וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטוס המריא": הדיפלומטים הרוסים שגירש אובמה עזבו את ארה"ב

השגרירות בוושינגטון מסרה כי כל 35 הגורמים שאותם החליט הנשיא לסלק בשל התערבותה של מוסקבה בבחירות בדרך חזרה למולדתם. הם נחתו יחד עם בני משפחותיהם במוסקבה

עריכה: שניר דבוש

הדיפלומטים הרוסים שגורשו על ידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה עזבו אתמול את וושינגטון ונחתו במוסקבה - כך דיווחו סוכנות הידיעות הרוסיות, שציטטו את השגרירות הרוסית. "המטוס המריא, כולם עזבו", צוטטה הודעת השגרירות על ידי סוכנות הידיעות רי"א. מטוס מדגם איליושין Il-96 נשא את הדיפלומטים ואת משפחותיהם והם נחתו במוסקבה בשעות הבוקר המוקדמות.

אובמה הורה על סילוקם של 35 הדיפלומטים, שנחשדו כמרגלים, והטיל סנקציות על שתי סוכנויות מודיעין רוסיות בתגובה להתערבות מוסקבה בבחירות לנשיאות. עם זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט שלא להגיב בצעד דומה בתגובה, מאחר שהוא ממתין לממשל החדש של דונלד טראמפ, שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר.

טראמפ שיבח את פוטין על החלטתו שלא להגיב ואמר כי "תמיד ידעתי שהוא אדם חכם". הנשיא הנבחר דוחה את טענות סוכנויות המודיעין האמריקניות ומרבית חברי הקונגרס, ולפיהן הקרמלין אחראי למתקפות הסייבר שפגע במוסדות פוליטיים בארצות הברית. במסיבת השנה החדשה באחוזתו בפלורידה אמר כי יחשוף פרטים נוספים בנושא בימים הקרובים.

לקריאה נוספת בנושא
"משחקים עם אובמה": פוטין מחכה בקוצר רוח לטראמפ – ולא מסתיר זאת
טראמפ על ההחלטה לא לגרש דיפלומטים מרוסיה: "פוטין אדם חכם"
פוטין: לא נגרש מרוסיה דיפלומטים אמריקנים, מחכים לטראמפ

רכב של דיפלומטים עוזב מתחם של רוסיה במדינת ניו יורק, ארצות הברית, 30 בדצמבר 2016. רויטרס
רכב דיפלומטי רוסי עוזב מתחם שנסגר בניו יורק, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully