וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר שזוכה בעבר מפלילים - נעצר שוב בחשד לקבלת שוחד מעבריינים

6.12.2016 / 14:15

יחד עמו נעצרו שניים נוספים שעל פי החשד היו מעורבים בעשרות מקרים של קבלת שוחד מעבריינים, בתמורה למסירת מידע משטרתי. השוטר, שהואשם בשנת 2010 בשיבוש הליכי משפט וזוכה, נעצר בשנית בעקבות הפרשה החדשה

אילוסטרציה. שלומי גבאי
פרשה שמורכבת מפרשות רבות/שלומי גבאי

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עצרה אתמול (שני) שלושה בני אדם, בהם שוטר, בשורת עבירות חמורות, שכללו העברת מידע לגורמים עברייניים תמורת שוחד. לוואלה! NEWS נודע כי השוטר, רימון חינוואי, הואשם בעבר בעבירה של שיבוש הליכי משפט במסגרת אירוע תקיפה, אך זוכה מאשמה.

חינוואי, תושב הכפר דיר חנא, משמש חוקר בתחנת כרמיאל שבצפון. מח"ש פתחה בחודש מאי בחקירה סמויה נגדו ונגד רבים אחרים. מדובר למעשה מפרשה המורכבת מעשרות פרשיות נוספות במסגרתן מסר חינוואי מידע ממאגר הרישום הפלילי לגורמים שאינם מורשים להיחשף אליו בתמורה לשוחד. מדברי נציג מח"ש בדיון שנערך אתמול בבית משפט השלום, עלה כי נעשה חיפוש בביתו של חינוואי במהלכו נלקחו ממנו מסמכים וחומרים רבים.

בגין מעשיו, חינוואי חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, שיבוש מהלכי משפט, עבירה על חוק המרשם הפלילי, פגיעה בהגנת הפרטיות וקשירת קשר לביצוע עבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש עיריית אשקלון הקודם: "יש להדיח את איתמר שמעוני"
בעקבות תחקיר וואלה! NEWS: נאשם בפרשת סימנס דורש לבטל כתב האישום
בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי עוכב לחקירה בחשד לקבלת שוחד

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"פרסום שמו יפגע במעמדו משום שגם קרוביו משרתים במשטרה"/ראובן קסטרו

במהלך הדיון טען פרקליטו של חינאווי, עו"ד הלאל קאסם, כי פרסום שמו של השוטר יפגע במעמדו בין היתר משום שקרוביו משרתים אף הם במשטרה, אך בית המשפט דחה בקשה זו. עו"ד קאסם הבהיר כי "החשוד מסר את גרסתו והוא מכחיש כל קשר לעבירות האלה". מעצרו של חינאווי הוארך עד יום רביעי.

באוגוסט 2010 הואשם חינוואי כי שיקר בחקירתו במח"ש בה התבקש למסור מידע על שוטר אחר, שהיכה קטין שנעצר בחשד להחזקת סמים וניסיון פריצה לבית. החשדות נגדו הופרכו מאוחר יותר והשוטר המכה הורשע בתקיפה.

הפרשה קיבלה תפנית, לאחר שהקטין עבר אונס קבוצתי בתא המעצר, דבר שהעצים את חומרתם של המעשים. בשנת 2012 חינוואי זוכה באופן מוחלט מהחשד כי חיפה על השוטר שתקף את הקטין בחקירתו. עו"ד קאסם אמר בדיון היום כי נגד מח"ש הוגשה תביעה בגין אותו התיק, וכי הוא "חושש שהתיק הנוכחי קשור לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully