וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאחר האסון: לא כל בתי הספר סגרו מגרשים מסוכנים

10.8.2012 / 10:00

לא לומדים: עיריית תל אביב הנחתה את בתי הספר למנוע גישה למגרשים עד תום חקירת קריסת העמוד בתיכון "אביב", אולם ישנם עדיין מוסדות בהם הגישה למתקנים רעועים נותרה חופשית

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק, קריינות: מור שמעוני

עיריית תל אביב הנחתה אמנם לסגור את מגרשי הספורט בבתי הספר, בעקבות מותו ביום שלישי של הנער אלון רונן, אולם בדיקת וואלה! חדשות מעלה כי רבים מהם נותרו פתוחים. בחלק מהמגרשים ניצבים עמודים רעועים, ובבתי הספר מספרים כי גם אם ייסגרו השערים, בני הנוער יטפסו עליהם וימשיכו לשחק, מבלי להמתין לתוצאות בדיקת מומחי הבטיחות.

כך, בבית הספר "גרץ" ברחוב אדם הכהן, שני השערים הגדולים פתוחים לרווחה. עמודי הסל צבועים אמנם בכחול, אך אל תתנו לצבע הבוהק להטעות אתכם. כפי שאמר יואל רונן, אביו של אלון, לאחר מות בנו, "צובעים את העמוד וכאילו הכל בסדר, כשמתחת הכל רקוב". בני המשפחה מפנים אצבע מאשימה כלפי העירייה, אשר לטענתם לא דאגה לתחזוקת המגרשים.

נער בן 15 נהרג לאחר שעמוד כדורסל נפל על ראשו ברמת אביב החדשה, אוגוסט 2012. דרור עינב
למרות המקרה וההנחיות בעקבותיו, בחלק מהמגרשים ישנה עדיין גישה לבני הנוער. עמוד הסל שקרס על הנער אלון רונן/דרור עינב

מורדי, אב הבית ב"גרץ" שנמצא בשטח לצורך עבודות אחזקה, מספר כי קיבל את הנחיית העירייה. "קיבלנו הנחייה לסגור את השערים ולשים שלטים בכניסה, כדי שלא ייכנסו תלמידים לשחק ועל מנת שלא יקרה אסון".

מהיכרותך את התלמידים, הם יכולים לעבור את השער?
"בדרך כלל הם מטפסים, אבל ברגע שיש שלטים - זה כבר על אחריותם".

ב"גימנסיה הרצליה" שברחוב ז'בוטינסקי ניצב שומר בכניסה, אך בחלקו האחורי של בית הספר, מקבל את פנינו שער פתוח לרווחה. בבית הספר סירבו להתייחס לשאלה האם התקבלה ההוראה לסגור את השערים - ואם כן, ומדוע הם פתוחים. לבית הספר "שבח מופת" ברחוב המסגר, דווקא לא ניתן להיכנס. שער הברזל הגדול נעול, והגדר המקיפה את המתחם גבוהה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"ידענו שזה יכול לקרות, הסל היה חצי שבור"

ומה לגבי המגרשים העירוניים? ברחבי תל אביב פזורים מגרשים שאינם בשטח בית ספר, אולם את המגרשים העירוניים לא הורתה העירייה לסגור לקהל המשחקים. עם זאת, גם שם משחקים בני נוער בשעות אחר הצהריים והערב, כשהשמש מתחילה לשקוע והחום הרב מתפוגג מעט.

אחד כזה נמצא בדרום העיר, ברחוב יסוד המעלה, סמוך לתחנה המרכזית. המגרש פתוח לרווחה, מלוכלך ועמודי הסל בו נראים ישנים וחלודים. לגביהם, נמסר מעיריית תל אביב כי "מגרשי הספורט העירוניים ברחבי העיר, שאינם בתחום בתי ספר, נבדקים גם הם בימים אלה על ידי עובדי העירייה ומומחי בטיחות".

נער בן 15 נהרג לאחר שעמוד כדורסל נפל על ראשו ברמת אביב החדשה, אוגוסט 2012. רועי רוזנק, מד"א
"לא הופתענו". עמוד הסל שקרס על הנער אלון רונן/מד"א, רועי רוזנק

במתחם הספורטק העירוני בצפון תל אביב, מצאנו נערים בני 14 ו-15 משחקים כדורסל. את המקרה של אלון רונן, כמו גם את עמוד הסל הרופף שהביא למותו, הם זוכרים היטב. איתי גולן, בן 14, מספר שקבוצתו מתאמנת באותו המגרש. "הופתענו, אבל ידענו שזה יכול לקרות, כי הסל היה חצי שבור והקרש לא היה בסדר. נתלינו על העמוד בעבר, אבל לא נעשה זאת יותר".

אתם יודעים שהעירייה הורתה לסגור את בתי הספר?
"כן. בגלל זה אנחנו פה".

"בתי הספר יונחו לסגור מגרשים שנותרו פתוחים"

אלון רונן בן ה-15 נהרג במהלך חופשת הקיץ, לפני שעלה לכיתה י'. למרות שאת רוב זמנו בילה בשחייה, ביום שלישי האחרון הוא יצא בשעות אחר הצהריים עם שניים מחבריו, לשחק כדורסל בבית הספר "אביב" בשכונת רמת אביב. ככל הנראה, לפני שעמד לעזוב את המקום, הוא קפץ לעבר הסל, נתלה עליו – והעמוד קרס ומחץ אותו תחתיו.

אלון הובא למנוחות שלשום בבית העלמין קריית שאול בעיר. משטרת מרחב ירקון, החוקרת את נסיבות האירוע, הזמינה את בדיקות המהנדס, על מנת לקבוע מה גרם לעמוד לקרוס. בבית ספרו של אלון, "עירוני ד'" ברחוב ויצמן, מצאנו את השער נעול, כשעל הגדר תלויה מודעת אבל, על מותו.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "נוכח האסון במגרש בית הספר אביב, הורה ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, לסגור את כל מגרשי הספורט בבתי הספר בעיר, עד לסיום ביצוע בדיקת בטיחות על ידי מומחים. העירייה תשתף פעולה ותסייע למשטרה בחקירת האסון.

"בנוסף הורה ראש העירייה על הקמת צוות בדיקה חיצוני של מומחי בטיחות לבחינת נהלי הבטיחות במערכת החינוך. במידה שישנם מגרשי ספורט שלא נסגרו, תועבר הנחייה מידית למנהלי בתי הספר לסגור אותם, וייערכו בהם בדיקות בטיחות בהתאם להנחיית ראש העירייה".

לקריאה נוספת:
נער כבן 15 נהרג מקריסת עמוד כדורסל על ראשו
נהרג במגרש הכדורסל: "נורא לדבר עליו בלשון עבר"
אבי הנער שנהרג: "העירייה התרשלה"; חולדאי סגר המגרשים

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully