וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ עמוס 6: התעשייה האווירית תפצה את בעלת הלוויין ב-173 מיליון דולר

4.9.2016 / 9:41

החברה הממשלתית הודיעה כי תפצה את "חלל תקשורת" על אובדן הלוויין, שהתפוצץ ביום חמישי האחרון, באמצעות כספי הביטוח. בנוסף לכך תפעל בעלת הלוויין להשבת 50 מיליון דולר מחברת השיגור SpaceX בגין שירותי השיגור - או שתדרוש שיגור נוסף

אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכה: ניר חן

התעשייה האווירית, שביטחה את הלוויין "עמוס 6" שהתפוצץ על כן השיגור בפלורידה ביום חמישי האחרון, הודיעה הבוקר (ראשון) כי תשיב לחברת "חלל תקשורת" את הכסף בשל האובדן באמצעות כספי הביטוח – כ-173 מיליון דולר, וכן הוצאות נוספות. מחלל תקשורת נמסר כי אובדן הלוויין אירע טרם השיגור בפועל לכן פוליסות הביטוח שרכשה לא הופעלו, ועל כן מתבטלות. בהתאם לכך, לפי החברה, היא זכאית להשבה מלאה של כל הסכומים ששילמה למבטחי הלוויין בגין ביטוח שיגור הלוויין ושהותו במסלול בתוך 30 יום.

בכך לא תמו הפיצויים המגיעים לחלל תקשורת. מהחברה נמסר כי מאחר ששירות השיגור של חלל תקשורת עם חברת השיגור, SpaceX, לא סופק - תפעל החברה מולה לשם השבת הסכומים ששולמו בגין שרותי השיגור, בסך כ-50 מיליון דולר. או לחילופין, החברה תפעל לשיגור נוסף של לוויין עתידי תוך שימוש בהסכם הקיים והתשלומים שבוצעו מכוחו.

מהתעשייה האווירית נמסר כי היא מחזיקה בפוליסת ביטוח המכסה את כל הסיכונים ללווין במשלוח ובאתר השיגור. להערכתה, בהתאם לתנאי הפוליסה, היא זכאית לשיפוי ביטוחי מלא והיא פועלת מול הגורמים המבטחים לקבלת השיפוי הביטוחי.

לקריאה נוספת:
לוט בערפל: הסיבות שהובילו לפיצוץ הלוויין "עמוס 6" נותרו ללא מענה
פיצוץ הלוויין "עמוס 6" מחזיר את תעשיית החלל למלחמת הקיום על הקרקע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביטוח לא הופעל. פיצוץ הלווין "עמוס 6", בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיצוץ ברקטת פלקון 9 של חברת SpaceX, שהייתה אמורה לשגר לחלל את לוויין התקשורת הישראלי, אירע ביום חמישי האחרון - יומיים לפני מועד השיגור. מדובר בתקלה שאירעה ככל הנראה במהלך תדלוק הרקטה. עדי ראייה מסרו כי כמה פיצוצים נשמעו מהאזור, והרעידו את הבניינים הסמוכים. עשן שחור סמיך היתמר מעל לאתר, וצוותי החירום הגיעו לזירה.

יו"ר סוכנות החלל הישראלית, פרופ' יצחק בן ישראל, אמר כי מדובר באירוע נדיר וחריג. "לא זכורה בישראל ובכלל תקלה מסוג זה במשגר. הרקטה התפוצצה כשעל ראשה הלוויין". לדבריו, האירוע החמור ישפיע על ענף התקשורת הלוויינית בישראל. "יש להמתין לממצאי החקירה על מנת להבין מה קרה שם ומה הוביל לתקלה", אמר.

בעליה של חברת "חלל תקשורת", שאול אלוביץ', מחזיק גם בבעלות בוואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully