וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוט בערפל: הסיבות שהובילו לפיצוץ הלוויין "עמוס 6" נותרו ללא מענה

חברת SpaceX עדיין לא סיפקה מידע על הגורמים שהובילו להריסתו של הלוויין הישראלי המתקדם ביותר. לא מדובר בכישלון הראשון של החברה, ששולחת אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, ותכננה לשלוח אסטרונאוטים לתחנה בעתיד הקרוב

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: מתן חדד

שעות עברו מאז שפיצוץ אדיר של רקטת הפלקון 9 של חברת SpaceX הרעיד אתמול (חמישי) את קייפ קנאברל שבפלורידה ולוויין התקשורת הגדול והמתקדם ביותר בישראל, "עמוס 6" נהרס לחלוטין. עם זאת, שאלות רבות הנוגעות לסיבה שהובילה למקרה נותרו פתוחות, ובימים הקרובים תצטרך החברה, שמתכננת בעתיד הקרוב לשלוח אסטרונאוטים לחלל, להבהיר מה השתבש, כיצד ומדוע.

המידע היחיד הידוע בשלב זה הוא כי הפיצוץ אירע במהלך תדלוק הרקטה, לקראת שיגורה מחר. מנכ"ל חברת SpaceX, אילון מאסק, אמר כי מקור הפיצוץ הוא במכל החמצן הנוזלי העליון של הרקטה, אך הדגיש בחשבון הטוויטר שלו כי "הסיבה עדיין לא ידועה. מידע נוסף יימסר בהקדם". החברה עצמה מסרה פרטים יבשים על האירוע, וציינה כי אירעה "חריגה" במהלך ניסוי שגרתי. "אנו ממשיכים לחקור את המידע כדי לאתר את שורשה של הבעיה", נמסר.

בשל הפיצוץ הענק, שריפה פרצה באתר וכוחות הכיבוי טרם הצליחו להשתלט על כולה. מסיבה זו חקירת האירוע מתעכבת שכן הכניסה לשטח אסורה. "אנו רוצים לוודא שאנו מנטרלים כל בעיה אפשרית", אמר שון וולק, דובר זרוע החלל של חיל האוויר האמריקני. "באירוע אין נפגעים ואנו רוצים שהמצב יישאר כך".

עוד כתבות בנושא:
יומיים לפני השיגור לחלל: הלוויין הישראלי עמוס 6 התפוצץ
מכה קשה לתעשיית החלל: סופו של לוויין התקשורת המתקדם בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצוץ בכן השיגור, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר במכה קשה לחברת SpaceX. אמנם היא ידעה ניסויים ושיגורים מוצלחים, כמו גם הישגים חסרי-תקדים, אך גם תאונות שהצליחו לפגוע בשמה. ביוני 2015, רקטה שנשאה חללית משא בלתי-מאוישת של החברת התפוצצה כשתי דקות לאחר שיגורה מקייפ קנאברל. חקירת האירוע העלתה אז כי יתד בתוך מכל החמצן הנוזלי העליון קרסה.

במקביל אירעו תקלות בניסוי של אחת ממטרותיה המרכזיות של החברה – שיגור רקטה לחלל והנחתתה על משטח בים, כך שניתן יהיה לעשות בה שימוש חוזר. בינואר 2015, הניסיון הראשון להנחית את הפלקון 9 לאחר משלוח לתחנת החלל נכשל. זאת, בשל מחסור בנוזל ההידראולי שמשמש להכוונת הרקטה בעת הנחיתה. באפריל של אותה השנה, החברה ניסתה שוב להנחית רקטה בים ונכשלה, אחרי שעשר שניות לפני הנחיתה נכבה השסתום השולט במנוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיצוץ רקטה של חברת SPACEX שהייתה אמורה לשלוח את לוויין התקשורת "עמוס 6" לחלל, בקייפ קנאברל שבפלורידה, ארצות הברית. טוויטר, צילום מסך
מכה קשה לנאס"א. זירת הפיצוץ/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, באפריל האחרון רקטת הפלקון 9 ועליה מטען המיועד לתחנת החלל הבינלאומית שוגרה מפלורידה, והמאיץ הרב-שימושי שלה נחת לראשונה בשלום על פלטפורמה בים דקות לאחר מכן. הנשיא ברק אובמה שיבח אז על ההישג בטוויטר וכתב: "מזל טוב ל-SpaceX על נחיתת הטיל בים. בזכות יזמים יצירתיים כמוכם ונאס"א, יכולה ארצות הברית להמשיך בחקר החלל".

פיצוץ הרקטה מהווה מכה קשה גם לנאס"א, שהסתמכה על חברת החלל הפרטית כדי להעביר אספקה לתחנת החלל, ותכננה גם לשגר באמצעותה אסטרונאוטים לתחנה.

בעליה של חברת "חלל תקשורת", שאול אלוביץ', מחזיק גם בבעלות בוואלה! NEWS


(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully