP

אחיינה של דליה, נחשון, הביע גם הוא את מורת רוחו על נוהלי המדינה בכל הנוגע להגדרת נפגעי פעולות איבה. "בגלל שזה קרה על אדמת גרמניה, החליטו שזה לא פיגוע ושהמשפחה תתבע את הגרמנים, כי הכסף הוא מה שחשוב למדינה. לי כאב לראות שאין אף אחד, אף נציג של המדינה", אמר. "בעלה רמי נמצא בית חולים במצב קשה, כולם עכשיו איתו". "אם ראש עיריית הרצליה לא היה לוקח את הלוויה על עצמו, אנחנו היינו צריכים כשאבא בחו"ל להפעיל את כל המערך הזה. אנחנו מתסוכלים וכואב לנו מאוד על האירוע הזה. על זה שלא מכירים בה, על זה שאין התייחסות אפילו לא ברמה המדינית. אף אחד לא אמר מילה או חצי מילה. סך הכול רוצים לדעת שיש לנו פה גב. מי שנפגע בחו"ל, אמור להיות מוכר על ידי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully