וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטקס לזכר בן גוריון: מנקה הושפלה והופשטה בבדיקה ביטחונית

7.12.2016 / 0:37

העובדת הגיעה למדרשה וכחלק מסידורי האבטחה בטקס, שבו השתתפו הנשיא וראש הממשלה, התבקשה להתפשט שלוש פעמים. "הורידו לי את השמלה וגם את החזייה", סיפרה. השב"כ בתגובה: "מצרים על אי הנוחות"

צילום: בני בן סימון, עריכה: טל רזניק

עובדת ניקיון בדואית בתיכון לחינוך סביבתי במדרשת שדה בוקר עברה אתמל (שלישי) בדיקה ביטחונית פולשנית שבמהלכה התבקשה להתפשט שלוש פעמים, כחלק מסידורי האבטחה לקראת טקס האזכרה לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. הטקס נערך בשעות הצהריים והשתתפו בו נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה.

סמאיה אבו גילדן, בת 37 מיישוב בדואי ברמת ציפורים, הגיעה בשעה סמוך לשעה 11:00 בבוקר לעבודתה בתיכון. "הגעתי לפה ואמרו לי תעברי בדיקה", סיפרה אבו גילדן לוואלה! NEWS. "הורידו לי את השמלה וגם את החזייה", המשיכה.

אלא שההשפלה, לדברי אבו גילדן, לא הסתיימה אז. "התלבשתי, באה אליי עוד בחורה וביקשה ממני שוב להתפשט". אבו גילדן שאלה את המאבטחים אם הם בודקים כך את כולם ונותרה ללא תשובה. "הרגשתי לא בסדר, יש לי תעודת זהות כבר 25 שנים", סיפרה. אך אבו גילדן הופשטה שוב.

עוד בוואלה! NEWS:
מפקחי הבנייה הכריזו על עיצומים: "צריכים תקנים, לא רחפנים"
שוטר שזוכה בעבר מפלילים - נעצר שוב בחשד לקבלת שוחד מעבריינים
מתחת למולדובה ובולגריה: הישגי תלמידי ישראל – מהגרועים בעולם המערבי

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס אזכרה לראש הממשלה דוד בן גוריון, שדה בוקר. 6 בדצמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין לצד קבריהם של פולה ודוד בן גוריון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אולם גם אז הבדיקה לא נגמרה. "רצו לעשות לי בדיקה בפעם השלישית אבל לא הסכמתי ואמרתי להם שאני מוותרת ורוצה לחזור הביתה", העידה אבו גילדן שהייתה נסערת מאוד. "חשבתי שעשיתי משהו לא בסדר". בשלב זה ויתרו המאבטחים על הבדיקה השלישית והיא נכנסה בשערי התיכון.

שקד לזרוביץ, תלמידה בבית הספר, הייתה עדה למסכת הבדיקות הפולשניות. "הגעתי לפה בערך חצי שעה אחריה, והם עדיין היו איתה בבדיקה", העידה. "אני מבינה את הצרכים הביטחוניים אבל לבן אדם זה משפיל, אנחנו מכירות אותה ויודעות מי היא ושהיא עובדת בבית הספר, אבל הם התעקשו".

מהשב"כ נמסר בתגובה: "הנידון נבדקה בהתאם לנהלי האבטחה הקבועים עם הגעתה לאירוע. בתום הבדיקה שנערכה מספר דקות, הותרה כניסתה. אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה כתוצאה מפעולות האבטחה שנדרשו במסגרת זו".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully