וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות פתע ואיסור על משאיות: כוננות שיא באירופה לקראת חג המולד

לאחר פיגוע הדריסה בברלין, שחתם שנה רוויית טרור ביבשת, המדינות שעל כוונת דאעש מתגברות את האבטחה באזורים המתוירים. יותר מ-91 אלף שוטרים פזורים ברחבי צרפת, מחסומים הוצבו ברומא

ספק 500

(חיסול המחבל מפיגוע הדריסה בשוק חג המולד. ברלין, השבוע)

לאחר הפיגוע בשוק חג המולד בברלין השבוע, שגבה את חייהם של 12 בני אדם, אירופה כולה נערכת לתקופת החגים ורמת הכוננות הועלתה במדינות רבות ובפרט בערים המרכזיות שלהן. בצרפת, בבריטניה ובגרמניה, שלא פעם הועמדו על הכוונת של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) כיעד לפיגוע הבא, המשטרה הגבירה נוכחות בצורה משמעותית בערים הגדולות ובאזורים הומי אדם.

בעקבות פיגועי הדריסה בניס ובברלין, הרשויות ברומא שבאיטליה אסרו על משאיות להיכנס למרכז העיר והקימו מחסומים באתרים התיירותיים. בוותיקן, שם נתן הערב האפיפיור את מיסת חג המולד, כוחות הביטחון הוצבו בכל מאה מטרים. גם במילאנו, שם חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברלין, אניס עמרי, הוגברה האבטחה.

הכנות בוותיקן לפני חג המולד. Alessandra Tarantino, AP
הוותיקן לובש חג, בין מעגלי האבטחה הרבים/AP, Alessandra Tarantino
חייל צרפתי בפריז, דצמבר 2016. רויטרס
חייל צרפתי בפריז, היום/רויטרס

בצרפת, שספגה בשנה האחרונה לא מעט אירועי טרור גדולים, הוצבו יותר מ-91 אלף שוטרים וחיילים, בנוסף על אבטחה מיוחדת לכנסיות. בגרמניה, המשטרה הגבירה את הסיורים בשדות תעופה ובתחנות רכבת. כמו כן, פקידים במדינה סיפרו על בדיקות פתע בגבולות הבינלאומיים בכניסה לגרמניה.

דגל ישראל בין נרות הזיכרון לזכר קורבנות פיגוע הדריסה בברלין, שוק חג המולד בברלין, 22 בדצמבר 2016. דב גיל-הר באמצעות הוואווי, מערכת וואלה!
שוק חג המולד בברלין, שהפך לאנדרטה חיה/מערכת וואלה!, דב גיל-הר באמצעות הוואווי

גם בארצות הברית נמצאים בכוננות גבוהה. הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) והמשרד לביטחון הפנים התריעו מפני מתקפת טרור אפשרית בכנסיות ברחבי ארצות הברית, כמו גם באירועים המוניים, במהלך חג המולד, שיחל הערב. זאת לאחר שרשימה של כנסיות ברחבי המדינה פורסמה באתרים התומכים בדאעש.

דובר הבולשת הפדרלית, אנדרו איימס, אמר כי על האזרחים לשמור על ערנות ולדווח על פעילות חשודה. "כחלק מדו השיח שלנו עם רשויות החוק, ה-FBI חולק מידע על איומים פוטנציאליים כדי שניתן יהיה להגן טוב יותר על האזרחים", אמר. "אנו מודעים לקישור שפורסם ברשת הקורא לערוך מתקפות בכנסיות בארצות הברית. הבולשת עוקבת אחרי הנושא ואנו בוחנים את אמינותו".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully