וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומרני ביקש לצפות בחתונת בנו בשידור מהכלא - בית המשפט סירב

4.9.2016 / 18:51

שופט העליון יורם דנציגר דחה את האפשרות היצירתית שהעלה ראש ארגון הפשיעה, שלפיה יוכל לצפות באירוע על גבי מסך בתאו שבבית הסוהר רימונים. לפי פסק הדין, על שב"ס לקבוע מדיניות ברורה בנושא

עריכת וידאו: ניר חן, לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, צילום: שי מכלוף

(בווידאו: דיון בעניינו של דומרני ובו נקבע כי ימשיך לשהות במעצר, יוני האחרון)

ראש ארגון הפשע שלום דומרני, הנושא עונש מאסר בבית הכלא "רימונים" שבשרון, לא יזכה לראות את חתונת בנו מהכלא, גם לא באמצעות שידור ישיר לתאו - כך קבע היום (ראשון) בית המשפט העליון. ואולם, השופט יורם דנציגר קבע כי כדי לאפשר צפייה בחתונה באמצעות שידור חי, יש מקום לבחון מדיניות גמישה יותר בנושא. "מעיון בתגובת המדינה עולה כי הכרה באפשרות מחייבת קביעת מדיניות חדשה בנדון, שלא קיימת בעת הנוכחית בפקודה או בנהלי שב"ס", נכתב בפסק הדין.

חתונת הבן של העבריין, המוגדר על ידי המשטרה כאחד מראשי ארגוני הפשע החזקים בישראל, תיערך הערב. בשבועיים האחרונים ביקש דומרני באמצעות פרקליטיו לצאת מבין כותלי הכלא כדי לנכוח באירוע, אך בית המשפט סירב לאור התנגדות הפרקליטות והמשטרה. לאחר הסירוב, העלה העבריין את האפשרות של צפייה בחתונה על גבי מסך בתאו, אך גם הפעם דחה בית המשפט העליון את הבקשה, וטען כי על שב"ס לקבוע מדיניות ברורה בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
מנכ"ל התעשייה האווירית: "נוכל לפתח לוויין חדש תוך שנתיים"
נתניהו עקץ את כץ בישיבת הממשלה: "צריך למנוע משברים, לא ליצור אותם"
פיצוץ עמוס 6: התעשייה האווירית תפצה את בעלת הלוויין ב-173 מיליון דולר

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה
לא יצפה בחתונת בנו מהכלא. דומרני/מערכת וואלה, בני בן סימון

"במישור העקרוני, איני שולל מראש את האפשרות של 'צפייה מרחוק' של אסירים באירועים משפחתיים, לאחר קבלת אישור מגורמי שירות בתי הסוהר", ציין דנציגר בפסיקתו. הוא הדגיש כי הסמכות ושיקול הדעת של בחינת האפשרות של "צפייה מרחוק", וקביעת הכללים בנדון במידה שיוחלט על אימוצה, נתונה לרשות המנהלית של שב"ס, ולא לבית המשפט.

"במובן זה, קביעה שיפוטית חד-פעמית בעניינו של אסיר פלוני, בסוגיה שהרשות המוסמכת טרם גיבשה מדיניות לגביה, וכאשר לוח הזמנים שנוצר אף אינו מאפשר לה לעשות כן, מכניסה למעשה את בית המשפט בנעליה של הרשות המנהלית", פסק. "איני סבור כי בנסיבות העניין יש מקום לקביעה עקרונית מצד בית המשפט, שעה שהרשות המוסמכת טרם הביעה את עמדתה בנדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully