וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני מאשים: "כץ פעל לסבך את נתניהו עם החיילים"

4.9.2016 / 0:35

לדברי יו"ר ועדת הכספים, שר התחבורה פעל ביודעין כדי שתנועת הרכבות לא תתחדש בראשון. גורם בסיעות החרדיות הסביר את שתיקתן עד כה במשבר הפוליטי: "הסיפור הוא לא השבת, אלא המאבק הפוליטי בין נתניהו לכץ"

צילום: ערן גילווארג, אבי כהן; עריכה: עמרי וייס

(בווידאו: מאות הפגינו בתל אביב ובחיפה במחאה על השבתת הרכבת)

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס אמש (שבת) בכנס סגור בבני ברק למשבר שנוצר בעקבות השבתת עבודות הרכבת בשבת ואמר כי שר התחבורה ישראל כץ "פעל לסבך את נתניהו עם החיילים". לדברי יו"ר ועדת הכספים, כץ הורה לחברת רכבת ישראל להתחיל בפירוק המסילות ביום שישי, כחלק מהעבודות שתוכננו להתבצע בסוף השבוע. זאת, כך לפי גפני, כדי להבטיח שהרכבות לא יוכלו לנסוע ביום ראשון.

עד כה שמרו בסיעות החרדיות על שתיקה. "אנחנו לא רואים כרגע סיבה לקפוץ אל תוך המריבה הזו, ומעדיפים לנהל דיונים על קדושת השבת בחדרים סגורים מול ראש הממשלה והגורמים הרלוונטיים", אמר אמש גורם במפלגות החרדיות לוואלה! NEWS. כץ מצדו מוסיף לשמור על שתיקה בכל הנוגע למשבר הפוליטי מול ראש הממשלה.

עוד על משבר הרכבת בוואלה! NEWS:
מחיר המשבר: הרכבות בין תל אביב לחיפה ולנתב"ג יושבתו עד מחר
חיילי צה"ל מתוסכלים מהשבתת הרכבות: "נעזוב מוקדם יותר את המשפחה"
"מוכרים אותנו לחרדים": חסימת כבישים בת"א במחאה על משבר הרכבת

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
טען כי כץ הורה לרכבת לפרק את המסילות ביום שישי. ח"כ גפני/ראובן קסטרו

חברי כנסת בכירים ביהדות התורה ובש"ס החליטו להימנע מראיונות או תגובות בתקשורת בשלב זה, "מתוך מטרה לא להעצים את ההסתה נגד נתניהו בכלי התקשורת בעקבות החלטתו לא לאפשר את עבודות הרכבת בשבת". הגורם אמר כי "הסיפור כבר מזמן הוא לא רק השבת, אלא המאבק הפוליטי בין נתניהו לכץ". יחד עם זאת, היומונים החרדים, המייצגים את חלק מהסיעות החרדיות, צפויים לפרסם מחר בבוקר ציטוטים של ראשי יהדות התורה ובהם גיבוי לראש הממשלה נתניהו.

בתוך כך, יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) החליט לדחות את נסיעתו לחו"ל שהייתה מתוכננת למחר, בעקבות המשבר. ח"כ ביטן היה אמור לצאת למשלחת של הסוכנות היהודית לקהילות היהודיות בארצות הברית ובקנדה.

הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, 03 ספטמבר 2016. מגד גוזני
ח"כ תמר זנדברג וח"כ קסניה סבטלובה בהפגנה בתל אביב, אמש/מגד גוזני

ח"כ יואב קיש (הליכוד) יצא להגנת נתניהו ואמר: "ראש הממשלה מנסה לפתור את המשבר שנוצר בענייני התחבורה והשבת. אני בטוח שראש הממשלה, כבעל ניסיון רב ומי שיוביל את הליכוד והממשלה לעוד שנים רבות, יצליח במשימה זו. ויכוחים בפוליטיקה יש למכביר. כשמדובר בבית הפוליטי שלנו, אי-הסכמות צריך לפתור בהידברות, זו הדרך הנכונה".

בניגוד אליו, ח"כ אורן חזן (הליכוד) קרא לנתניהו "להפסיק עם ההשתלחויות בשר ישראל כץ. הוא לא אויב". לדברי חזן, "המשך המריבות הפנימיות יפגע בליכוד, יפגע בך ויביא לבחירות ולסיום כהונתך כראש הממשלה. איך אדוני מצפה שהציבור ייתן בנו את אמונו, אם אנחנו מצטיירים כמי שכל הזמן רבים", תהה.

שר העבודה והרווחה חיים כץ קרא לראש הממשלה שלא לשקול את פיטורי ישראל כץ. "שר התחבורה עושה עבודה מצוינת, ונוהג בנושא העבודות ברכבת ישראל באופן ממלכתי", מסר חיים כץ. "כשר שממונה על מתן היתרי העבודה בשבת אני קורא לראש הממשלה לשבת ולהידבר על מנת להביא לסיום המשבר ופתרון הבעיה עם המפלגות החרדיות. אני בעד שמירה על הסטטוס קוו, בכל הקשור להעסקת עובדים ביום המנוחה", הדגיש השר.

הפגנות בתחנת רכבת לב המפרץ בחיפה נגד השבתת הרכבת, ספטמבר 2016. לורינה מרדכי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בתחנת הרכבת לב המפרץ שבחיפה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, לורינה מרדכי

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו למקורביו כי "מדובר במשבר יזום ומיותר מצד השר ישראל כץ שנועד לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי". נתניהו הוסיף בפני המקורבים כי "ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד. מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת, ניתן היה לבצע אותן במועדים אחרים, שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי, לא בנוסעים ולא בחיילים".

מקורבי ראש הממשלה מסרו כי הוא מזועזע "מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים, ועושה הכול כדי למזער למינימום את הפגיעה". הם עדכנו כי נתניהו סיכם עם שר הביטחון ליברמן להעמיד אוטובוסים לרשות החיילים, והנחה לתגבר את קווי האוטובוסים.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully