וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים להסדר טיעון: שש שנות מאסר לדומרני בגין ניסיונות רצח

6.12.2016 / 21:25

במסגרת ההסכם המתגבש עם פרקליטי מחוז דרום, ראש ארגון הפשע מהדרום ואנשיו יודו בעבירות ויישאו שנות מאסר בודדות בבית הכלא. במאי קבע בית המשפט המחוזי כי הראיות בחלק מהאישומים בפרשה חלשות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(דיון בהארכת מעצרו של דומרני, יוני האחרון)

מגעים מתקדמים מתנהלים בימים אלה בין פרקליטיו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני ואנשיו, לבין פרקליטות מחוז דרום, בנוגע לחתימה על הסדר טיעון במסגרת הפרשה שבה מואשם דומרני בכמה ניסיונות רצח ובהחזקת נשק. לפי ההסכם המתגבש, דומרני יודה בכמה עבירות ויישא עונש הנע בין שש לשש וחצי שנות מאסר, ושאר חברי ארגונו המעורבים בפרשה ישאו עונש שנע בין שנתיים לארבע שנים, כל אחד לפי חלקו. הפרקליטות פועלת לכך שדומרני יודה בשלושה ניסיונות רצח.

גורמים המעורים בנושא אמרו לוואלה! NEWS כי "לא היה שום לחץ על הפרקליטות להגיע להסדר. ההסדר מתגבש בהמשך לגישור שהתקיים, ועל פי המלצת בית המשפט, בהתאם לרמת הענישה שאותה ביקשה הפרקליטות. אם יבשיל ההסדר מדובר בענישה משמעותית ביותר כלפי הנאשם בהתייחס לנסיבות התיק".

מהפרקליטות נמסר כי "בהמשך להליך גישור שהתקיים בבית המשפט, זה זמן רב מתנהלים מגעים בין הצדדים, שטרם הבשילו לכדי הסדר הטיעון ולכן אין באפשרותנו להתייחס לנושא".

עוד בוואלה! NEWS:
קשיים ביישום המתווה להעתקת תושבי עמונה לחלקות סמוכות
טראמפ: "המטוס הנשיאותי יקר מדי"; הבית הלבן: "לא נכון"
בטקס לזכר בן גוריון: מנקה הושפלה והופשטה בבדיקה ביטחונית

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
ירצה שנות מאסר בודדות? דומרני/מערכת וואלה!, בני בן סימון

במאי האחרון קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי יש לעצור עד תום ההליכים את דומרני ואת אנשיו שלומי בסה, אבי ווטורי ורועי בנקר, אך השופט נאסר אבו טהה קבע כי הראיות נגדם בחלק מהאישומים חלשות. במסגרת הפרשה הגישה פרקליטות מחוז דרום חמישה כתבי האישום נגד 19 נאשמים, בגין עבירות הכוללות רצח, ניסיונות רצח, קשירת קשר ועבירות נשק.

על פי כתבי האישום, הרקע למרבית המקרים היה סכסוכים בין עבריינים על שליטה באשדוד. דומרני מואשם בניסיונות רצח של אנשי "הכנופייה הגרוזינית" באשדוד, אספקת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע.

השופט אבו טהה ציין את החולשה של הראיות בניסיונות הרצח של יוסי קריחלי ואדם דפס, וכן בשידול לרצח של חלק מהגורמים הנמנים עם קבוצת "הגרוזינים", גיאורגי חננשווילי, ורמז שמלשווילי, אלירן חובב ואדם דפס. בעבירות של מתן אמצעים לביצוע פשע, קשירת קשר ועבירות בנשק נקבע כי קיימות ראיות לכאורה לגבי חלק מהנאשמים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully