וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האישום על גרימת מותו של תלמיד: המנהלת ממשיכה לעבוד

מעקב וואלה חדשות: נגד אושרה דנה, מנהלת בית ספר בתל אביב, הוגש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות של התלמיד אלון רונן, אך היא הודיעה להורים כי אין בכוונתה לעזוב. הורים: "משליטה טרור ופחד"

אלון רונן, נהרג כאשר נפל עליו עמוד כדורסל, תל אביב, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
אלון רונן/באדיבות המשפחה

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד אושרה דנה, מנהלת בית הספר "אביב" שבצפון תל אביב, בגין גרימת מוות ברשלנות של התלמיד אלון רונן בן ה-15. רונן נהרג ב-2012 מקריסת סל במגרש של בית הספר. עם זאת, דנה ממשיכה בעבודתה במוסד החינוכי חרף האישום הפלילי, ולמורת רוחם של הורים רבים.

הגשת האישום נגד המנהלת התקבלה ברגשות מעורבים בבית הספר. חלק מהורי התלמידים סברו כי הסיפור מסב נזק לילדיהם ולתדמית בית הספר, ואף דיברו בשבחה של המנהלת הוותיקה, שהקימה את בית הספר לפני 13 שנים. לעומתם, הורים ותלמידים אחרים תהו אם נוכח האישום היא ראויה להמשיך בתפקידה.

עוד בנושא
אביו של בן ה-15 שמת מקריסת סל: "אלון שלי נהרג סתם"
גם לאחר האסון: לא כל בתי הספר סגרו מגרשים מסוכנים
העדויות חושפות: כך ניתן היה למנוע את מותו של אלון בבית הספר

חיים חיון בבי"ס אביב בו נהרג ילד מנפילת עמוד כדורסל, תל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
"המנהלת אימפולסיבית והיסטרית". חיים חיון/דרור עינב

"שיקול הדעת שלה בשנתיים וחצי שחלפו מאז האירוע בעייתי מאוד", אמר חיים חיון, אב לילדה בכיתה ו' בבית הספר וחבר בהנהגת ההורים במוסד החינוכי. "היא ממשיכה לטייח אירועי בטיחות ומקרי פגיעה בתלמידים שצריכים להיות מדווחים ומטופלים". הוא ציין כדוגמה מתקן ברזל מסוכן שנמצא בחצר בית הספר, ושילדים נפצעו ממנו, ומתקן אחר שבגללו ילד מעד ושבר שן.

נוסף על כך, הוסיף, המנהלת "אימפולסיבית והיסטרית". לדבריו, מיוני 2012 אז אירע האסון, ועד היום, מערכת ההשקיה של בית הספר מנותקת, לאחר שנמצא שעמוד הכדורסל נפל עקב חלודה שנבעה ממי הממטרות שבחצר. "במקום לכוון את הממטרות, היא פשוט יבשה את בית הספר, והפכה אותו לשיממון. כשמדברים איתה על זה היא לא מוכנה לשמוע ולא מוכנה לדון על כלום", האשים. לטענתו, בשל התנהלותה של המנהלת, החלה תחלופה גבוהה של מורים. בין השאר, פרשו בשנים האחרונות סגנית בית הספר ואב הבית.

חיון ציין אירוע מיוחד, הממחיש לשיטתו את הבעייתיות שבהתנהלות המנהלת. "המקרה הכי קיצוני היה חודשיים אחרי תחילת הלימודים ב-2013 כשהיא הזעיקה שוטרים לבית הספר ונוצרה דרמה גדולה", סיפר. במקרה האמור, חודשים ספורים אחרי האירוע הטרגי שבו נהרג אלון רונן, כך לפי עדויות הורים ותלמידים, סילקה המנהלת מדריך קרב מגע, שערך חוג לתלמידי בית הספר לאחר שעות הלימודים. זאת, בטענה שלא חיכה להזדהות בפני השומר בכניסה. היא הפעילה לחצן מצוקה השמור למקרים של אירועי חבלניים, והזעיקה כוחות ביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"כולם הבינו שמשהו לא בסדר איתה"

מדריך הקרב מגע, אריק גולדנברג, אישר את פרטי האירוע. "השער היה פתוח ונכנסתי", שיחזר. "היא עברה שם בדיוק והתחילה לצרוח עליי לעוף החוצה מבית הספר, שאני מסיג גבול. היא התנהגה אליי כמו אל מחבל, רק כי השומר לא היה באותה שנייה בכניסה. אני לימדתי שם קבוע, ארבע שנים, כולם הכירו אותי כולל היא, לא יודע מה עבר לה בראש באותו היום". הוא סיפר כי "השומר הגיע אחרי כמה דקות ואמר לה: 'זה אריק, הוא מדריך פה, את לא מזהה?', אבל היא לא ויתרה. אני נכנסתי לאולם הספורט בסוף והתחלתי את השיעור, והיא לחצה על לחצן מצוקה".

לדבריו של גולדנברג, "פתאום באו שני יס"מניקים חמושים, הוציאו אותי מהאולם מול כל הילדים, וזה היה ממש לא לעניין. השוטרים התנהגו יפה. הראיתי להם תעודת מדריך וחזרתי בחזרה לאולם בסוף, למרות שכולם הבינו שמשהו לא בסדר איתה. הייתי מאד מובך. אחרי זה סיימתי את השנה והודעתי שאני עוזב. אני איש חינוך, כל השיעורים שלי מלאים, מעולם לא התייחסו אליי ככה. למרות שההורים ביקשו שאשאר, לא התאימה לי כל האווירה הזאת, אז עזבתי".

אחרי המקרה, סיפרו ההורים, הודיעה המנהלת כי כל החוגים באולם הספורט מבוטלים. "היא פשוט הייתה בטראומה ושיקול הדעת שלה היה מאוד לא תקין, לדעתי היא הייתה צריכה לקחת פסק זמן לטפל בעניינים שלה, זה פגע בתלמידים", סיפרה אחת האימהות. "בסוף אחרי בירור אצל הקב"ט העירוני היא החזירה את החוגים לסדרם".

חיון סיפר כי המקרה הזה גרם לו ולהורים נוספים, שהתראיינו לכתבה אך ביקשו שלא להזדהות מחשש כי ילדיהם יפגעו, להבין כי המנהלת חייבת לפרוש מתפקידה עד אשר ענייניה המשפטיים יטופלו.

ימים ספורים לאחר מות הנער: מגרשי הכדורסל עדיין פתוחים. שי מכלוף
הסל שקרס בבית הספר/שי מכלוף

בהמשך לדבריו של חיון, אם לילדה הלומדת בבית הספר האשימה כי "בית הספר מתנהל כמו מאפיה. המנהלת משליטה שלטון של טרור ושל פחד ואנשים לא רוצים לקום נגדה". לדבריה, "יש הורים שתומכים בה, אבל הם מעטים ועושים את זה כדי לשמור על הילדים שלהם. אנשים שוכחים שילד מת ושזה היה יכול להיות הילד שלהם".

בשיחה עם וואלה חדשות תמהו הוריו של אלון רונן כיצד המנהלת עדיין בתפקידה. "היא כתבה מכתב ב-2009 שיש חלודה בעמוד הכדורסל הנדון, חודשיים אחרי זה יצא מכתב נוסף. מ-2009 עד 2012 לא נעשה דבר. האם היא חשבה שאם זה לא יטופל זה יעלם? אז שלא תספר לי שהיא נקטה בכל האמצעים שהיא יכלה", אמרה אמו של אלון, דפנה. "זה לא שאני רוצה בפיטוריה, אלא שהיא לא תהיה סמכות עליונה ומחליטה בחינוך ילדים במוסד חינוכי. שתהיה בתפקיד מנהלי איפשהו במשרד החינוך מבחינתי. זה הגיון בריא, לא ייתכן שהיא תמשיך בתפקיד כאילו לא קרה כלום".

"אנחנו פוחדים שייסגרו את בית הספר"

המנהלת כינסה אתמול (שני) את הנהגת ההורים בבית הספר והודיעה כי היא לא מתכוונת לפרוש מתפקידה. שלשום נכנסה גם אל תלמידי כיתות ו' וסיפרה להם שהוחלט להגיש נגדה כתב אישום פלילי בפרשה. ל', תלמידת כיתת ו' סיפרה: "היא אמרה שמאשימים אותה במוות של הילד, ושזה לא נכון, אבל דיברנו אחרי זה בכיתה וחושבים שהיא דווקא כן אשמה. אנחנו פוחדים שיסגרו את בית הספר".

אמה של ל' דווקא חושבת שהמנהלת לא צריכה לעזוב את תפקידה עד אשר יוכח שהיא אכן אשמה. "אנחנו חיים במדינת חוק, היא מבחינתי חפה מפשע עד אשר יוכח אחרת, אני דווקא מרוצה מהתפקוד שלה, אבל היו הורים שלא ראו זאת בעין יפה".

מולה התייצב הורה אחר: "מה היא נכנסת ומשתפת אותם שהגישו נגדה כתב אישום? למה לערב ילדים בזה עוד יותר ממה שהיו צריכים לעבור?".

משרד החינוך: "הנושא בטיפול"

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, שירלי וולובלסקי ז'אן, מסרה כי כי הנהגת ההורים מכבדת את החלטת המנהלת ומשרד החינוך, מאמינה בבית ספר "אביב" וגאה בו ומחזקת את ידיה של המשפחה. "הדברים שנאמרים בתקשורת הינם על דעתו האישית של מר חיון ואינם מייצגים את עמדת ההנהגה", אמרה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לשאלת וואלה חדשות האם המנהלת אמורה להמשיך בתפקידה, חרף העובדה שעומד נגדה כתב אישום פלילי, כי "הנושא נמצא בטיפול הלשכה המשפטית של המשרד". נוסף על כך, העביר משרד החינוך את דבריה של יוהנה צימרמן, המפקחת על בית הספר. "מנהלת בית הספר לא הפעילה השקיה במשך תקופה מסוימת עקב תקלה המטופלת על ידי העירייה. לחצן מצוקה הופעל נגד אדם שלא היה מוכר למנהלת, שסירב להזדהות בכניסה ונכנס לבית הספר בטיפוס מעל הגדר כאשר השומר לא היה בעמדה. כל מקרה חריג של פציעה חריגה או כל פציעה אחרת מדווחים לי כמפקחת על פי חוק".

מנהלת בית הספר, אושרה דנה, סירבה להתייחס לדברים והפנתה לתגובת ממשרד החינוך.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אלון רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully