וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דליפת אספלט: מאות אלפים בעיר בטקסס נותרו ללא מים

16.12.2016 / 8:54

90 ליטרים של הנוזל דלפו בעיר קורפוס כריסטי שבדרום ארה"ב והובילו את הרשויות לקרוא ל-320 אלף התושבים שלא להשתמש במי השתייה. בעקבות זאת, התשרכו תורים ארוכים בחנויות שם רכשו התושבים בקבוקי מים

תושבים קונים מים בחנות בעיר קורפוס כריסטי, טקסס, ארצות הברית, בשל זיהום במי השתייה, דצמבר 2016. מרשת ABC, צילום מסך
תושבים רוכשים מים בחנות בעיר/צילום מסך, מרשת ABC

עיר חוף במדינת טקסס שבארצות הברית הזהירה אתמול (חמישי) את 320 אלף תושבי שלא להשתמש במי ברז בשל חשש שחומרים כימיים זיהמו את אספקת המים. גורמים ברשויות של העיר קורפוס כריסטי מסרו כי התקרית שאירעה אתמול באזור תעשייה ככל הנראה גרמה לחדירת החומרים למים.

כתוצאה מכך, תושבים נהרו לחנויות שם השתרכו תורים ארוכים של אנשים שמילאו עגלות בבקבוקי שתייה. חברת מועצת העיר מייקל האנטר אמר לעיתון מקומי בעיר כי לא סביר שהחומרים מרוכזים מספיק כדי לגרום לנזק, אך ברשויות "נוקטות כל אמצעי זהירות" שבידיהן. התשתיות בקורפוס כריסטי הן מיושנות ובחודש מאי קראו הרשויות להרתיח את מי השתייה במשך שבועיים.

קים וומק, דוברת מטעם הרשויות, אמרה אתמול במסיבת עיתונאים כי 90 ליטר אספלט דלפו מבית זיקוק ונכנסו לאספקת המים. דגימות של המים המזוהמים נשלחו למעבדה באוסטין, בירת טקסס, ולא ברור מתי התושבים יורשו לשוב ולשתות ממי הברז של העיר.

קורפוס כריסטי היא לא העיר היחידה בארצות הברית שסבלה מזיהום במי השתייה שלה בשנים האחרונות. המשבר הגדול ביותר היה בעיר פלינט, מישיגן, והוא עדיין נמשך לאחר שעופרת זיהמה את הנהר שממנו שואבים את מי השתייה. מקרים דומים אירעו גם בצ'רלסטון, מערב וירג'יניה, וושינגטון וג'קסון, מיסיסיפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully