וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה מתוזמנת של הח"כים החרדים נגד כץ: "הצית גל הסתה זדוני"

4.9.2016 / 8:25

בעיתונות החרדית פורסמו מאמרים נגד שר התחבורה, שהואשם בנקמנות וברצון לפגוע בנתניהו על רקע משבר הרכבת. "מערכת ההסתה נגד הציבור החרדי נזקפת ל'זכותו'", אמר ח"כ גפני. ליצמן התבטא במתינות יחסית, בש"ס נמנעו מלהגיב לסערה

עריכה: ניר חן

חברי הכנסת החרדים הגיבו הבוקר (ראשון) לראשונה לסערת הרכבת, שנוצרה בעקבות החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את העבודות בשבת, במתקפה חריפה על שר התחבורה ישראל כץ. ביומונים החרדים, המייצגים חלק מהסיעות החרדיות בכנסת, הובאו דבריהם של כמה ח"כים ומהם עולה כי כץ תכנן לפגוע בנתניהו.

הכותרת הראשית בעיתון "יתד נאמן", שמייצג את סיעת "דגל התורה", האשימה את כץ בהסתה נגד הציבור החרדי. "שר התחבורה הצית גל הסתה זדוני", נכתב. ח"כ משה גפני מיהדות התורה תקף את כץ ואמר כי הוא פועל מתוך נקמנות. "יצא המרצע מן השר, התנהלותו החמורה של ישראל כץ מוכיחה כי לא פיקוח נפש עמד לנגד עיניו ולא טובת הרכבת, אלא רק המערכת הפוליטית והרצון לנקום בראש הממשלה. כל מערכת ההסתה המתנהלת כעת נגד הציבור החרדי נזקפת ל'זכותו'", אמר.

משבר הרכבת - כותרות אחרונות:
קו הרכבת חיפה-תל אביב מושבת: ישראל נערכת לבוקר עמוס בדרכים
אקדח האיומים כבר מונח על השולחן: האם נתניהו יפטר את כץ?
חיילי צה"ל מתוסכלים מהשבתת הרכבות: "נעזוב מוקדם יותר את המשפחה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקפה נגד כץ. כותרת שער היומון החרדי "יתד נאמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמיתו לסיעה ח"כ אורי מקלב תקף גם הוא את שר התחבורה ואמר כי הוא מפר את הסטטוס קוו. "כואב מאוד שחלק מהממשלה הזו, כולל אנשים המציגים את עצמם כאנשי מסורת, ומתברר שהכול מן השפה ולחוץ, לפתע הם מוכנים למכור את השבת, עבור מאבק פוליטי".

עוד באותו נושא

מאות הפגינו במחאה על השבתת הרכבת: "מכרו אותנו לחרדים"

לכתבה המלאה

"לא נתפשר על השבת"

בשאר היומונים החרדים, "המבשר" ו"המודיע", המייצגים חלקים בסיעת אגודת ישראל, היו יותר מתונים. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בדברים שצוטטו בהם הבוקר: "שבת קודש מהווה ערך עליון, עליו לא נוכל להתפשר וכי הודות לשיתוף פעולה בין כלל הנציגות החרדית והדתית, נוכל גם בהמשך לשמור את השבת מכל פגיעה בה, כפי שרוב מוחלט של אזרחי ישראל דורשים ורואים ביום שבת יום מנוחה ללא הבדל מפלגתי".

ש"ס, לעומת זאת, לא מחזיקה בעיתון מפלגתי היוצא לאור מדי יום. גם "יום ליום", השבועון המזוהה עם המפלגה, אינו מיישר עמה קו לחלוטין. עד כה, יו"ר המפלגה אריה דרעי כמו גם יתר החברים בה נמנעו מלהגיב על הסערה האחרונה. פוליטיקאים חרדים אחרים נמנעו מלהתראיין או לשלוח הודעות לתקשורת בכלי התקשורת הכלליים. לטענתם, "אין לנו עניין להתערב במריבה בין כץ לנתניהו או להוסיף שמן למדורה נגד נתניהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully