וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי עוכב לחקירה בחשד לקבלת שוחד

15.11.2016 / 8:30

על פי החשד, הבכיר קידם במסגרת תפקידו את ענייניו של איש עסקים גרמני מפוקפק בעסקאות גז בתמורה להטבות וכספים לו או לקרוביו. אישה נוספת עוכבה לחקירה בחשד למעורבות בפרשה. הבכיר היה אמור להתמנות לאחרונה לתפקיד ביטחוני רגיש

בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי נחקר בחשד לקבלת שוחד, 15 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
המשטרה ערכה חיפוש בבית החשוד/לשכת העיתונות הממשלתית

בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי (מל"ל) עוכב הבוקר (שלישי) לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. אישה נוספת עוכבה בחשד למעורבות בפרשה. על פי החשד, הבכיר קידם במסגרת תפקידו את ענייניו של איש עסקים גרמני מפוקפק המקורב לו בתמורה לשוחד בין היתר באמצעות הטבות וכספים לו או למי מבני משפחתו, ומבלי שדיווח כדין על הקשר ביניהם. הבכיר היה אמור להתמנות לאחרונה לתפקיד ביטחוני רגיש.

החשדות נגדו קשורים בעסקת רכש שבה היה מעורב של מספנה שאמורה לייצר אוניית דחף של גז עבור מאגר תמר. לפי החשד, הבכיר במל"ל יצא לעסקה בשליחותו של איש העסקים הגרמני. תנועת אומ"ץ הגישה לאחרונה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה שבו נכתב על ניגוד העניינים בעבודתו והחשדות לשוחד. איש העסקים נושא בימים אלה עונש מאסר בגרמניה לאחר שהורשע בה בשורה של עבירות הונאה ומרמה.

עוד בוואלה! NEWS:
סגן ראש עיריית שדרות וראש המועצה הדתית בעיר חשודים בשחיתות
עליית מדרגה: הנחיה חדשה תאפשר לגזור עונשי מאסר על סרבני גט
"ראשונטורס": לא יבוטל כתב האישום נגד מתאמת קשרי החוץ של אולמרט

ניידות של משטרת חדרה. שלומי גבאי
באומ"ץ בירכו על ההתפתחות בחקירה/שלומי גבאי

עיכוב השניים נעשה בתום חקירה סמויה שביססה את החשדות. שוטרי היחידה הארצית של משטרת ישראל ערכו גם חיפושים בבתיהם ובמשרדים הרלוונטיים לחקירה. מדוברות המשטרה נמסר כי החקירה בראשיתה ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

טרם כהונתו במועצה לביטחון לאומי, שירת הבכיר שנים רבות בצה"ל. המועצה לביטחון לאומי מייעצת לראש הממשלה ולשרי הקבינט בתחום המדיני-ביטחוני. בראש המועצה עומד יעקב נגל, שמשמש כממלא מקום היועץ לביטחון לאומי. התפקיד הרשמי עדיין לא אויש מאז מינויו של יוסי כהן לראשות המוסד.

תנועת אומ"ץ, הפועלת למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, בירכה על ההתקדמות בחקירה בפרשת הבכיר במל"ל. יו"ר תנועת אומ"ץ, מעוזיה סגל, אמר: "אנו מאמינים שמערכת האכיפה תדע למצות את התהליך ולהביא למיצויו ומקווים כי חשיפות מסוג זה ירתיעו בעלי תפקידים בכירים במערכת הציבורית ויבהירו להם כי יש מי שמסתכל ובוחן את עבודתם, יבינו שהם משרתי ציבור ויימנעו מקבלת טובות הנאה ובגידה בתפקידם למען בצע כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully