וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עקץ את כץ בישיבת הממשלה: "צריך למנוע משברים, לא ליצור אותם"

4.9.2016 / 13:40

חרף המשבר החריף ביניהם, הגיע שר התחבורה לישיבת הממשלה והתיישב כרגיל לצדו של ראש הממשלה. נתניהו מצדו לא ויתר על ההזדמנות ותקף אותו: "המשבר מיותר, לא היה צריך להגיע אליו". הערכה בליכוד: איום הפיטורים המידיים של כץ ירד מהפרק

צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, מאצ'י הוף, יותם רונן, בני בן סימון, עריכה: ניר חן

המשבר הפוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה ישראל כץ סביב עבודות הרכבת בשבת, הגיע היום (ראשון) לנקודת רתיחה. "המשבר הזה כולו מיותר, לא היה צורך להגיע למצב זה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו זה שנים רבות, אנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת - הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת - הן לא יתבצעו. זה הכלל שהנחה אותנו, זה הכלל שימשיך להנחות אותנו. אני מצפה לשיתוף פעולה עם כל השרים, צריך לפתור בעיות - לא לייצר אותן", עקץ נתניהו את כץ בישיבת הממשלה, כששר התחבורה לצדו.

"מאז יום שישי אנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל", אמר ראש הממשלה. "אני רוצה להודות לך, שר הביטחון, אני שוחחתי איתך ואתה נרתמת מיד – הנחיתי את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מתוגבר כדי להקל על תנועת הנוסעים".

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ, נועד בתום ישיבת הממשלה עם כץ והשניים שוחחו על משבר הרכבת. לפי שעה גוברת הערכה בליכוד כי איום הפיטורים המידיים של כץ ירד מהפרק.

משבר הרכבת - כותרות אחרונות:
משבר הרכבת: עומסי תנועה בכבישים, תורים ארוכים בתחנות
מתקפה מתוזמנת של הח"כים החרדים נגד כץ: "הצית גל הסתה זדוני"
אוטובוסים במקום רכבות: הלו"ז המלא של מערך ההסעות החלופי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גמר אומר לפטר את השר". נתניהו וכץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערכה זו מגיעה בניגוד לדבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שאמר מוקדם יותר היום כי נתניהו נחוש לפטר את שר התחבורה. "ראש הממשלה גמר אומר לפטר את השר כץ, אך כרגע אנחנו מנסים למנוע זאת", אמר במשדר וואלה! NEWS.

לדבריו, "קשה להחזיר את הגלגל לאחור במשבר האמון. אנחנו מנסים לגשר ונכון לכרגע, אני לא מצליח. יש סיכויים נמוכים לכך שכץ יישאר בתפקיד שר התחבורה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, תקף את כץ. "לצערי, מייצרים אווירה כאילו ראש הממשלה נגד החיילים, וכאילו הוא רוצה לפגוע בתחבורה והשר כץ הוא בעצם הצדיק בשכונה. שר התחבורה צריך לפתור את המשבר הזה בעצמו ולא ליצור לראש הממשלה בעיות. זה מביך את הממשלה ומביך את המפלגה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"לשר התחבורה אין סמכות לכפות עבודה בשבת"

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, התייחסה הבוקר לסערת הרכבת ואמרה כי אנשי המשרד, ובכלל זה השר כץ, פעלו בהתאם לחוק. לטענתה, הניסיון לצמצם את הפגיעה באזרח הוביל למתן היתר עבודה בשבת. דבריה הם למעשה תגובה להאשמות שהטיח אתמול נתניהו בשר כץ, כשטען כי "מדובר במשבר יזום ומיותר מצד השר ישראל כץ שנוער לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי".

"יש צוות מקצועי ולוחות זמנים לעבודות בשבת. כל 20 העבודות בסוף השבוע הזה קיבלו היתר. אחת העבודות, זו שבגללה אין לנו תנועת רכבות כרגע, דורשת 28 שעות, חייבים להשבית את הכול", הסבירה את הצורך בעבודה בשבת. "שר העבודה והרווחה הוא היחיד ששוקל את השיקול. אני כמנכ"לית משרד התחבורה צריכה לשקול האם לפגוע בציבור או לא. כבר עובדים ככה שנים מול שר העבודה. נפגע שירות חיוני לאזרח, ולכן קיבלנו היתר לעבוד בשבת".

לדבריה, סוגיית העבודה בשבת בכלל אינה נתונה לשיקול דעתו של כץ. "היינו בישיבה על ראשי הסיעות החרדיות, הסברנו מתי נעבוד, וביקש השר והנחה שאיפה שלא חייבים - לא יעבדו בשבת. גם אם השר היה רוצה, עם כל הבולדוזריות שלו, אין לו סמכות לאשר או לא לאשר עבודות בשבת, ובטח שלא לכפות את זה".

טרנר הוסיפה כי אינה מבינה את הסערה, שכן רכבת ישראל פעלה כפי שהיא עושה זה עשרות שנים. "אני בעצמי התקשרתי לראש הסגל לראות אם יש הנחייה להפסיק את העבודות, כי לא בוטל שום היתר. במישור המקצועי אני מופתעת שכל המדינה צריכה היום להיות בסחרור, על אף שלא השתנה שום דבר בעבודה שלנו זה שנים.

עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. יותם רונן
"השירות לאזרח נפגע". עבודות על תחנת הרכבת השלום בתל אביב, בחודש שעבר/יותם רונן

"זה כואב לראות את הטירוף הזה ואת הפגיעה בציבור. מי שלא רוצה שנעבוד בשבת צריך לשנות באופן אקטיבי את החוק, שמאפשר זאת. גם בשבת זו חברות מקבילות לנו, שלא קשורות למשרד התחבורה, עבדו בשבת. כדי שהמדינה תתפקד מותר לעבוד בתנאים מסוימים בשבת. לגבי תחבורה ציבורית בשבת, זה כבר עניין של מדיניות ואנחנו לא אלו שמחליטים אם לשנות את הסטטוס קוו".

נתניהו אמר אתמול למקורביו כי כץ הוא האשם במשבר הרכבת, מאחר שהתעקש לבצע את העבודות בשבת שלא לצורך. "ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר במיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד. מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת, ניתן היה לבצע אותן במועדים אחרים, שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי, לא בנוסעים ולא בחיילים".

(עדכון ראשון: 9:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully