וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מצדד במייסד ויקיליקס: "אמר כי רוסיה לא הדליפה לאתרו"

4.1.2017 / 16:50

בניסיון נוסף לשכנע את הציבור להטיל ספק בקביעה שמוסקבה התערבה בבחירות, ציטט הנשיא הנבחר את אסאנג' באומרו ש"גם בן 14 היה יכול לפרוץ למחשבים". טראמפ תהה אם דחיית תדרוך בנושא נועדה למשוך זמן

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(טראמפ בריאיון לפוקס ניוז על ההאשמות כי רוסיה סייעה לו בבחירות, לאחר ניצחונו)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ ממשיך לנסות ולשכנע את הציבור שלא להתייחס ברצינות לקביעת סוכנויות הביון האמריקניות, לפיהן רוסיה עומדת מאחורי מתקפות הסייבר במהלך הבחירות לנשיאות. הפעם הביע טראמפ תמיכה בפומבי במייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג', שאמר בריאיון כי מוסקבה היא אינה המקור של הדלפות המיילים שנגנבו ממחשבי הוועידה הדמוקרטית ויו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה, שפורסמו באתרו.

"אסאנג' אמר כי הרוסים לא העניקו לו את המידע", כתב בעמוד הטוויטר שלו. "הוא אמר כי נער בן 14 היה יכול לפרוץ למייל של פודסטה – מדוע הוועידה הדמוקרטית כזו בלתי-אחראית". בציוץ אחר תהה טראמפ: "מישהו פרץ למחשבי הוועידה הדמוקרטית. מדוע לא היה להם מערכות הגנה כמו שיש במחשבי הוועידה הרפובליקנית?".

לקריאה נוספת:
גם מתוך הבית הלבן, טראמפ ימשיך לנהל את העולם דרך הטוויטר
הקונגרס החליש את הפיקוח עליו, וטראמפ תקף: "לא הדבר הכי חשוב"
האורחים המפתיעים שצפויים להגיע להשבעת טראמפ: הילרי וביל קלינטון

הצצה לבית של דונאלד טראמפ. יוטיוב, צילום מסך
"אני יודע דברים שאחרים לא יודעים". טראמפ/צילום מסך, יוטיוב

דבריו של טראמפ מגיעים לאחר שאתמול כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "תדרוך ה'מודיעין' על 'מתקפות המחשב הרוסיות' לכאורה נדחה ליום שישי. אולי דרוש יותר זמן כדי לבסס את התיק. מאוד מוזר!".

עם זאת, גורמים בסוכנויות הביון במדינה סתרו את הודעתו של הנשיא הנבחר. רשת NBC דיווחה מפי גורם בשירותי המודיעין כי תדרוכי הביטחון מתקיימים בדרך כלל בימי שישי ולפיכך אין דחייה במועד המתוכנן. גם ברשת CNN דווח שלא נקבע כלל תדרוך עבור טראמפ להיום.

הנשיא היוצא, ברק אובמה, הורה בשבוע שעבר על גירושם של 35 דיפלומטים רוסים המוצבים בארצות הברית בשל מה שהגדיר כ"מאמצים לפגוע באינטרסים אמריקניים" מצד רוסיה, על רקע הקביעה של קהילת המודיעין כי מוסקבה התערבה בבחירות. גם סנאטורים רפובליקנים בכירים כמו ג'ון מקיין ולינדזי גרהאם הצטרפו להערכות הללו. "הייתה התקפת סייבר, וצריך להתייחס לזה כך", אמר מקיין בעת ביקור בגאורגיה בסוף השבוע האחרון.

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
"אמר כי נער בן 14 היה יכול לפרוץ למייל של פודסטה". אסאנג'/רויטרס

הסנאטור, שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות בשנת 2008, ועומד כיום בראש ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, אף קבע דיון בנושא ליום חמישי. בהתבטאות אחרת מסוף השבוע, בעת ביקור אחר, באוקראינה, השמיע מקיין התבטאות תקיפה נוספת נגד נשיא רוסיה. "העולם צופה. אנחנו לא יכולים לאפשר לפוטין לשגשג כאן כי אם הוא ישגשג כאן הוא יצליח במקומות אחרים", אמר.

גרהאם, מצדו, אמר אתמול בריאיון לתחנת רדיו של רשת פוקס ניוז כי נושא ההשפעה על הבחירות לא צריך להיות פוליטי. "מה אם המיילים של סטיב באנון (יועצו של טראמפ, ע"נ) היו מתפרסמים לפני הבחירות לכל הרשתות בארצות הברית, והאיראנים או הסינים היו עומדים מאחורי זה? אנחנו לא יכולים לתת לאף מדינה לעשות זאת. היום זה הדמוקרטים, מחר זה הרפובליקנים. אני משוכנע, שוחחתי עם הFBI-, תודרכתי על ידם, שאין שום ספק שרוסיה פרצה למחשבים של פודסטה (יו"ר הקמפיין של קלינטון, ע"נ) ושל המפלגה הדמוקרטית".

במוצאי שבת האחרונה אמר טראמפ באחוזת הנופש שלו בפלורידה כי יתייחס "ביום שלישי או רביעי" למידע הנמצא ברשותו בנוגע לפריצות. "אני יודע הרבה על פריצה למחשבים. קשה להוכיח את זה. זה יכול להיות מישהו אחר. אני יודע דברים שאחרים לא יודעים". עם זאת, עד כה טראמפ עוד לא פירט איזה מידע נמצא ברשותו.

גרהאם התייחס בריאיון גם לכך ואמר: "אשמע מה יש לו לומר. הוא אומר שיש לו מידע שיעלה ספקות. כולנו נאמנים לו. נשמע מה יש לו לומר. אני לא טוען לרגע שהפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית זה מה ששינה את התוצאות. הילרי קלינטון הפסידה כי הייתה מועמדת רעה עם מסר רע, טראמפ ניצח כי הציע שינוי. לא מדובר כאן בלחלוק על תוצאות הבחירות אלא בהרתעת מדינות זרות מלהתערב לנו בבחירות".

ואולם, דובר הבית הלבן המיועד, שון ספייסר, הנמיך ציפיות לקראת האפשרות שטראמפ יחשוף מידע חדש בנוגע לשורה של מתקפות סייבר שאירעו במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. "זו לא שאלה של לחשוף בהכרח", אמר בראיון לרשת CNN.

לדבריו, "הנשיא הנבחר חשוף למידע מסווג, תדרוכי מודיעין, הוא מקבל תדרוך מהיועצים לביטחון לאומי על בסיס יומי, ויש לו את המידע שאין לרוב האנשים. והוא מסוגל להבין מה המודיעין ולהסיק מכך מסקנות. הדו"ח שעליו מדברים אינו סופי וגם הנשיא הנוכחי לא ראה אותו. זה לא אחראי לקפוץ למסקנות. הוא ידבר על המסקנות שלו ועל איפה הוא חושב שהדברים עומדים".

(עדכון ראשון: 4:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully