וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "לא נקבע מועד להעברת השגרירות לירושלים - אך אני מחויב לכך"

16.12.2016 / 19:31

עוזרו של הנשיא הנבחר הבהיר כי "ייתכן שמוקדם מדי לספק פרטים נוספים" על העתקת השגרירות האמריקנית לבירה. הדברים נאמרים על רקע הדיון החדש בנושא, שהתגבר עם מינויו של שגריר ארה"ב החדש בישראל, התומך ברעיון

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עוזריו של נשיא ארצות הברית הנבחר ביקשו היום (שישי) להרגיע את הרוחות סביב נושא העברת השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים, ואמרו כי מוקדם מדי לדעת מתי טראמפ יחליט להכריע בסוגיה. לדברי העוזר ג'ייסון מילר, הנשיא הנבחר "עדיין מחויב ביותר למהלך, אך ייתכן שמוקדם מדי לספק פרטים נוספים על אודותיו". זאת, לדבריו, נוכח העובדה שישנו יותר מחודש עד שאיל הנדל"ן ייכנס לתפקיד, כמו גם העובדה שההכרזה על שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן, התומך במהלך, נעשתה רק אתמול.

הלילה הודיע טראמפ כי ימנה את עורך הדין היהודי דייוויד פרידמן לשגריר ארצות הברית בישראל, וזה אמר בתגובה כי "אני מצפה לעבוד ללא לאות משגרירות ארצות הברית בבירתה הנצחית של ישראל – ירושלים". בכיר הרשות סאיב עריקאת הזהיר כי המהלך יהרוס את הסיכוי להסכם שלום עם ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה במסר לפוטין: "נגיב על התערבותה של רוסיה בבחירות"
בשל דליפת אספלט: מאות אלפים בעיר בטקסס נותרו ללא מים
ארה"ב: מבצע הטבח בכנסייה השחורה הורשע וצפוי לעמוד בפני עונש מוות

נושא: נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בנאום גרנד ראפידס במישיגן, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
מחויב להעברת השגרירות. טראמפ/רויטרס

טראמפ הצהיר לא אחת על מחויבותו לביטחון ישראל, ולהמשך היחסים ההדוקים בין שתי המדינות. הוא אמר שוב ושוב במהלך הקמפיין שלו כי אם ייבחר יפעל במהירות כדי להעביר את השגרירות לבירה. "אעשה זאת במהירות רבה למדי", אמר טראמפ בראיון ל-CNN, "אנחנו תומכים בזה במאה אחוז". במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בספטמבר האחרון אמר טראמפ כי וושינגטון בראשותו תכיר בירושלים כ"בירתה הנצחית והבלתי ניתנת לחלוקה של ישראל".

ביום שלישי הבהירה קליאן קונווי, יועצתו הבכירה של טראמפ, כי העברת השגרירות נמצאת בעדיפות עליונה עבור הנשיא הנבחר. בריאיון לתחנת רדיו המזוהה עם גורמים שמרניים במדינה, אמרה קונווי כי "העניין נמצא בעדיפות גבוהה עבור הנשיא הנבחר. הוא הבהיר זאת במהלך הקמפיין וכנשיא נבחר שמעתי אותו חוזר על כך כמה פעמים". מדובר בעניין שחברינו בישראל, ידידה גדולה שלנו במזרח התיכון, יעריכו. כמו כן, יהודים-אמריקנים רבים הביעו את העדפתם לכך. זהו צעד גדול וצעד פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully