וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמיד נהרג בקריסת סל בתל אביב - המנהלת לא הורשעה

28.12.2016 / 10:13

בית המשפט גזר על מנהלת בית הספר "אביב" בעיר 120 שעות עבודות שירות. מנהל המדור לחינוך גופני והממונה על הבטיחות בבית הספר הורשעו בגרימת מוות ברשלנות בגין מותו של אלון רונן בן ה-15 ב-2012, ויישאו שישה חודשי עבודות שירות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

עופר רגב, מנהל המדור לחינוך גופני בבית הספר "אביב" שבתל אביב, ואברהם אבולפיה, ממונה על בטיחות בבית הספר, הורשעו היום (רביעי) בגרימת מוות ברשלנות, בגין מותו של התלמיד אלון רונן בן ה-15, שנהרג בשנת 2012 מקריסת סל במגרש של בית הספר. נשיא בית משפט השלום בתל אביב, אביחי דורון, גזר על השניים שישה חודשי עבודות שירות.

כמו כן, בית המשפט קבע כי מנהלת בית הספר אושרה דנה ביצעה עבירה של הפרת חובה של הורה או אחראי, אולם לא הורשעה במסגרת הסדר טיעון. נגזרו עליה 120 שעות עבודות שירות. הוריו של רונן דרשו שהמנהלת לא תשוב לתפקידה, אולם בית המשפט לא הסכים לכך. בנוסף לכך, נקבע כי מנהל הבטיחות בבית הספר, ישראל יצחקי, ביצע עבירה של סכנה לילדים, אולם הוא לא הורשע במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו 120 שעות עבודות שירות.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח: רק 45% מהתלמידים שהורחקו לצמיתות מבתי הספר קיבלו טיפול
התפוסה בבתי החולים מלאה - והמתמחים קורסים: "העומס בלתי נתפס"
"יאללה בלגן, אין לעבור היום": נערים השתוללו וחסמו את התנועה בי-ם. צפו

יואל רונן, אביו של אלון רונן בגזר דין לנאשמים בגרימת מותו ברשלנות של התלמיד אלון רונן ז"ל בבי"ס אביב בת"א, בימ"ש השלום ת"א. דצמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
אביו של הנער מציג פיסה מהסל החלוד שקרס עליו, היום/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

יואל ודפנה רונן, הוריו של ההרוג, מסרו לאחר סיום הדיון: "כל האסון הזה היה נמנע אם היו מטפלים בראוי בעמוד הכדורסל החלוד". דפנה הוסיפה: "אני עומדת כאן בתחושות קשות מאוד. האם הייתם מסכימים שילדכם יהיה בגן או בבית הספר שבו אושרה דנה ממשיכה לנהל את בית הספר, מהיום שבו אירע האסון? ליום אחד היא לא הפסיקה את ניהול בית הספר".

לדבריה, "לא עניין אותנו שהמנהלת תהיה מאחורי סורג ובריח. עניין אותי שתפסיק להיות אחראית על ילדים, על זה רציתי שתקבל את גזר הדין ומשום מה על זה ויתרו לה". היא הוסיפה כי "לאורך כל התקופה המנהלת התעלמה מאתנו, עד שחתמה על הסדר הטיעון. רק ביום החתימה היא ניגשה ואמרה לי שהיא רוצה לדבר איתי". לטענתה, דנה "הייתה יכולה לעשות הרבה דברים כדי למנוע את האסון הזה. היא לא עשתה אז זה והעדיפה לשלוח מכתבים. מאותו רגע שהאסון קרה היא ניסתה להסיר מעצמה את האחריות".

בתחילת השנה שעברה, סיפרה דפנה, אמו של ההרוג, לוואלה! NEWS כי המנהלת "כתבה מכתב ב-2009 שיש חלודה בעמוד הכדורסל הנדון, חודשיים אחרי זה יצא מכתב נוסף. מ-2009 עד 2012 לא נעשה דבר. האם היא חשבה שאם זה לא יטופל זה יעלם? אז שלא תספר לי שהיא נקטה בכל האמצעים שהיא יכלה". לדבריה, "זה לא שאני רוצה בפיטוריה, אלא שהיא לא תהיה סמכות עליונה ומחליטה בחינוך ילדים במוסד חינוכי. שתהיה בתפקיד מנהלי איפשהו במשרד החינוך מבחינתי. זה הגיון בריא, לא ייתכן שהיא תמשיך בתפקיד כאילו לא קרה כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גזר דין לנאשמים בגרימת מותו ברשלנות של התלמיד אלון רונן ז"ל בבי"ס אביב בת"א, בימ"ש השלום ת"א. דצמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
הדיון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

עו"ד גיל דחוח, שמייצג את מנהלת בית הספר, אמר לוואלה! NEWS לאחר הקראת גזר הדין: "מה שהיה חשוב, ושבית המשפט הבהיר היום, הוא כי ההחלטה להעמיד את אושרה לדין על גרימת מוות ברשלנות הייתה ככל הנראה לא נכונה". לדבריו, "נגרם לה נזק מאוד גדול בעצם ההעמדה לדין ויצירת התדמית כקשורה למוות של אלון רונן".

"בית המשפט מצא את האשמים, ואת עיריית תל אביב, שלקחו אחריות היום על התוצאה של גרימת המוות המצער", הוסיף עו"ד דחוח. "התוצאה המצערת והטרגית של מותו של המנוח אינה קשורה למנהלת. יחד עם זאת, המנהלת מוצאת בדרכים הנכונות, מאחורי הקלעים ולא לפני המצלמות את הדרך להעביר אל המשפחה את המסר הנכון. למרבה הצער, חסר המון מידע ולכן המשפחה רואה את המנהלת אחראית, משום שהפרקליטות בתחילת הדרך שמה את המנהלת במקום הזה".

אלון רונן, נהרג כאשר נפל עליו עמוד כדורסל, תל אביב, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
אלון רונן/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully