וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במשפט דומרני: העבריין סירב לקבל את הסדר הטיעון

4.1.2017 / 13:08

ראש ארגון הפשע הודיע לבית המשפט בבאר שבע כי לא יקבל את הסדר הטיעון שגובש עם הפרקליטות. עורכי דינו מסרו כי יבקשו לפסול את אחד מהשופטים בדיון בתיק. השופט נזף בדומרני, והפרקליטות דרשה: "לשמוע את עד המדינה"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: שיחה שנחשפה בין אנשי דומרני על מאבקי שליטה בדרום, חודש ספטמבר)

ראש ארגון הפשע שלום דומרני סירב הבוקר (רביעי) לקבל את הסדר הטיעון שהתגבש בינו לבין פרקליטות מחוז דרום, במסגרת הפרשה שבה הוא מואשם בכמה ניסיונות רצח ובהחזקת נשק. על פי ההסדר, היה אמור דומרני להודות בכמה עבירות ולשאת עונש של שש עד שש שנות מאסר וחצי. שאר חברי ארגונו המעורבים בפרשה היו אמורים לשאת עונש מאסר שנע בין שנתיים לארבע שנים, כל אחד לפי חלקו.

דומרני מסר בתחילת הדיון כי ישנן התפתחויות בתיק, ולכן לדבריו, "לא יהיה הסדר". בעקבות הודעתו, פרצה מהומה באולם בית המשפט המחוזי בבאר שבע. ראש הרכב השופטים יורם צלקובניק נזף בדומרני ובעורכי דינו. "ההתנהלות כאן מגיעה מעבר לראש", אמר השופט. צלקובניק ציין כי "הצדדים לא הגיעו להסדר, חרף הצהרה אחרת שהושמעה בדיון הקודם, בגינה בוטלו ישיבות לצורך הצגת ההסדר היום".

עוד בוואלה! NEWS:
מגעים להסדר טיעון: שש שנות מאסר לדומרני בגין ניסיונות רצח
"משתמשים בשם של שלום": ההקלטה שנועדה לטהר את שמו של דומרני. האזינו
דומרני ביקש לצפות בחתונת בנו בשידור מהכלא - בית המשפט סירב

שלום דומרני, דיון בבקשת מעצר עד תום ההליכים, בית משפט מחוזי באר שבע. 30 ביוני 2016. שי מכלוף
"לא היה שום לחץ על הפרקליטות להגיע להסדר". דומרני בבית המשפט, יוני/שי מכלוף

הוא הורה על דיון נוסף בתיק ביום רביעי הבא, אז תישמע עדותו של עד המדינה בפרשה. זאת, בהתאם לבקשתו של נציג הפרקליטות עו"ד יריב צרי, שאמר בדיון: "אנו מבקשים שבדיון הקרוב יעיד עד המדינה". מהפרקליטות נמסר כי "במסגרת המגעים להסדר טיעון, לאור המצב הראייתי בתיק והליך גישור שהתקיים, הגיעו הצדדים למתווה, במסגרתו סוכמו עונשים בעניינם של הנאשמים. המגעים לא הבשילו להסדר טיעון והתיק ימשיך להתנהל כרגיל".

סנגורו של דומרני, עו"ד אביגדור פלדמן, הוסיף במהלך הדיון כי "בין לבין ניתנה החלטה מהותית על ידי נשיאת בית המשפט העליון הנוגעת לאפשרות שבית משפט זה או בית משפט השלום בבאר שבע ידון בתיק, שנוגע לקרוב משפחתו של אחד השופטים. נגיש בקשה לפסילה בתיק הזה של אחד השופטים".

סנגור נוסף של דומרני, רועי אטיאס, מסר בתגובה: "מרשי מאמין בחפותו. על אף ולמרות שמו האימתני של מרשי, אין שום הצדקה להרשיע אותו בעבירות הללו שאין לו שום קשר אליהן". לדבריו, "אנחנו נלחם על זיכוי עד העד האחרון בתיק בנחישות ומקצועיות".

דיון בעניינו של דומרני, בית משפט המחוזי, באר שבע. יולי 2016. בני בן סימון
"ההתנהלות כאן מגיעה מעבר לראש". עו"ד פלדמן/בני בן סימון

עיקר העיכוב בהשגת ההסדר נבע מהתנגדותו של דומרני לעונש המאסר. גורמים המעורים בנושא אמרו לוואלה! NEWS בחודש שעבר כי "לא היה שום לחץ על הפרקליטות להגיע להסדר. ההסדר מתגבש בהמשך לגישור שהתקיים, ועל פי המלצת בית המשפט, בהתאם לרמת הענישה שאותה ביקשה הפרקליטות. אם יבשיל ההסדר מדובר בענישה משמעותית ביותר כלפי הנאשם בהתייחס לנסיבות התיק".

בחודש מאי האחרון קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי יש לעצור עד תום ההליכים את דומרני ואת אנשיו שלומי בסה, אבי ווטורי ורועי בנקר, אך השופט נאסר אבו טהה קבע כי הראיות נגדם בחלק מהאישומים חלשות. במסגרת הפרשה הגישה פרקליטות מחוז דרום חמישה כתבי האישום נגד 19 נאשמים, בגין עבירות הכוללות רצח, ניסיונות רצח, קשירת קשר ועבירות נשק.

על פי כתבי האישום, הרקע למרבית המקרים היה סכסוכים בין עבריינים על שליטה באשדוד. דומרני מואשם בניסיונות רצח של אנשי "הכנופייה הגרוזינית" באשדוד, אספקת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע.

השופט אבו טהה ציין את החולשה של הראיות בניסיונות הרצח של יוסי קריחלי ואדם דפס, וכן בשידול לרצח של חלק מהגורמים הנמנים עם קבוצת "הגרוזינים", גיאורגי חננשווילי, ורמז שמלשווילי, אלירן חובב ואדם דפס. בעבירות של מתן אמצעים לביצוע פשע, קשירת קשר ועבירות בנשק נקבע כי קיימות ראיות לכאורה לגבי חלק מהנאשמים.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully